Daar kan ik niet zo super veel over zeggen. Ik weet niet hoe die normen precies liggen, maar wat ik
denk is dat ze kijken naar de vakken die je nu hebt, en de vakken die je op havo gaat krijgen. Dat betekent dus dat het vakkenpakket moet overeenkomen, anders heb je een grote achterstand.
De vakken die bij een havo economie en maatschappij profiel verplicht zijn:
Nederlands
Engels
Maatschappijleer
Wiskunde A of B
Economie
Geschiedenis
Profielkeuzevak, wat mag zijn: M&O, Aardrijkskunde, Maatschappijwetenschappen of een tweede moderne vreemde taal.
En nog een keuzevak (buiten het profiel): Dat kan in principe alles zijn

.
Maak je vooral geen zorgen om de profielkeuzevakken, want bij mij (vwo) was eht vaak dat veel vakken pas in de vierde starten. Dan heb je dus nog geen achterstand, en kun je gewoon, net als de rest beginnen.
Mocht je nou toch vakken missen, dan kun je natuurlijk vragen of je die er alsnog bij kan nemen. Je hebt nog genoeg tijd voor je naar havo gaat, en als je echt de motivatie hebt dan zijn er altijd leraren te vinden die je wel willen helpen.
(Mijn lerares wiskunde vertelde me dat er iemand was die 6 weken voor het examen nog een vak erbij wou nemen... En dat mocht! Moest hij 3 jaren inhalen in 6 weken!)