Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Waarom bel je je afdelingshoofd niet gewoon op en vraag je om een afspraak? Misschien kan hij een keer komen als jij aan het werk bent of kan jij een keer extra naar je werk voor dat uurtje gesprek? Het is echt veel fatsoenlijker om eerst met hem in overleg te gaan over de mogelijkheden. En als je samen niet tot een situatie komt waarin je allebei tevreden bent, kun je altijd nog je ontslag bij hem/haar aankondigen.
|
Ga inderdaad een gesprek aan met je manager. Het is wel zo prettig dat diegene weet wat er speelt, voordat er ineens een opzegging ligt zonder dat hij daar vanaf wist. Misschien is er een oplossing die veel meer voor de hand ligt!
Het aantal uur dat je moet werken is vastgelegd in je contract. Goed begrepen is dat dus 7-16 uur. Als je wel voor minder uur kunt werken, kun je overleggen of je contract daarop aangepast kan worden. Ga nooit minder werken terwijl je contracturen hoger liggen, dat kan voor problemen zorgen. Andersom is meestal niet zo'n punt. Als je toch zeker bent van je besluit en ontslag wil nemen, kun je inderdaad een aangetekende brief sturen naar personeelszaken. Die moet je daar niet inleveren (want dan is het geen geldige vorm van aangetekend), maar via de post opsturen. Even naar het postkantoor of een TNT-service bij jou in de buurt stappen met die brief en deze aangetekend laten verzenden. Kost je €7,- en je krijgt een bewijsje mee. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Een plekje van vertrouwen in mijn hart... tropical_breeze | 15 | 24-08-2006 12:21 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Vrije tijd |
de mooiste sportuitspraken tinus11 | 146 | 26-07-2005 15:47 | |
Verhalen & Gedichten |
Een dagje van een afdeling Eend | 15 | 09-12-2002 13:11 | |
ARTistiek |
Lieke jeempie | 1 | 10-08-2001 21:17 |