Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-10-2010, 21:05
Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
Het begon toen een bromfiets van mij vorige week (week 41) is weggehaald door de milieupolitie, zonder dit van te voren aan te geven. De bromfiets was kapot, maar wel doorlopend verzekerd en voorzien van geldig kenteken. Op een andere bromfiets was tegelijkertijd met het weghalen van de andere, wel een sticker geplakt, deze zou worden weggehaald in week 42. Deze bromfiets is ook doorlopend verzekerd en ook voorzien van geldig kenteken. Deze bromfiets doet het gewoon, dus erg vreemd.

Vervolgens heb ik gebeld met de milieupolitie, ze wisten er niks van. Telkens als ik belde waren de personen die ik moest hebben met pauze of onderweg. Vandaag eindelijk bericht. De kapotte bromfiets die in week 41 is weggehaald staat inderdaad bij hun, ik mag hem donderdag komen ophalen. De andere bromfiets ziet er volgens hun niet goed uit, er hangen wat dingen los, ze geloven niet dat hij werkend is. Ik voel mij niet verplicht om aan hun te bewijzen dat hij werkend is, dus dat weiger ik.

Deze meneer is dus bij mijn huis langs geweest om de staat van de andere brommer te controleren. Vervolgens kwam hij met allerlei andere klachten opzetten. In een gemeenschappelijke tuin hebben wij twee stoeltjes staan, die staan er al 6 jaar en we maken er vaak gebruik van. Volgens hem moest dit ook weg, want mensen zouden er last van hebben en er moet gesnoeid kunnen worden door het stadsdeel... (dat is de afgelopen 10 jaar niet gebeurd, wij onderhouden deze gehele tuin al jaren). Ook staat er in een nis onder onze woning, en naast onze garage, al 6 jaar een hokje voor de zwerfkatten. Dit moest van hem ook weg! Ook door klachten zogenaamd, en omdat er ook gesnoeid moet worden (er staat alleen een klimop die wij zelf geplant hebben 20 jaar geleden). Deze meneer was duidelijk aan het mierenneuken, want voordat hij was langsgeweest waren er nog helemaal geen klachten, hij verzon het volgens mij ter plekke omdat hij toch alles kon zien staan. Alles moest volgens hem vóór aanstaande vrijdag weg zijn.

Ben bij de gewone politie geweest omdat ik dit toch wel een geschil vond worden, ze konden mij niet helpen want ze waren niet op de hoogte van de regels van de milieupolitie. Ze wensten me alleen succes.

Nergens kom ik er dus achter of dit mag, en of dit redelijk is. Overal grote plantenpotten neerzetten mag bij wijze van spreke wel, maar een stoeltje en een hokje voor de katten niet volgens deze meneer. Ik wil niet verder met hem in discussie gaan, dus vraag ik mij af of er iemand is die hier meer van op de hoogte is.

Het is trouwens in Amsterdam...
Oud 19-10-2010, 21:13
Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
Sorry, was ook bezig met mijn andere topic over de koopwoning... zie nu pas dat dit hier niet hoort!
Oud 19-10-2010, 22:57
Verwijderd
Eh de milieupolitie is gewoon onderdeel van de normale politie?
Met citaat reageren
Oud 19-10-2010, 23:39
Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
Volgens hun niet, ze zijn van het stadsdeel ofzo. Dat zei die agent tenminste, en de gewone politie was daar geen onderdeel van zei hij.
Oud 20-10-2010, 09:46
ganralph
ganralph is offline
Als ik het goed heb zijn de milieupolitie BOA's van het stadsdeel. (BOA= buitengewoon opsporingsambtenaar.) Ze handhaven de stadsdeel- en gemeenteregels en mogen dus bijvoorbeeld wel boetes uitschrijven namens de gemeente.

Ik weet niet in welk stadsdeel je woont, maar voor klachten moet je dus bij het stadsdeel zijn (en ze hebben allemaal hun eigen procedures, dus ik kan je niet algemeen adviseren).

Overigens is het wel bekend dat stadsdelen en zeker ook de milieupolitie veel naar eigen inzicht werken en altijd het laatste woord wensen te hebben. Ik wens je dus veel succes als je een klacht wil indienen, want zij zien zich gesteund door een enorm log ambtelijk apparaat waar jij een zwaar gevecht mee moet voeren.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2010, 12:04
Verwijderd
Wat ik persoonlijk zou doen, is die dingen weghalen als er iemand komt controleren. Je zegt dat het voor aanstaande vrijdag weg moet zijn, ik neem aan dat ze dat dan komen controleren. Dan heb je het dus weggehaald, en als ze weg zijn kun je het gewoon weer neerzetten. Zolang er écht geen klachten over zijn geweest, zullen die er ook niet komen denk ik zo. En ze komen écht niet elke week langs om te kijken of jij wel écht alles heb weggehaald.
Maar op mij komt het ook over als gewoon een beetje pesten
Met citaat reageren
Oud 20-10-2010, 16:57
Bubbeldoosje
Bubbeldoosje is offline
Ik ben bij het stadsdeel geweest, ook daar sturen ze me terug naar de Milieupolitie. Ik heb het idee dat niemand er dus iets van weet, alleen deze man zelf... Ja, andere mensen zeggen ook dat we het een maandje weg moeten halen en dan gewoon weer terugzetten, denk dat we dat dan maar moeten doen...
Reageren

Regels voor berichten