Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2010, 17:06
hopje123
hopje123 is offline
/

Laatst gewijzigd op 24-10-2010 om 19:46.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-10-2010, 23:10
Spoonie
Spoonie is offline
Ik zou zeggen, kijk de beoordelingen na van de instellingen. Avans heeft best wel wat goeie beoordelingen van studenten en inspectie gekregen. Fontys bied ook gewoon onderwijs aan, alleen hoor ik wel eens geruchten over georganiseerde chaos
Oud 04-10-2010, 12:57
Anneke Petersen
Anneke Petersen is offline
Hoi,

Natuurlijk is het lastig om een keuze te maken tussen twee opleidingen. Ik nodig je dan ook graag uit om een dag mee te komen lopen bij Fontys Hogeschool HRM en Psychologie. Dan kan je zelf ervaren hoe de opleiding HRM (Personeel en Arbeid) in elkaar zit en beoordelen hoe de organisatie werkt. Mail me gerust om je op te geven of om al je andere vragen te stellen. Ik kijk uit naar je mail! a.petersen@fontys.nl

Groetjes,
Anneke
Met citaat reageren
Oud 09-10-2010, 16:02
no_xf
no_xf is offline
Ik zit nu in het derde jaar. Weliswaar volg ik deze opleiding in Eindhoven. Maar één ochtend in de week zit ik nu ook in Tillie. Ze zijn daar verhuisd naar stappegoor sinds dit seizoen geloof ik. Best een mooie locatie.
Qua organisatie valt het best mee moet ik zeggen. Weinig lesuitval en (toets)roosters, benodigde literatuur, opdrachten etc zijn ook gewoon duidelijk.
Pluspunten vind ik dat je breed georiënteerd wordt op het vak. Zowel de sociale aspecten (denk aan loopbaanbegeleiding en coaching) als de meer bedrijfskundige (organisatiekunde) komen aan bod. In het 2e jaar kun je dan zelf ook nog kiezen waar je je focus op wilt leggen voor het derde jaar.

Het enige punt van kritiek vind ik de focus op zelfreflectie. Daar wordt naar mijn idee iets teveel aandacht aan besteed. Het is natuurlijk belangrijk, maar het zou wel wat minder mogen van mij.

Als tip zou ik je mee willen geven; kijk vooral naar de inhoud van de opleidingen bij Avans en Fontys. Avans richt zich volgens mij meer op de economische en bedrijfskundige kant.
Daar weet ik verder weinig van, dus daar zou je zelf achteraan moeten. Fontys legt meer de nadruk op de sociale kant.

Organisatorisch is het op Fontys prima, dus daar zou ik me niet al te veel zorgen over maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten