Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2010, 09:20
Missy
Missy is offline
Als je later een fulltime baan hebt en je krijgt maandelijks 100 euro om 2 a 3 uur per week een schoonmaakster in te huren. Zou je dit dan doen? Of zou je de 50 euro in je zak steken? Waarom zou je een schoonmaakster inhuren? Waarom zou je het zelf doen?

Vertelt u maar.

Laatst gewijzigd op 29-09-2010 om 09:25.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-09-2010, 09:25
Rationeel
Rationeel is offline
ik zou het zeker doen. tijdens drukke werkperiodes met strenge deadlines heb ik simpelweg geen tijd om schoon te maken. en op momenten dat ik wel tijd heb, heb ik geen zin. en andersom. en dan woon ik nu nog maar op 30 vierkante meter ofzo

verder vind ik het idee om een 'vreemde' in mijn huis te laten totaal geen probleem.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2010, 09:27
Missy
Missy is offline
Ik zou het geld in mijn eigen zak steken. In een jaar 1200,- euro, alleen om mijn eigen huis schoon te houden. Prima, ga ik daarna wel van het geld op vakantie. Ik zou zoiets hebben van: zelf kan ik het sneller en beter, dus laat ik zelf wel de handjes wapperen.
Oud 29-09-2010, 09:34
Rationeel
Rationeel is offline
ja nu is het bedrag opeens verdubbeld
Met citaat reageren
Oud 29-09-2010, 09:37
Nona
Nona is offline
Misschien wel. Ik vind het huishouden een hele klus, en als iemand me gewoon even drie uurtjes per week helpt ben ik denk ik best blij.
Oud 29-09-2010, 09:39
Verwijderd
Nee, het huishouden kost sowieso maximaal 5 uur per week, dus dat kan ik zelf wel.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2010, 09:47
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
ik zou het zeker doen. tijdens drukke werkperiodes met strenge deadlines heb ik simpelweg geen tijd om schoon te maken. en op momenten dat ik wel tijd heb, heb ik geen zin. en andersom. en dan woon ik nu nog maar op 30 vierkante meter ofzo

verder vind ik het idee om een 'vreemde' in mijn huis te laten totaal geen probleem.

Edit: Overigens zijn er wel grenzen aan hoeveel ik daaraan uit wil geven. Een keer per 2 weken iemand voor een uurtje of 2 lijkt me prima, maar ik hoef niet wekelijks iemand die een volle dag staat te werken (tenzij ik echt een villa koop of zo ). En dan met name dingen als de badkamer schoonmaken zou ik graag aan een ander overlaten
Oud 29-09-2010, 09:49
Verwijderd
Aan de ene kan hou ik er niet zo van als vreemden met hun vingers aan m'n spullen zitten. maar aan de andere kant, kan ik natuurlijk zelf het opruimwerk doen en die schoonmaakster de kutklusjes laten doen die ik zelf haat. Zoals het fornuis/keuken/vloer schrobben, de ramen lappen, de koelkast uitmesten etc. Maar dan hoeft ze niet elke maand te komen hoor, dat is overdreven. 3/4 keer per jaar lijkt me prima.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2010, 09:50
Verwijderd
Citaat:
Als je later een fulltime baan hebt en je krijgt maandelijks 100 euro om 2 a 3 uur per week een schoonmaakster in te huren. Zou je dit dan doen? Of zou je de 50 euro in je zak steken? Waarom zou je een schoonmaakster inhuren? Waarom zou je het zelf doen?

Vertelt u maar.
Dat zou ik niet doen, ik zou de schoonmaker eens in de twee weken laten komen om 3 uur schoon te maken voor 50 euro per maand. Ik overweeg nu zelfs al wel eens een schoonmaker in te huren, maar dat gaat me toch iets te ver
Met citaat reageren
Oud 29-09-2010, 09:51
Rationeel
Rationeel is offline
ook tof als je dan op zaterdagavond/nacht de hele badkamer onderkotst. dan weet je toch dat maandag de schoonmaakster komt, dus dan hoef je het zondag alleen maar een paar keer te ontwijken
Met citaat reageren
Oud 29-09-2010, 09:52
Missy
Missy is offline
Citaat:
ja nu is het bedrag opeens verdubbeld
Ja, 50 euro per maand voor 2/3 uur in de week is niet echt realistisch.
Oud 29-09-2010, 09:56
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Dat zou ik niet doen, ik zou de schoonmaker eens in de twee weken laten komen om 3 uur schoon te maken voor 50 euro per maand. Ik overweeg nu zelfs al wel eens een schoonmaker in te huren, maar dat gaat me toch iets te ver
precies dit trouwens, eens in de twee weken 3 uur schoonmaken. maar met 50 euro red je het dan niet volgens mij
Met citaat reageren
Oud 29-09-2010, 09:59
Verwijderd
Citaat:
precies dit trouwens, eens in de twee weken 3 uur schoonmaken. maar met 50 euro red je het dan niet volgens mij
Het is crisis he
Met citaat reageren
Oud 29-09-2010, 09:59
Verwijderd
Ik kreeg een tientje per uur toen ik dat werk nog deed.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2010, 10:24
Paperz
Paperz is offline
Zodra mijn huis af is ga ik het zeker doen, puur om de vloeren overal even te doen tegen het stof, rest mag ook... maar ik merk dat zaken als keuken, douchecel en toilet in vergelijking 0,0 werk zijn
Oud 29-09-2010, 10:29
Verwijderd
Toen mijn ouders vroeger allebei meer dan fulltime werkten, hadden ze een schoonmaakster voor een paar uurtjes per week. Maar zelf ben ik niet van plan meer dan fulltime te gaan werken, dus ik vind dat ik best ook het huishouden helemaal zelf kan doen.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2010, 10:36
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik kreeg een tientje per uur toen ik dat werk nog deed.
Een tientje is volgens mij vrij normaal, ja. En je hebt iemand echt niet drie uur nodig dus volgens mij is 50 euro per maand best prima, misschien zelfs te ruim. Maar goed.. dat hangt natuurlijk af van verschillende factoren (zoals: hoe snel werkt je schoonmaakster, hoe groot is je huis, etc).
Oud 29-09-2010, 10:38
Verwijderd
Bij de Sims had ik ook altijd een schoonmaker, behalve bij sims 3, want toen kostte ze gewoon standaard 125 dollar, ongeacht hoe lang ze bleef. Dat vond ik te zot.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2010, 10:55
Carn
Carn is offline
als ik meer geld overhoud met doorwerken in plaats van zelf poetsen dan lijkt het me logisch, anders ben je een dief van je eigen portemonnee, me dunkt.
Oud 29-09-2010, 11:05
Chick Rock
Chick Rock is offline
Dat heet een interieurverzorgster he
Oud 29-09-2010, 11:25
Verwijderd
Citaat:
Dat heet een interieurverzorgster he
Een poetsneger
Met citaat reageren
Oud 29-09-2010, 11:40
Verwijderd
ik heb zulks al. Ik ben niet zo van de schoonmaak, dus betaal ik ervoor. Simpel zat
Met citaat reageren
Oud 29-09-2010, 12:04
Verwijderd
Hell yeah, schoonmaakster ftw! Maar dan wel eentje die me niet teveel stoort.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2010, 13:16
Balance
Balance is offline
Ik werk 35 uur per week en het huishouden kan daar prima bij. Ik vind het dus echt totaal niet nodig.
Daarnaast zou ik volgens mij toch wel zo´n type zijn dat alles al een beetje aan kant maakt voor de schoonmaakster komt, dus dan heb je er al helemaal niks aan
En tenslotte is 100 euro hartstikke welkom, dus die zou mooi mijn portemonnee in gaan.
Oud 29-09-2010, 14:55
snoopy
snoopy is offline
Wij hebben zelfs al een schoonmaakster
Oud 29-09-2010, 15:01
Verwijderd
Ik hoef geen schoonmaakster.
Iemand anders die een beetje in jouw huis loopt rond te snuffelen/op te ruimen/schoon te maken.
Plus fulltime werken lijkt me later toch niks dus dan heb ik er zelf wel tijd voor.
Als het echt niet anders kan omdat ik een drukke baan heb, en mijn man ook. Dan zit er niks anders op.
Het heeft echter niet mijn voorkeur.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2010, 16:41
Verwijderd
JAAAAAAAAA.

want lui.
Met citaat reageren
Oud 30-09-2010, 08:09
Verwijderd
Ik ben dat wel van plan, ja. Misschien niet elke week maar eens in de twee weken, dat zie ik dan wel. Waarom zou ik veel tijd besteden aan schoonmaken als iemand anders het sneller en beter kan? Dan kan ik de tijd die overblijft besteden aan dingen die ik belangrijk vind om te dóen, in plaats van aan dingen die ik gedaan wil hebben.

