Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-09-2010, 15:52
GooreThomas
GooreThomas is offline
Ik zit met een dilemma. Ik zit momenteel in 6VWO en ik zit er al een jaar lang aan te twijfelen of ik geschiedenis wil gaan studeren. Ik vind het een hartstikke leuk vak en het lijkt me een uitdagende opleiding. (waarschijnlijk in Utrecht) Mijn probleem alleen, tot nu toe ben ik er nooit echt goed in geweest, ik sta nu gemiddeld een 5,5 dus dat geeft het al een beetje aan. Volgens mijn leraar kan ik op basis van deze gegevens nog niet beslissen om het absoluut niet te doen, hij zegt dat hij pas kennis kan opdoen over of ik het wel moet doen of niet na het eerste schoolexamen in December.

Dus mijn vraag: Moet ik wel geschiedenis gaan studeren als ik er op de middelbare school helemaal niet zo goed in ben? En in hoeverre is geschiedenis studeren vergelijkbaar met het vak geschiedenis op de middelbare school?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-09-2010, 09:45
Verwijderd
Hmm het kan, uiteraard, maar besef je wel dat de middelbare school en de uni zich moeilijk laten vergelijken..ik weet niet waar je nu moeite mee hebt en of je er, ondanks dat je het interessant vindt, goed voor leert, maar ik zou er nogeens goed over na denken. Geschiedenis is heel veel lezen, maar ook heel veel schrijven en dus moet je goed begrijpen wat je gelezen hebt anders kun je de verbanden niet leggen wanneer je erover schrijft..

Ik studeer geschiedenis in amsterdam, je kunt me altijd pm'en wanneer je vragen hebt
Met citaat reageren
Oud 30-09-2010, 12:53
Verwijderd
Ik denk inderdaad dat het ervan af hangt hoe je dat schoolexamen maakt. Als je bijvoorbeeld heel erg slecht bent in het werken met bronnen, dan zou ik toch ook kijken naar andere studies. Maar als je gewoon weinig leert en daarom slechte cijfers haalt, zou je het gewoon kunnen .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten