Het begon toen een bromfiets van mij vorige week (week 41) is weggehaald door de milieupolitie, zonder dit van te voren aan te geven. De bromfiets was kapot, maar wel doorlopend verzekerd en voorzien van geldig kenteken. Op een andere bromfiets was tegelijkertijd met het weghalen van de andere, wel een sticker geplakt, deze zou worden weggehaald in week 42. Deze bromfiets is ook doorlopend verzekerd en ook voorzien van geldig kenteken. Deze bromfiets doet het gewoon, dus erg vreemd.
Vervolgens heb ik gebeld met de milieupolitie, ze wisten er niks van. Telkens als ik belde waren de personen die ik moest hebben met pauze of onderweg. Vandaag eindelijk bericht. De kapotte bromfiets die in week 41 is weggehaald staat inderdaad bij hun, ik mag hem donderdag komen ophalen. De andere bromfiets ziet er volgens hun niet goed uit, er hangen wat dingen los, ze geloven niet dat hij werkend is. Ik voel mij niet verplicht om aan hun te bewijzen dat hij werkend is, dus dat weiger ik.
Deze meneer is dus bij mijn huis langs geweest om de staat van de andere brommer te controleren. Vervolgens kwam hij met allerlei andere klachten opzetten. In een gemeenschappelijke tuin hebben wij twee stoeltjes staan, die staan er al 6 jaar en we maken er vaak gebruik van. Volgens hem moest dit ook weg, want mensen zouden er last van hebben en er moet gesnoeid kunnen worden door het stadsdeel... (dat is de afgelopen 10 jaar niet gebeurd, wij onderhouden deze gehele tuin al jaren). Ook staat er in een nis onder onze woning, en naast onze garage, al 6 jaar een hokje voor de zwerfkatten. Dit moest van hem ook weg! Ook door klachten zogenaamd, en omdat er ook gesnoeid moet worden (er staat alleen een klimop die wij zelf geplant hebben 20 jaar geleden). Deze meneer was duidelijk aan het mierenneuken, want voordat hij was langsgeweest waren er nog helemaal geen klachten, hij verzon het volgens mij ter plekke omdat hij toch alles kon zien staan. Alles moest volgens hem vóór aanstaande vrijdag weg zijn.
Ben bij de gewone politie geweest omdat ik dit toch wel een geschil vond worden, ze konden mij niet helpen want ze waren niet op de hoogte van de regels van de milieupolitie. Ze wensten me alleen succes.
Nergens kom ik er dus achter of dit mag, en of dit redelijk is. Overal grote plantenpotten neerzetten mag bij wijze van spreke wel, maar een stoeltje en een hokje voor de katten niet volgens deze meneer. Ik wil niet verder met hem in discussie gaan, dus vraag ik mij af of er iemand is die hier meer van op de hoogte is.
Het is trouwens in Amsterdam...