Of, als het me om het geld zou gaan: dan kan ik beter vier uur per week méér gaan werken en de schoonmaak voor dertig euro laten doen, dan dat ik het zelf doe
Met citaat reageren
Oud 01-10-2010, 19:08
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
JAAAAAAAAA.

want lui.
kijk een eerlijk antwoord...
wat een onzin allemaal mensen... 40 uur werken = 2 dagen om op te ruimen.. en dan hou ik de avonden nog buiten beschouwing
Oud 01-10-2010, 19:14
Verwijderd
Citaat:
wat een onzin allemaal mensen... 40 uur werken = 2 dagen om op te ruimen.. en dan hou ik de avonden nog buiten beschouwing
Maar je kan dan ook twee dagen iets doen wat je leuk vindt ipv te gaan poetsen thuis.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2010, 19:18
Geel
Geel is offline
Als ik een huis heb hoef ik geen schoonma(a)k(st)er. Ik maak zelf wel m'n huis schoon.
Oud 01-10-2010, 19:18
Volk
Volk is offline
Als ik het geld zou hebben zou ik er nu ook wel eentje hier rond hebben lopen. Ik heb nooit een dag vrij dus iemand die voor mij de keuken en badkamer doet en alles een keer goed afstoft zou ik heel fijn vinden. Ik wil hem/haar dus alleen voor schoonmaakwerkzaamheden. Opruimen kan ik zelf wel.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2010, 19:21
Volk
Volk is offline
Citaat:
Ja, want naast werk heeft een mens alleen maar vrij
Met citaat reageren
Oud 01-10-2010, 19:39
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Maar je kan dan ook twee dagen iets doen wat je leuk vindt ipv te gaan poetsen thuis.
dat klopt, maar dat is dus de reden om een schoonmaker te nemen
Oud 01-10-2010, 19:39
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Ja, want naast werk heeft een mens alleen maar vrij
als je het goed geregeld hebt wel
Oud 01-10-2010, 19:42
Verwijderd
Citaat:
dat klopt, maar dat is dus de reden om een schoonmaker te nemen
maar dat is dan toch niet per se lui, dat is gewoon efficiënt
Met citaat reageren
Oud 01-10-2010, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad
Met citaat reageren
Oud 01-10-2010, 19:49
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
zelfde
Oud 01-10-2010, 19:52
snoopy
snoopy is offline
Wat mij betreft zit er een groot verschil tussen lui en efficiënt. Zeker als ik werk in de uren dat nu m'n huis wordt schoongemaakt.
Oud 01-10-2010, 19:54
Paperz
Paperz is offline
Citaat:
Wat mij betreft zit er een groot verschil tussen lui en efficiënt. Zeker als ik werk in de uren dat nu m'n huis wordt schoongemaakt.
och als ik geen zin heb om schoon te maken komt dat 9/10 keer omdat ik lui ben en liever niks of wat anders doe
Oud 02-10-2010, 06:52
snoopy
snoopy is offline
Nou, da's allemaal heel logisch en begrijpelijk enzo, maar dan hoef je nog niet voor de rest van ons te verzinnen dat dat óók zo is
Oud 02-10-2010, 23:51
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Yep, dan heb ik meer tijd voor andere dingen die WEL leuk zijn!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 10:31
Verwijderd
ik zou wel n schoonmaakster willen, maar dan wel iemand die ik ken en vertrouw, ik vind t n raar idee als n onbekende in mijn huis overal rondloopt
Met citaat reageren
Oud 03-10-2010, 10:35
marrel
marrel is offline
Ik denk dat het me zo ook wel lukt zonder schoonmaakster maar helemaal uitsluiten doe ik het ook niet Toch wel fijn als imeand een paar grote klussen als dweilen, ramen wassen, stofzuigen etc. uit handen neemt Maar denk dat ik daar pas echt op over zou gaan als blijkt dat het me zelf niet lukt/wil lukken.
Oud 03-10-2010, 18:27
Rivka
Rivka is offline
Ik zou het wel doen hoor, mijn ouders hebben nu ook een schoonmaakster en het is wel heel handig.
Oud 03-10-2010, 18:32
Verwijderd
ligt eraan hoe groot mijn huis is en hoe vaak ik moet werken en of ik dan kinderen heb en hoeveel

maar ik denk dat ik het liever zelf zou doen..
Met citaat reageren
Oud 14-10-2010, 11:05
Verwijderd
Uiteraard, indien nodig. En dan camera's installeren.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2010, 12:27
Verwijderd
Ik zou de schoonmaker laten komen. Als je dat geld toch krijgt voor de schoonmaker en dit niet afgaat van je normale salaris. Waarmee jezelf dan moe maken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten