Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-11-2010, 19:17
Smokeyking
Smokeyking is offline
Mijn vriendin zegt dat je niet verliefd hoeft te zijn om bij elkaar te blijven, als je heel maar dan ook écht veel van iemand houd is dat genoeg.

Is dat zo?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-11-2010, 19:27
Verwijderd
Denk het wel, het lijkt me dat de verliefdheid langzaam weggaat als je lang bij elkaar blijft. Maar volgens mij beginnen vrijwel alle relaties wel met verliefdheid.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2010, 22:03
Verwijderd
Verliefdheid is een chemisch proces dat na 1,5 a 2 jaar op houdt. In die periode ga je van elkaar houden en natuurlijk blijven mensen langer dan 2 jaar bij elkaar en hebben ze het dan met elkaar naar hun zin.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2010, 22:56
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
wat de 2 hierboven zeggen.
Dat is ook een reden dat rond die lengte van de relatie veel kreukels ontstaan, je verliefdheidswolk gaat weg en fouten vallen meer op.
Oud 01-11-2010, 23:24
deadlytown
deadlytown is offline
Het is inderdaad waar zo dra de verliefd heid over is komen de slechte kanten van een persoon op. die je in het begin niet zag.
Oud 02-11-2010, 10:38
hookee
hookee is offline
Citaat:
Het is inderdaad waar zo dra de verliefd heid over is komen de slechte kanten van een persoon op. die je in het begin niet zag.
Maar ja, dat geldt dan ook voor beide, en ook voor je volgende partner(s).
Verliefdheid (de vlindertjes) gaat inderdaad voorbij, maar dan kun je nog steeds van iemand houden. Als je de rest van je leven dat verliefdheidsgevoel wil blijven houden zul je zo elke 6 maanden naar een andere partner moeten zoeken, en zelfs dàt gaat wennen..
Met citaat reageren
Oud 02-11-2010, 11:11
Volk
Volk is offline
Verliefdheid gaat inderdaad na een paar jaar weg. Dit hoeft niet meteen te beteken dat je allerlei nare dingen aan een persoon gaat ontdekken, het betekent alleen dat je niet meer op die roze wolk zit. Maar dat betekent niet dat het wegblijft. Afhankelijk van de personen en de relatie kan de verliefdheid steeds weer boven komen drijven. Na bijna 4 jaar relatie krijg ik nog steeds vlinders in mijn buik als mijn vriend net onder de douche vandaan komt en nat haar heeft. Of als ik wakker word naast hem. Liefde is de lijm in een relatie, dat wat je bij elkaar houdt, maar verliefdheid is een mooie toevoeging (die naar mijn ervaring nooit helemaal weg is/blijft).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten