Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-10-2010, 17:40
Caviamax
Caviamax is offline
Hoi,

Ik moet een stukje schrijven over het klimaat in de prehistorie. Nou heb ik al wat informatie, maar misschien kan iemand mij nog een paar andere site's geven. Ik heb tot nu toe nog niet echt veel.

Caviamax
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-10-2010, 18:23
------------
Gebruik 1 boek, daar staat vaak meer in, en stukken diepgaanderder dan 20 websites.

Websites hebben de neiging allemaal oppervlakkig te zijn, weinig diepgaande informatie, en het zelfde algemene verhaaltje te vertellen. Dit wordt vaak echter vergeten door mensen omdat de hoeveelheid websites haast moet betekenen dat er ook veel informatie te vinden is. Helaas is die informatie op bijna elke website min of meer hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2010, 11:49
Verwijderd
Dat....

En anders zou ik zeggen: Heb je wikipedia al helemaal compleet doorzocht??

Edit: Daarmee bedoel ik niet dat je de pagina hebt gelezen van het artikel Prehistorie, maar eigenlijk of je de pagina's van alle geologische tijdvakken hebt gelezen, waar vaak veel nuttige informatie staat over hoe het klimaat toen was.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2010, 15:15
Caviamax
Caviamax is offline
Ik heb inmiddels boeken gehuurd, bedankt voor de tip.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2010, 15:28
Caviamax
Caviamax is offline
Onder wat valt de prehistorie trouwens? Carboon, Perm en Trias, Jura en Krijt, Tertiair of Kwartair?
Met citaat reageren
Oud 08-10-2010, 15:09
Verwijderd
Prehistorie, voorgeschiedenis of oertijd is de benaming die wordt gegeven aan een periode in de menselijke geschiedenis. Over de precieze afbakening en het definiëren van deze periode bestaat behoorlijk wat discussie. In ruimere zin wordt de term gebruikt voor de geschiedenis die héél erg lang geleden is, alhoewel dat een vaag begrip is. In principe kan dan met de term de gehele geschiedenis van de aarde sinds haar ontstaan wordt bedoeld, maar vaak wordt als men over prehistorie praat alleen gedoeld op dat gedeelte van de geschiedenis sinds dat het leven ontstaan is, of zelfs sinds dat de mensachtigen (voorouders van de menselijke soort) ontstaan zijn. Als eindpunt van de prehistorie worden in het spraakgebruik ook verschillende markante punten uit de geschiedenis gehanteerd, zoals het ontstaan van de menselijke soort of (in de Westerse wereld) de geboorte van Christus, of een ander markante gebeurtenis zoals de eerste geschreven bron.

Het is dus niet precies afgebakend waar de prehistorie begint en eindigt. Wat je echter wel op wikipedia had kunnen vinden, is dat de prehistorie eindigt vlak voor het midden van het Holoceen. Daar gaat het over op de protohistorie, en dat is eigenlijk gewoon de overgangsperiode.

Omdat de prehistorie in feite begint bij het begin om het maar even leuk te noemen, betekent dat dus dat het álle tijdvakken beslaat tot aan het Holoceen ongeveer.

Omdat dit eindigt in het Holoceen, betekent dat dus dat de prehistorie niet onder het Carboon, Perm, Trias, Jura, Krijt, Tertiair of Kwartair valt, maar dat al deze tijdvakken onder de prehistorie vallen.

Ik zou nog even wat beter lezen en kijken .
Met citaat reageren
Oud 09-10-2010, 17:23
Caviamax
Caviamax is offline
Citaat:
Prehistorie, voorgeschiedenis of oertijd is de benaming die wordt gegeven aan een periode in de menselijke geschiedenis. Over de precieze afbakening en het definiëren van deze periode bestaat behoorlijk wat discussie. In ruimere zin wordt de term gebruikt voor de geschiedenis die héél erg lang geleden is, alhoewel dat een vaag begrip is. In principe kan dan met de term de gehele geschiedenis van de aarde sinds haar ontstaan wordt bedoeld, maar vaak wordt als men over prehistorie praat alleen gedoeld op dat gedeelte van de geschiedenis sinds dat het leven ontstaan is, of zelfs sinds dat de mensachtigen (voorouders van de menselijke soort) ontstaan zijn. Als eindpunt van de prehistorie worden in het spraakgebruik ook verschillende markante punten uit de geschiedenis gehanteerd, zoals het ontstaan van de menselijke soort of (in de Westerse wereld) de geboorte van Christus, of een ander markante gebeurtenis zoals de eerste geschreven bron.

Het is dus niet precies afgebakend waar de prehistorie begint en eindigt. Wat je echter wel op wikipedia had kunnen vinden, is dat de prehistorie eindigt vlak voor het midden van het Holoceen. Daar gaat het over op de protohistorie, en dat is eigenlijk gewoon de overgangsperiode.

Omdat de prehistorie in feite begint bij het begin om het maar even leuk te noemen, betekent dat dus dat het álle tijdvakken beslaat tot aan het Holoceen ongeveer.

Omdat dit eindigt in het Holoceen, betekent dat dus dat de prehistorie niet onder het Carboon, Perm, Trias, Jura, Krijt, Tertiair of Kwartair valt, maar dat al deze tijdvakken onder de prehistorie vallen.

Ik zou nog even wat beter lezen en kijken .
Dankje.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten