Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-10-2010, 20:20
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Ik heb dit jaar echt zo iets van, wtf!
Het lukt me maar niet om iets aan m'n huiswerk te doen.
Vorig jaar daarentegen, heb ik best wel m'n best gedaan om door te stromen van havo4 naar vwo5.
Nu zit ik alleen echt helemaal vast, het is niet te moeilijk ofzo, maar ik kan het niet pakken, ik blijf uitstellen, schijtvervelend.
Het grootste deel van m'n huiswerk doe ik wel op school, dus ik loop niet 10 maanden achter in deze eerste weken.
Op het moment doe ik het trouwens ook, ik moet m'n wiskunde nog maken...

Wat eraan te doen? Het lukt me nu echt niet om m'n boek te pakken
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-10-2010, 20:30
Verwijderd
Wat mij altijd goed helpt als ik iets uitstel; alle mogelijke afleiding wegnemen. Overdag ga ik vaak in de bieb zitten, in een studiecel of gewoon aan een tafel zonder pc. 's Avonds thuis ga ik vaak ergens zitten zonder pc/tv/laptop. En dan gewoon bepalen wat je af moet hebben en wat je daarna gaat doen, zodat je iets hebt om naartoe te werken. Je kunt voor jezelf ook een soort routine creeeren wat betreft huiswerk maken, pak bijvoorbeeld voor je begint een kop thee en kijk in je agenda wat je moet doen. Dan is het later makkelijker om die concentratie en motivatie weer te vinden, dat begint dan al wanneer je thee zet.

Maar uiteindelijk ben jij degene die moet bepalen dat de pc/tv/watdanook uit gaat en het boek open. Zo simpel is het stiekem
Met citaat reageren
Oud 18-10-2010, 20:38
Afwezignummer2
De simpelheid.. Bij huiswerk is het jij tegen de opdrachten, dit is jij tegen jezelf.. Ik weet niet eens helemaal hoe mijn hersenen werken, hoe moet ik dan tegen de dingen ingaan die erin gebeuren? Onbekende vijand, in het pikkedonker tegen een vampier.

Ahjoh Ik ga even thee drinken, dan nog even opschrijven van hoe ik dit huiswerk ga indelen in vanavond een half uur en morgenochtend nog een half uur ofzo.

Bedankt! Had ik écht nodig!
Met citaat reageren
Oud 18-10-2010, 20:42
Verwijderd
Doe het gewoon zo snel mogelijk. Dus in tussenuren, direct na school, in de les of op zaterdagochtend. Dan zit het je ook niet meer dwars. Gewoon jezelf ertoe zetten . Ja, dat is lastig. Maar je zult het gewoon moeten leren, om je te gaan concentreren wanneer jij dat wil.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2010, 12:33
Nona
Nona is offline
Hoe meer je iets uitstelt, hoe meer je er tegenop gaat zien. Dus bedenk je eerst wat je liever uitstelt en doe dat eerst. Geef jezelf vervolgens een schouderklopje en kijk tevreden naar het resultaat. De rest is dan veel makkelijker.

Taken opdelen in kleine stukjes is vaak ook handig. Vandaag maak je opdracht 1 t/m 7, en morgen tijdens je tussenuur 8 t/m 15. Dan lijken het minder hoge bergen.
Oud 19-10-2010, 14:01
Verwijderd
Toen ik 16 was en mezelf niet kon motiveren om mijn huiswerk te maken, maar me het niet kon veroorloven om mijn cijfers lager te laten worden, ben ik het allemaal op school gaan maken. Meestal in tussenuren, of het eerste uur als ik dat vrij had. Soms na schooltijd. Maar altijd in de mediatheek, aan een tafel zonder computer.

En je wil dit vast niet horen, maar het is ook je leeftijd tegen de tijd dat ik 19 was, kon ik het ook weer thuis. Als kind ben je braaf omdat je niet beter weet, als je ouder wordt krijg je de zelfbeheersing om te doen wat je moet doen, maar daartussenin zit een periode waarin dat gewoon moeilijk is.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2010, 15:14
Afwezignummer2
Het huiswerk was af gister, hoor
@Interglot dat is juist mijn probleem, zodra ik denk aan huiswerk maken, heb ik het al perfect versteld.
(@rest)Maar dat indelen en opschrijven ervan (ik ga maar eens een agenda kopen, ik onthoud het nu vanuit de les) werkt uitstekend! Huiswerk voor morgen is alweer af
Moet ik maar snel ouder worden dan

Laatst gewijzigd op 19-10-2010 om 15:27.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2010, 15:36
Verwijderd
Citaat:
Het huiswerk was af gister, hoor
@Interglot dat is juist mijn probleem, zodra ik denk aan huiswerk maken, heb ik het al perfect versteld.
(@rest)Maar dat indelen en opschrijven ervan (ik ga maar eens een agenda kopen, ik onthoud het nu vanuit de les) werkt uitstekend! Huiswerk voor morgen is alweer af
Moet ik maar snel ouder worden dan
Je klinkt gemotiveerd en dat is echt al meer dan het halve werk
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten