Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2010, 16:15
LW
LW is offline
Sorry voor dit topic mensen, maar ik moet het even kwijt.

Helaas heb ik last van dwanghandelingen, die door mijn medicijnen redelijk goed onderdrukt worden.
Nu volg ik een studie paardengeneeskunde, maar begin dit jaar werden mijn dwanghandelingen steeds erger.
Volgens mijn arts was ik te streng voor mij en was de studie voor mij te hoog gegrepen, dikke shit dus want ik was erg blij met de studie.
Deze week ben ik 'ziek' thuis gebleven en heb het een en ander geregeldt, voor mijn dwanghandelingen zou ik ook naar Dimence kunnen gaan die helpen je er mee om te gaan, maar daarbij past geen enkele studie of baan gezien het meestal dagbehandeling is.
Hiervoor heb ik me dus opgegeven, maar ik sta op een lange wachtlijst.
Ondertussen heb ik het ROC gemaild of hun nog een studie voor 1 dag in de week hebben, en ja hoor dat hadden ze ik koos voor detailhandel daarbij moetje 4 dagen in de week werken.
Ik ben overal geweest en uiteindelijk aangenomen bij de plusmarkt, bij het vlees, nou daar baalde ik van want wilde eigenlijk graag achter de kassa en dat weet die man ook.
Wat moet ik nu doen?
Eigenlijk wil ik niet bij de plus werken, eigenlijk wil ik geen detailhandel, eigenlijk wil ik gewoon paardengeneeskunde blijven doen maar dat gaat niet.........................
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-10-2010, 17:17
Verwijderd
Dan zou je eigenlijk gewoon moeten stoppen met detailhandel, en misschien even helemaal stoppen met studeren?
Als het zo slecht gaat als je zelf beschrijft, en ik heb geen reden om eraan te twijfelen, dan is het misschien beter om gewoon nu te stoppen met je studie, misschien ergens een gewoon baantje te zoeken voor een paar dagen in de week, en eerst de dwanghandelingen weer onder controle krijgen. Kun je daarna misschien weer verder met paardengeneeskunde.

Een studie doen die je eigenlijk helemaal niet leuk vindt, en waar je niet blij van wordt kan je helemaal slopen. En dat lijkt me wel het laatste wat je nodig hebt.

Heel veel succes in ieder geval .
Met citaat reageren
Oud 17-10-2010, 19:27
Balance
Balance is offline
Ik snap niet waarom je nu een studie bent gaan doen waar je 1 dag moet studeren en 4 dagen moet werken. Wat is daar beter aan dat een gewone fulltime studie? Want als je straks naar de dagbehandeling kan, dan kun je toch alsnog niet vooruit met detailhandel? Of word je van vrijgesteld van die werkuren dan?

Hoe dan ook, iets gaan doen wat je niet wil heeft natuurlijk ook weinig zin. Daar word je stress echt niet minder van.
Dan kun je nog beter tijdelijk helemaal stoppen. Kijk eventueel of je ergens af kan spreken dat je tot je behandeling werkt, bijvoorbeeld nu wel achter de kassa. Het is wel handig om enigszins te weten wanneer je aan de beurt bent bij de dagbehandeling, want zomaar iemand aannemen niet wetende wanneer diegene weg gaat, zullen niet veel bedrijven doen.
Reageren

Regels voor berichten