Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-10-2010, 10:55
Verwijderd
[Edit omdat weghalen niet meer gaat.]

Laatst gewijzigd op 28-12-2010 om 20:00.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-10-2010, 14:14
Geel
Geel is offline
Leuk gedicht!
Wat was je bedoeling met dit gedicht? Om het gevoel van 'een gouden eeuw' over te brengen? (Dus de blijheid, vrijheid e.d.) Dat vind ik door de grootte van het gedicht niet helemaal gelukt. Ik leef wel ontzettend mee met wat je schrijft maar dat euforische voel ik niet.

Citaat:
Verenigt u! en laat de geen dag voorbij gaan
Zonder uw naasten lief te hebben, uw lief dus en
Staat die 'de' daar wel goed? Of is het iets wat ik verkeerd zie?
En het is volgens mij 'uw' daar.
Oud 01-10-2010, 14:27
Verwijderd
Klopt, typfoutjes!

Huh ehm, nee, dit is niet n.a.v. de gouden eeuw, dit is n.a.v. ''Vrijheid en verantwoordelijkheid'' a.k.a. het regeerakkoord.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2010, 14:34
Geel
Geel is offline
Citaat:
Klopt, typfoutjes!

Huh ehm, nee, dit is niet n.a.v. de gouden eeuw, dit is n.a.v. ''Vrijheid en verantwoordelijkheid'' a.k.a. het regeerakkoord.
Ik bedoel ook niet dat het over de gouden eeuw zou gaan, daarom stond het ook tussen haakjes. Maar ik had het gevoel dat het gedicht me in een nieuwe (betere) tijd "mee wilde nemen", maar dat het niet echt lukte.
Oud 01-10-2010, 14:39
Verwijderd
Heel mooi, alleen doet die mij onwillekeurig denken aan die nieuwjaarsbrieven die de katholieke school mij jaarlijks aansmeerde. XD
Evenwel een heel stuk beter geschreven hoor. Origineler.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2010, 19:50
Verwijderd
Citaat:
Ik bedoel ook niet dat het over de gouden eeuw zou gaan, daarom stond het ook tussen haakjes. Maar ik had het gevoel dat het gedicht me in een nieuwe (betere) tijd "mee wilde nemen", maar dat het niet echt lukte.
Integendeel, als de aanloop naar ''strop'' en ''biddend ongemenste'' niet duidelijk/overtuigend genoeg is, dan moet ik daar nog wat aan doen. Het was iig niet bedoeld om de lezer mee te nemen naar een betere tijd, maar juist om te laten zien hoe belachelijk het is om met al die retorische grootspraak over betere tijden te spreken (ten koste van andere, hu hu).
Met citaat reageren
Oud 08-10-2010, 22:59
Geel
Geel is offline
Aha. Bij mij komt dat gevoel maar deels over. Misschien valt er iets aan te doen, misschien hoeft het niet.
Na een keertje rustig herlezen is het echt fijn gedicht.

Alleen mis je een 't' in 'maar een gouden eeuw vraagt offers'.
Reageren

Regels voor berichten