Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2010, 20:56
gertjetop
gertjetop is offline
Is het mogelijk om HAVO vakken zelf te bestuderen en ook zelf examen aan te vragen ? Of is dat niet mogelijk om dat zelf bij de IB-groep aan te vragen ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-10-2010, 21:08
Verwijderd
Ik weet dat het kan, bijvoorbeeld bij de NHA. Maar wat ik niet weet is of dat ook mag van de leerplichtambtenaar. Als je een al vmbo diploma hebt is dat denk ik geen probleem, maar mocht dat niet zo zijn, dan zou ik daar eens naar informeren. Let er wel op , het kost wel geld, ik geloof zo'n 150 euro per vak ongeveer. Minimaal 9 vakken voor havo... €1350. En ik weet niet of dat inclusief examen is, kan zijn dat je daar ook nog extra voor moet betalen.
En ik weet ook niet of je dan een soort stufi van de IBG kan krijgen.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2010, 21:50
gertjetop
gertjetop is offline
Ik doe momenteel HAVO op de VAVO en ik kon dit jaar maar 5 vakken doen en 3 daarvan zijn op MAVO niveau, omdat ik mijn profiel wou veranderen en die vakken niet op de MAVO had gedaan. Dus dacht ik bij mezelf van als ik nou dmv zelfstudie een paar vakken gelijk kan halen dit jaar dan heb ik het volgend jaar een stuk makkelijker en heb ook 2 dagen in de week vrij dus tijd genoeg
Met citaat reageren
Oud 06-10-2010, 22:07
Verwijderd
Ik ben nu een beetje verward over wat je wil.
Wil je de vakken doen die je nu op mavo niveau doet, of wil je de vakken doen die je nu helemaal niet hebt zodat je die niet meer hoeft te doen?
Met citaat reageren
Oud 06-10-2010, 22:24
gertjetop
gertjetop is offline
Dit jaar heb ik : scheikunde, natuurkunde, biologie (mavo niveau) en wiskunde a en geschiedenis (op havo niveau)
Volgend jaar heb ik : Maatschappijleer, Engels, Nederlands, natuurkunde, biologie, scheikunde (havo niveau)
Twijfel nog een beetje tussen Natuurkunde en Economie, dus zat ik er aan te denken om bijvoorbeeld : economie en maatschappijleer dit jaar dmv zelfstudie erbij te gaan halen, zodat ik die volgend jaar niet meer hoef te doen
Met citaat reageren
Oud 07-10-2010, 06:58
Verwijderd
Ja, nou heb ik hem weer . Als je economie en maatschappijleer wil gaan als zelfstudie denk ik niet dat daar problemen mee zijn. Het scheelt je inderdaad voor volgend jaar. Zorg wel dat de school hier dan van op de hoogte is, anders krijg je erg natuurlijk wel weer problemen mee .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten