Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2010, 12:08
sensation1993
sensation1993 is offline
Hallo,
Ik zit sinds eind april thuis met geen school helemaal niks.
Ik ben natuurlijk opzoek geweest naar een MBO opleiding.
Eerst voor een BBL opleiding waarvoor ik geen leerbedrijf kon vinden. Dus dat is misgelopen.
Toen een andere school maar de reis kosten kon ik niet veroorloven. Toen een andere school maar die zat vol.. En toen kreeg ik alleen maar scholen die vol zitten..

Nu ben ik ten einderaad. Ik heb geen school, Verveel me het apenzuur en ik krijg geen kennis binnen.

Ik moet nu ernstige raad hebben voor wat ik nu moet doen...

Leerplicht zal ook wel vandaag of morgen aan de deur kloppen.

Groetjes,
Sensation1993
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-10-2010, 13:56
Verwijderd
Als je voor een MBO opleiding kijkt, en alle de opleiding die je wilt gaan doen is bij alle scholen vol, misschien kun je je dan richten op een andere opleiding?

En is het bovendien ondertussen niet zo dat MBO leerlingen een studenten OV krijgen? Dan vallen die reiskosten weg, en kun je alsnog naar die ene school die te ver weg was.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2010, 14:47
brands
brands is offline
Citaat:
En is het bovendien ondertussen niet zo dat MBO leerlingen een studenten OV krijgen? Dan vallen die reiskosten weg, en kun je alsnog naar die ene school die te ver weg was.
Na mijn idee krijgen leerlingen van 18 jaar en ouder die op het MBO zitten pas een studenten OV. Dus denk niet dat het op hem/haar van toepassing is! Zie bijhorende links

Studiefinanciering en MBO

Voorwaarden voor studiefinanciering

Laatst gewijzigd op 26-10-2010 om 14:51. Reden: Toevoeging
Met citaat reageren
Oud 26-10-2010, 16:27
sensation1993
sensation1993 is offline
Ik heb niks meer aan die school die te ver weg was en ik heb al meerdere opleidingen geprobeerd maar ze zitten allemaal vol.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2010, 18:25
Chariot
Chariot is offline
Even tussendoor; Wil je je inschrijven voor begin volgend schooljaar of wil je tussentijds instromen? Er zijn ook opleidingen die in februari starten. En het lijkt me niet dat opleidingen voor volgend jaar al vol zitten.. Zoek een bijbaantje en ga werken. Dan doe je nog iets nuttigs en heb je zelf ook niet het idee dat je je tijd verdoet.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2010, 10:55
Verwijderd
Citaat:
Even tussendoor; Wil je je inschrijven voor begin volgend schooljaar of wil je tussentijds instromen? Er zijn ook opleidingen die in februari starten. En het lijkt me niet dat opleidingen voor volgend jaar al vol zitten.. Zoek een bijbaantje en ga werken. Dan doe je nog iets nuttigs en heb je zelf ook niet het idee dat je je tijd verdoet.
Alleen is het probleem dat als je <18 bent en geen mbo, havo of vwo diploma hebt je nog wel kwalificatieplichtig bent, en dus niet zomaar een paar maanden mag werken

Sensation1993, vóórdat je de leerplichtambtenaar op je dak krijgt kun je beter zelf contact opnemen met de leerplicht en je situatie uitleggen. Hoe je dat kunt doen, staat op de website van je gemeente (meestal www.XXXX.nl/leerplicht met in plaats van XXXX de naam van je gemeente). Die kan je misschien ook helpen met het zoeken naar een opleiding.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2010, 11:09
Chariot
Chariot is offline
Citaat:
Alleen is het probleem dat als je <18 bent en geen mbo, havo of vwo diploma hebt je nog wel kwalificatieplichtig bent, en dus niet zomaar een paar maanden mag werken

Sensation1993, vóórdat je de leerplichtambtenaar op je dak krijgt kun je beter zelf contact opnemen met de leerplicht en je situatie uitleggen. Hoe je dat kunt doen, staat op de website van je gemeente (meestal www.XXXX.nl/leerplicht met in plaats van XXXX de naam van je gemeente). Die kan je misschien ook helpen met het zoeken naar een opleiding.
Ik weet van mijn zus dat haar school de leerplichtambtenaar van onze gemeente had ingelicht over de situatie. Namelijk dat de opleiding niet meer geschikt was etc. Dat kan dan in principe wel?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten