Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2010, 12:33
Fashion Icone
Fashion Icone is offline
Hoi,
Ik ben Fayaa ik ben 15 jaar.
Ik heb het niveau Vmbo-KB
Ik zit in het 3e van Middelbare.
Mijn vraag is of ik met een Vmbo-KB niveau, Havo kan doen ?
Ik hoop op reacties : )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-10-2010, 12:40
Verwijderd
Volgens mij kun je vanaf vmbo kb niet direct naar havo toe. Dat kan dacht ik alleen met vmbo theoretisch.

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij zat het zo in elkaar. Je kunt het beste even aan een leraar/mentor vragen of het wel kan, en wat anders je opties zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-10-2010, 12:44
Fashion Icone
Fashion Icone is offline
Ik heb het gevraagd die zeggen het volgende Vmbo-Kb -> Vmbo-GL -> Vmbo-TL -> Havo.
Maar moet ik perse Vmbo-GL en Vmbo-TL hebben gedaan en dan pas -> Havo ?
Met citaat reageren
Oud 05-10-2010, 13:56
Verwijderd
Ja, als zij dat zeggen. Je kan alleen vanaf vmbo tl naar havo toe. Ik denk dat ze dat doen omdat anders de stap te groot is. Let er wel op dat je de goede vakken kiest, want als je bepaalde vakken hebt kun je niet naar havo toe .
Met citaat reageren
Oud 05-10-2010, 19:27
Eadlyn
Eadlyn is offline
Ja..
Met citaat reageren
Oud 05-10-2010, 20:58
Fashion Icone
Fashion Icone is offline
Ik Heb Sector Economie gekozen.
Met Wiskunde.
Denk je dat ze me met dat profiel aannemen.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2010, 11:35
Verwijderd
Daar kan ik niet zo super veel over zeggen. Ik weet niet hoe die normen precies liggen, maar wat ik denk is dat ze kijken naar de vakken die je nu hebt, en de vakken die je op havo gaat krijgen. Dat betekent dus dat het vakkenpakket moet overeenkomen, anders heb je een grote achterstand.
De vakken die bij een havo economie en maatschappij profiel verplicht zijn:
Nederlands
Engels
Maatschappijleer
Wiskunde A of B
Economie
Geschiedenis
Profielkeuzevak, wat mag zijn: M&O, Aardrijkskunde, Maatschappijwetenschappen of een tweede moderne vreemde taal.
En nog een keuzevak (buiten het profiel): Dat kan in principe alles zijn .

Maak je vooral geen zorgen om de profielkeuzevakken, want bij mij (vwo) was eht vaak dat veel vakken pas in de vierde starten. Dan heb je dus nog geen achterstand, en kun je gewoon, net als de rest beginnen.

Mocht je nou toch vakken missen, dan kun je natuurlijk vragen of je die er alsnog bij kan nemen. Je hebt nog genoeg tijd voor je naar havo gaat, en als je echt de motivatie hebt dan zijn er altijd leraren te vinden die je wel willen helpen.

(Mijn lerares wiskunde vertelde me dat er iemand was die 6 weken voor het examen nog een vak erbij wou nemen... En dat mocht! Moest hij 3 jaren inhalen in 6 weken!)
Met citaat reageren
Oud 06-10-2010, 17:15
Verwijderd
is het niet verstandiger om het vmbo af te maken en dan vavo te doen?
want dat is naar mijn idee sneller of heb ik het verkeerd??
Met citaat reageren
Oud 06-10-2010, 20:09
Verwijderd
Het kan. Maar dan moet je die stap wel kunnen maken, en die stap is heel groot. Tussen vmbo en havo zit echt wel verschil, gewoon kwa soort denken. Bovendien maakt het denk uiteindelijk niet heel veel uit, want alle vakken moeten gedaan worden, en als je 2 jaar in 1 wil doen kost dat heel veel tijd, energie en wilskracht. ik weet niet of je dat wel moet willen.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2010, 21:25
Fashion Icone
Fashion Icone is offline
Heel erg bedankt voor jullie informatie hier mee hebben jullie mij een heel stuk geholpen.
Ik zelf heb nu:
- Engels.
- Wiskunde.
- Nederlands.
- Maatschapijleer 1.
- Handel/Administratie en ( Receptie )
- Economie.

Ik heb gevraagt of ik Biologie als Extra vak mag doen en het is mogelijk.
Zal ik Biologie als Extra vak kiezen ? Of is dat niet nodig ?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2010, 21:58
Verwijderd
Mijn advies is om eigenlijk te kijken of je ook geschiedenis erbij kan krijgen, aangezien dat een verplicht vak is bij economie en maatschappij op havo. Maar misschien kun je het beste even overleggen met je mentor, over hoe het zit met de vakken, en welke vakken je er het beste bij kan kiezen .
Met citaat reageren
Oud 07-10-2010, 15:17
Verwijderd
Citaat:
Mijn advies is om eigenlijk te kijken of je ook geschiedenis erbij kan krijgen, aangezien dat een verplicht vak is bij economie en maatschappij op havo. Maar misschien kun je het beste even overleggen met je mentor, over hoe het zit met de vakken, en welke vakken je er het beste bij kan kiezen .
dan moet je geschiedenis wel kunnen kiezen, ik weet niet hoe het bij de TS zit, maar ik ken genoeg scholen waar het na vmbo2 gewoon helemaal niet meer gegeven wordt.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2010, 19:31
Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Neem in ieder geval nog een vak erbij, bijvoorbeeld geschiedenis of Frans (of biologie, zoals je zelf aangeeft)? Je kunt na dit jaar heel gemotiveerd aan je studiecoordinator vragen of je naar 4 TL mag, en na 4 TL naar 4 HAVO met het profiel E&M (economie en maatschappij).

Je moet er in ieder geval voor zorgen dat je in 4 TL terecht komt, anders moet je na 4 KBL alsnog een jaartje TL doen. Het is in ieder geval mogelijk, maar doe wel je stinkende best!
Oud 07-10-2010, 21:59
Verwijderd
Ja, laat zien dat je er echt voor wil gaan. Maak ook echt al je huiswerk, stop er echt heel veel moeite, en let écht op in de lessen . Dat scheelt een stuk kwa leren. Als je goede cijfers hebt, dan kun je makkelijk naar 4 TL
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten