Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2010, 14:02
dwight88
dwight88 is offline
Gewoon omdat ik nieuwsgierig ben: volgens de ABN AMRO kan ik mijn geld-automaatlimiet op 5000 euro zetten. Ik heb donderdagmorgen 3400 cash nodig. Een dergelijk pak papier uit de automaat zou neerkomen op 68 briefjes van 50. Dat kan toch helemaal niet, praktisch gezien?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-09-2010, 15:39
naamvergeten!
naamvergeten! is offline
zitten er geen briefjes van 100 - 200 & 500 in een automaat dan??
Met citaat reageren
Oud 05-09-2010, 16:08
dwight88
dwight88 is offline
Voor zover ik weet niet

Zelfs op zondag bleek alles op te vragen: voor alle bedragen onder de 10.000 euro hoef ik niets vooraf te bestellen. Ik moet donderdagmorgen langskomen op de vestiging alwaar ze per direct mijn geldautomaat-limiet ophogen. Dan moet ik 2x pinnen, 1x 2000 en 1x1400. 2000 is de max per keer .
Met citaat reageren
Oud 06-09-2010, 07:52
Adore
Adore is offline
Ik dacht dat er ook wel 100'jes in de automaat zitten?

Verder weet ik niet of je nog vaker zulke hoge bedragen cash nodig zult hebben, anders zou ik snel dat limiet weer verlagen. Als je ooit je pas kwijtraakt / diefstal, dan valt er een hoop te halen op een dag..
Check ook even bij je bank dat ze niet je rekening blokkeren omdat deze bedragen nogal op zullen vallen als je normale bestedingspatroon veel lager ligt. Ik meende dat banken dat doen als ze vreemde, hoge bedragen gepind zien worden. Maar hier zal dat wel loslopen denk ik.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2010, 10:20
Verwijderd
Als je toch naar de bank moet om je pinlimiet tijdelijk te laten wijzigen, kun je het geld daar dan niet meteen halen?
Met citaat reageren
Oud 06-09-2010, 18:26
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Volgens mij zitten er in Nederland geen briefjes van 100 in een automaat. In bijvoorbeeld Duitsland wel. Ik zou het liefste zo'n groot bedrag ook gewoon binnen in een bank halen. Waarom wil je het perse bij een automaat halen? Houd het idd wel goed in de gaten. Ik heb al van verschillende mensen dat hun pas geblokkeerd werd omdat de bank het niet vertrouwde (dochter van een collega had gepind bij een automaat die geskimd was -> pas geblokeerd. M'n broertje vloog van Schiphol via Helsinki naar Hongkong en had op een dag op alledrie de plaatsen pintransacties, kon niet volgens de bank -> pas geblokkeerd, sta je dan in Hongkong). Houd het goed in de gaten dus.
Oud 06-09-2010, 22:02
Verwijderd
Ik zou dat soort grote, eenmalige opnames ook gewoon doen bij de bank ipv bij een geldautomaat. Je kan ook eenmalig een verhoogd pinlimiet aanvragen, voor als je bv een auto gaat kopen, zodat je kan pinnen als betaling ipv contant te betalen. Zo'n hoog geldautomaatlimiet kan zich tegen je keren wanneer je geskimd wordt, maar ook - zoals mensen hier al posten - wanneer je zelf geld opneemt en die hoeveelheid heel ongewoon is.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2010, 22:08
Balance
Balance is offline
Citaat:
Als je toch naar de bank moet om je pinlimiet tijdelijk te laten wijzigen, kun je het geld daar dan niet meteen halen?
Ik kan me voorstellen dat hij niet met zoveel geld een uitgebreide reis wil maken. Dus als er geen ABN Amro kantoor in de buurt van de transactie-plek zit, zou ik ook kiezen voor een opname uit de betaalautomaat.
Oud 09-09-2010, 13:37
Verwijderd
Ik zou zoveel geld echt niet uit de muur willen. Zijn ze gek ofzo. Veel te gevaarlijk.
Met citaat reageren
Oud 10-09-2010, 16:40
dwight88
dwight88 is offline
Wat late reactie, maar hoe het bij de ABN AMRO werkt op dit moment: tot 10.000 euro hoef je niets van tevoren te bestellen oid. Wel moest ik even langs het filiaal om de limieten van mijn bankpas tijdelijk te laten verhogen. Binnen in het filiaal stond een geldautomaat die ook briefjes van 100 had alwaar ik het kon opnemen, dat kan dus tot de 10.000 euro per dag. Alles erboven moet dus wel vantevoren geregeld worden.

Overigens een uiterst vriendelijke, doch zeer grote bankmedewerker, die besloot dat het fijner was dat hij even meeliep tot de auto. (Daarna moest ik het uiteraard zelf uitzoeken, maar ik kon het absoluut waarderen).
Met citaat reageren
Oud 10-09-2010, 19:14
Martiño
Martiño is offline
68 briefjes van 50 is niet zo veel hoor (aan hoeveelheid briefjes dan ), die passen makkelijk in je zak. In een volle automaat zitten wel een paar duizend briefjes van 50.
Oud 24-09-2010, 10:42
orcarin
orcarin is offline
Citaat:
Wat late reactie, maar hoe het bij de ABN AMRO werkt op dit moment: tot 10.000 euro hoef je niets van tevoren te bestellen oid. Wel moest ik even langs het filiaal om de limieten van mijn bankpas tijdelijk te laten verhogen. Binnen in het filiaal stond een geldautomaat die ook briefjes van 100 had alwaar ik het kon opnemen, dat kan dus tot de 10.000 euro per dag. Alles erboven moet dus wel vantevoren geregeld worden.

Overigens een uiterst vriendelijke, doch zeer grote bankmedewerker, die besloot dat het fijner was dat hij even meeliep tot de auto. (Daarna moest ik het uiteraard zelf uitzoeken, maar ik kon het absoluut waarderen).
Erg vriendelijk inderdaad dat die medewerker besloot mee te lopen.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2010, 19:01
DaveW
DaveW is offline
je hebt hem toch wel een fooi gegeven voor het meelopen he
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten