Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2011, 18:13
Verwijderd
ik wil graag een opleiding via deze site http://www.wuacademia.org/ dan de manga opleiding nu is mij vraag ken iemand deze site heeft iemand hier ooit een opleiding gedaan

ik vertrouw niet zo deze site daarom deze vraag

ik heb al op Google rond gekeken maar vond niet veel iegelijk over deze site
Advertentie
Oud 08-01-2011, 18:19
Verwijderd
Het ziet er bagger uit maar waarom zou je een manga opleiding gaan doen?
Er zijn genoeg gratis tips op het internet en een boek als "hoe teken ik lame ass manga?" is ook niet al te duur.
Oud 08-01-2011, 18:37
Verwijderd
Citaat:
Het ziet er bagger uit maar waarom zou je een manga opleiding gaan doen?
Er zijn genoeg gratis tips op het internet en een boek als "hoe teken ik lame ass manga?" is ook niet al te duur.
het gaat meer om het papiertje ik heb al zo veel boeken XD er van wil je niet weten nu iets van 27 boeken er van
Oud 08-01-2011, 20:20
Vice
Vice is offline
Citaat:
het gaat meer om het papiertje ik heb al zo veel boeken XD er van wil je niet weten nu iets van 27 boeken er van
Maar wil je echt leren strips tekenen of gaat het meer om de tekenstijl? In plaats van die leerboeken lijkt mij het handiger om gewoon een paar goede manga's te kopen en dat als inspiratie te gebruiken.
Oud 08-01-2011, 20:29
Verwijderd
Citaat:
Waarom wil je perse dat papiertje?
Oud 08-01-2011, 20:50
Verwijderd
Citaat:
Maar wil je echt leren strips tekenen of gaat het meer om de tekenstijl? In plaats van die leerboeken lijkt mij het handiger om gewoon een paar goede manga's te kopen en dat als inspiratie te gebruiken.
dat krijg ik dan ook dan via een bedrijf ik wil mij iegen styl meer hebben dan want manga zij er ver schilden stylen het gaat ook meer dat mij boek dan word uitgeven zeg maar dat kun je ook zo via dit doen
Oud 08-01-2011, 20:51
Verwijderd
Citaat:
Waarom wil je perse dat papiertje?
het is een bewijs stuk dat ik aan meenen heb gedeelt dat ik dan hoger kom zeg maar ook om uitgevers
Oud 08-01-2011, 21:02
Verwijderd
Citaat:
het is een bewijs stuk dat ik aan meenen heb gedeelt dat ik dan hoger kom zeg maar ook om uitgevers
Heb je een voorbeeld van wat je nu kan?
Oud 08-01-2011, 21:29
Verwijderd
Citaat:
Heb je een voorbeeld van wat je nu kan?
ja hoor
Oud 08-01-2011, 21:35
Verwijderd
En je denkt een diploma te kunnen halen met dit werk?

Ik denk dat het slimmer is om eens iedere dag tijd vrij te maken om serieus te gaan leren van die boeken die je hebt en dan pas achter zo'n "manga-diploma" aan gaan.

Keiharde waarheid: Dit is vresenlijke, walchelijke 'manga'

Ben geen gemene kerel of dergelijke maar ik wil je even de feiten laten weten.
Oud 08-01-2011, 21:38
Verwijderd
Citaat:
En je denkt een diploma te kunnen halen met dit werk?

Ik denk dat het slimmer is om eens iedere dag tijd vrij te maken om serieus te gaan leren van die boeken die je hebt en dan pas achter zo'n "manga-diploma" aan gaan.

Keiharde waarheid: Dit is vresenlijke, walchelijke 'manga'

Ben geen gemene kerel of dergelijke maar ik wil je even de feiten laten weten.
je zeg je meening alleen maar wel op een raar manier vind ik persoonlijk mag ik vragen waar voor jij leer dan of welke opleiding ( ik heb nog meer tekenen)
Oud 08-01-2011, 21:55
Verwijderd
Citaat:
je zeg je meening alleen maar wel op een raar manier vind ik persoonlijk mag ik vragen waar voor jij leer dan of welke opleiding ( ik heb nog meer tekenen)
Maakt het uit wat ik doe dan?

Ik ben gewoon heel direct als het hierop neerkomt, lief zijn is zo zinloos als je kritiek wilt geven.
Oud 08-01-2011, 21:57
Verwijderd
Citaat:
Maakt het uit wat ik doe dan?

Ik ben gewoon heel direct als het hierop neerkomt, lief zijn is zo zinloos als je kritiek wilt geven.
nouw je kan op 2 manieren zeg op gewoon zeg ja ik vind persoonlijk niet mooi maar dat is mij mening

sorry ik ben iemand die kijk niet maar iemand zijn fout in tekenen maar gewoon naar goede er van dat maak juist mooi
Oud 08-01-2011, 22:09
Verwijderd
hm wacht eens even, hoe oud ben jij?
Oud 08-01-2011, 22:13
Verwijderd
Citaat:
hm wacht eens even, hoe oud ben jij?
wat dan o.o
Oud 08-01-2011, 22:17
Verwijderd
Stel je bent 14 ofzo, dan hoef ik niet door te gaan en te verklaren wat er nou zo slecht is aan jou manga en vergelijking met manga die wel verkocht word. Dan wens ik je gewoonweg veel plezier met je manga gebeuren.
Oud 08-01-2011, 22:23
Verwijderd
is gewoon dat je manga niet leuk vind of XD
is dat hetXD
trouws ik ben 21
ik ben gewoon nog netjes geweest omdat ik dacht je zal wel beter weet toch
dan heb je zekker ook nog nooit anime gekeek zo als yugioh of naruto XD die zijn ook zo deel hoe ik maak
Oud 08-01-2011, 22:30
Em.
Em. is offline
Ik denk niet dat ze heel erg volwassen is, Rode Panda, en veel van haar leeftijdsgenoten zullen slechter tekenen. Ik kan dat nog niet eens, en dan ben ik niet eens de slechtste tekenaar, nou ja, voor een gemiddelde scholier dan. ART heeft een heel hoog niveau - vanuit mijn positie! - en zij is dat nu eenmaal (nog?) niet. Je mag best zeggen dat je haar ongelofelijk slecht vindt, en ik geloof ook best dat jij daar veel meer verstand van hebt dan ik, alleen voor haar komt het misschien uit het niets. Zo'n random forumer die haar even gaat afkraken (zonder haar te laten zien hoe het wel moet/waarom het kut is). Dat vond ik ook niet zo heel netjes, hoewel je vast wel gelijk zult hebben.

- edit: ik had je jonger verwacht, sorry. Een jaar of 14/15. Ik denk dat mijn reactie, tenminste het deel hierboven, nu niet meer zo van toepassing is. Voor iemand van 21 vind ik je (nog) niet zo goed. Hoewel véél oefening wellicht z'n vruchten afwerpt, mits je het goed doet, mits je dat niet al lang gedaan hebt.

En verder zou ik inderdaad gewoon beginnen met boekjes en véél natekenen en oefenen en blablabla. Ik weet niet wat de meerwaarde van zo'n papiertje is, ik bedoel, je kan tekenen of je kan het niet. En dat kun je - volgens mij - nog het beste via je tekeningen laten zien. (:
Oud 08-01-2011, 22:44
Verwijderd
Ik heb gezien (zo uit ruwe herinneringen):
Akira
Howls moving castle
Naruto
Dragonball Z
One Piece
Princess Mononoke
High School Rumble
Death Note
Tekkoninkreet
VLCL

Gelezen manga's:
One Piece
Naruto

Vergeet nog wel een paar

Manga is wel leuk, kan mooi zijn maar als een persoon denkt manga te kunnen tekenen en echt walchelijke dingen produceert dan kan ik het niet laten om even de feiten op de neus te drukken.

Ik zal je een voorbeeld geven:

Zoek de verschillen.
Oud 08-01-2011, 22:46
Elmp
Elmp is offline
Nee hoor, ook als je geen aanleg hebt om te tekenen kun je alsnog verschrikkelijk goed worden door veel te oefenen.
Hier heb je wat tutorials om je te helpen: http://browse.deviantart.com/?qh=&se...manga+tutorial
Maar het meeste is gewoon veel oefenen, veel veel natekenen (niet zeggen dat het je originele werk is) en goed nadenken en je tijd nemen (copyright@rodepanda)
Denk aan de hulplijntjes!!!!.
edit: niet echt eerlijk bas om direct wat Misa misa art van de manga pro der pros te laten zien ;p.
Oud 08-01-2011, 22:53
Verwijderd
het kom ook deel hoe mij taal is omdat ik dyslexie heb en daarom moeilijk zinnen kan moeilijk op bouwen.

deze heb ik vandaag gemaakt.

deze 2 week terug of zo ja ze zijn anders dan ander van eerst omdat ik die heeltijd terug heb gemaakt
Oud 08-01-2011, 22:56
Verwijderd
Citaat:
Nee hoor, ook als je geen aanleg hebt om te tekenen kun je alsnog verschrikkelijk goed worden door veel te oefenen.
Hier heb je wat tutorials om je te helpen: http://browse.deviantart.com/?qh=&se...manga+tutorial
Maar het meeste is gewoon veel oefenen, veel veel natekenen (niet zeggen dat het je originele werk is) en goed nadenken en je tijd nemen (copyright@rodepanda)
edit: niet echt eerlijk bas om direct wat Misa misa art van de manga pro der pros te laten zien ;p.
die met konijn XD kom uit boek die voorbleed en die er onder staan met een vrouw die achter om kijkt en die jongen en miesje ide heb ik zelf bedacht
Oud 08-01-2011, 23:01
Verwijderd
http://xlittlexprincessx.deviantart....lery/#/d2sdp9j dit is met konijntje dit is mij oude site trouwen

en mij nieuw site
http://desushi-chan.deviantart.com/
Oud 08-01-2011, 23:02
Verwijderd
Beetje veel zijkant-gebeuren.

Verschillende perspectieven, kan je dat?
Emoties tonen via lichamelijke houding en gezichtuitdrukkingen.

Je zult veel meer detail moeten gaan gebruiken, strakkere dunne lijnen, geen zwarte lijnen in de ogen waar het licht valt. Veel meer met schaduw werken.
Oud 08-01-2011, 23:04
Verwijderd
Citaat:
Tja als je je "manga diploma" en denk er maar niet aan elmar! Als je die wilt halen dan zal je toch meer je manga technieken in de buurt zien te krijgen als die gekke Misa daar staat afgebeeld.
Advertentie
Oud 08-01-2011, 23:06
Em.
Em. is offline
Oké, ik wil even doorlinken naar deze

Zo zie je maar weer wat goed kijken + véél oefenen + doorzettingsvermogen + duizend keer veel oefenen kan doen. Ik denk wel dat jij, als je echt goed oefent, nog wel ergens kan komen. Op dit moment, nou ja, ik schatte je op 14/15 met de tekening met het konijn, de laatste tekeningen zou ik op 13 hebben geschat, máár de link + het feit dat de konijntekening ook beter is (vind ik) en die degene is die nagetekend is, dénk ik dat je dus wel ergens kan komen als je héél veel gaat oefenen en natekenen.
Oud 08-01-2011, 23:10
Verwijderd
daarom die vraag over die opleiding want je kan met elke nivo doenXD
Oud 08-01-2011, 23:14
Verwijderd
Ik zei toch niks over niveau? Ikzelf heb vmbo-b gedaan en doe nu ook wel hbo kunstacademie dus ik zal wel de laatste zijn die daarover zou gaan bitchen.

Dyslexie maakt ook niet uit, mijn spelling en zinsopbouw is ook vaak zat ronduit bagger ik geef alleen kritiek op je tekeningen en zeg eventjes dat je nog dondersveel te leren hebt.
Oud 08-01-2011, 23:47
Verwijderd
Citaat:
Ik zei toch niks over niveau? Ikzelf heb vmbo-b gedaan en doe nu ook wel hbo kunstacademie dus ik zal wel de laatste zijn die daarover zou gaan bitchen.

Dyslexie maakt ook niet uit, mijn spelling en zinsopbouw is ook vaak zat ronduit bagger ik geef alleen kritiek op je tekeningen en zeg eventjes dat je nog dondersveel te leren hebt.
kijk jij heb vmbo-b en nu doen je hbo

ik doen mbo 1 daarom die vraag
ja ik snap je wel wat je daar mee bedoel dat moet toch iederen
Oud 09-01-2011, 00:09
Verwijderd
Ah maar even terug te vallen op deze post:

Citaat:
Ik heb gezien (zo uit ruwe herinneringen):
Akira
Howls moving castle
Naruto
Dragonball Z
One Piece
Princess Mononoke
High School Rumble
Death Note
Tekkoninkreet
VLCL

Gelezen manga's:
One Piece
Naruto

Vergeet nog wel een paar

Manga is wel leuk, kan mooi zijn maar als een persoon denkt manga te kunnen tekenen en echt walchelijke dingen produceert dan kan ik het niet laten om even de feiten op de neus te drukken.

Ik zal je een voorbeeld geven:
[afbeelding]

Zoek de verschillen.

Details is een cruciaal onderdeel van manga, je zult echt 110% aandacht moeten besteden.
Oud 09-01-2011, 01:39
Uice
Uice is offline
Citaat:
[afbeelding]

deze heb ik vandaag gemaakt.
[afbeelding]
Je moet eens een voorbeeld gebruiken als je tekent, in plaats van uit je hoofd te tekenen. Ook als je zelf een compositie bedenkt, kun je voor de anatomie kijken naar foto's of tekeningen. Als je dat zou doen, zou je een aantal fouten die je in bovenstaande tekeningen maakt al niet meer maken, met name die kont.
Oud 09-01-2011, 10:11
Verwijderd
Citaat:
Ah maar even terug te vallen op deze post:

Details is een cruciaal onderdeel van manga, je zult echt 110% aandacht moeten besteden.
ja daarom ik binnen kort(mbo 1) klaar met die opleiding maar ik vind die site gewoon vaag uit zien en vertrouw niet
Oud 09-01-2011, 11:18
Verwijderd
Citaat:
ja daarom ik binnen kort(mbo 1) klaar met die opleiding maar ik vind die site gewoon vaag uit zien en vertrouw niet
Nee, die site vind ik er ook niet heel betrouwbaar uitzien.

Als je hier echt mee verder wil, kun je dan niet gewoon na je mbo-1 opleiding een niveau 2 opleiding gaan doen op grafisch gebied? Bijvoorbeeld DTP, of medewerker toegepaste vormgeving of medewerker grafische en multimedia opmaak. Je leert dan vooral de technische kant van met de computer tekenen, de creatieve kant zul je toch zelf moeten doen. Of je kunt de tekencursus van LOI of NHA volgen, die zijn dan wel niet specifiek op manga gericht, maar dat maakt niet zo veel uit. Je zult sowieso goed mensen moeten kunnen tekenen, om goede manga te kunnen tekenen.
Oud 09-01-2011, 11:31
Verwijderd
Citaat:
Je kan jezelf dat leren, daar heb je niemand anders voor nodig..
Oud 09-01-2011, 11:33
Verwijderd
Citaat:
Nee, die site vind ik er ook niet heel betrouwbaar uitzien.

Als je hier echt mee verder wil, kun je dan niet gewoon na je mbo-1 opleiding een niveau 2 opleiding gaan doen op grafisch gebied? Bijvoorbeeld DTP, of medewerker toegepaste vormgeving of medewerker grafische en multimedia opmaak. Je leert dan vooral de technische kant van met de computer tekenen, de creatieve kant zul je toch zelf moeten doen. Of je kunt de tekencursus van LOI of NHA volgen, die zijn dan wel niet specifiek op manga gericht, maar dat maakt niet zo veel uit. Je zult sowieso goed mensen moeten kunnen tekenen, om goede manga te kunnen tekenen.
dat zijn meest al nivo 4 het punt is dat ik chronische zieke ben en niet veel kan doen anders was daar in gegaan dank je wel voor de tip

loi en nha zat ik ook over te denkt om dat te doen
Oud 09-01-2011, 11:35
Verwijderd
Citaat:
Je kan jezelf dat leren, daar heb je niemand anders voor nodig..
soms is wel fijn om iemand bij je te hebben om te beter te leren dank je wel voor je tip ik doen dit al o.o 4 jaar als je mij eerst tekeningen zag dan lacht je dood
Oud 09-01-2011, 11:53
Verwijderd
Citaat:
soms is wel fijn om iemand bij je te hebben om te beter te leren dank je wel voor je tip ik doen dit al o.o 4 jaar als je mij eerst tekeningen zag dan lacht je dood
Maar goed dat ik niet lach om iemands tekenskills.

Het kan (denk ik) wel fijn zijn om iemand erbij te hebben maar het is zo hard niet nodig.

Nouja ik ben hier klaar mee, succes he.
Oud 09-01-2011, 14:53
Verwijderd
bij manga werken ze heel veel met lichtinval en emoties die zie ik nog niet echt in je werk
Oud 09-01-2011, 15:04
Verwijderd
Citaat:
bij manga werken ze heel veel met lichtinval en emoties die zie ik nog niet echt in je werk
daar ben ik ook mee aanXD werk soms wil niet goedXD
Oud 09-01-2011, 15:06
Verwijderd
@TS wat je met die zin bedoelt snap ik niet, ik las dat je dyslextisch was maar hier kan ik echt geen zin van maken
Oud 09-01-2011, 15:09
Noedelhap
Noedelhap is offline
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: het werk wat ik hier zie doet denken aan wat 13-jarige meisjes maken omdat ze een keertje naruto op tv hebben gezien en het 'wel leuk en schattig vinden om zo te tekenen'. Met alle mislukte proporties en kleuren van dien.

Een manga-"opleiding" lijkt me ook echt ongelooflijk zinloos. Je hebt ten eerste niets aan het papiertje (het gaat om wat je kunt) en in Nederland wordt in feite weinig manga-style comics geproduceerd. Daarvoor zul je toch echt naar het buitenland moeten. Maar als je werkelijk 21 bent en je tekent zulke manga-stijl tekeningen, dan vrees ik dat je nooit echt het professionele niveau zult halen dat je nodig hebt om fatsoenlijk werk te vinden in de mangaindustrie.

Als ik jou was zou ik dat hele manga-idee laten varen en je gaan richten op een traditionele tekenopleiding, waar je leert modeltekenen en proporties en kleurtheorie leert toepassen. Om goed werk te leveren moet je eerst fundamentele grafische basiskennis en -vaardigheden hebben om professioneel aan de slag te kunnen. Pas dan kun je kijken of je een bepaalde stijl kunt en wil aanleren.
Overigens is zelfs een grafische opleiding geen vereiste, want bovenstaande kun je ook bereiken met goede zelfstudie, al zal het dan iets minder snel gaan.
Oud 09-01-2011, 15:16
Verwijderd
Citaat:
@TS wat je met die zin bedoelt snap ik niet, ik las dat je dyslextisch was maar hier kan ik echt geen zin van maken
klop XD ik bedoel ik ben hier mee aan werk om de shadow te maken beter
Oud 09-01-2011, 15:16
Em.
Em. is offline
En hoe ben je daar dan mee aan het werk? Teken je dingen na? Héél precies na, dan, niet uit de losse pols?
Oud 09-01-2011, 15:19
Verwijderd
Citaat:
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: het werk wat ik hier zie doet denken aan wat 13-jarige meisjes maken omdat ze een keertje naruto op tv hebben gezien en het 'wel leuk en schattig vinden om zo te tekenen'. Met alle mislukte proporties en kleuren van dien.

Een manga-"opleiding" lijkt me ook echt ongelooflijk zinloos. Je hebt ten eerste niets aan het papiertje (het gaat om wat je kunt) en in Nederland wordt in feite weinig manga-style comics geproduceerd. Daarvoor zul je toch echt naar het buitenland moeten. Maar als je werkelijk 21 bent en je tekent zulke manga-stijl tekeningen, dan vrees ik dat je nooit echt het professionele niveau zult halen dat je nodig hebt om fatsoenlijk werk te vinden in de mangaindustrie.

Als ik jou was zou ik dat hele manga-idee laten varen en je gaan richten op een traditionele tekenopleiding, waar je leert modeltekenen en proporties en kleurtheorie leert toepassen. Om goed werk te leveren moet je eerst fundamentele grafische basiskennis en -vaardigheden hebben om professioneel aan de slag te kunnen. Pas dan kun je kijken of je een bepaalde stijl kunt en wil aanleren.
Overigens is zelfs een grafische opleiding geen vereiste, want bovenstaande kun je ook bereiken met goede zelfstudie, al zal het dan iets minder snel gaan.
eerst ik ben chronische zieke dus naar school gaan gaat gewoon moeilijk te laastijd
en ik ben al niet zo goede lerende want je moet ook veel kun met taal en schrijfen en rekenen
ik wil wel zo dingen maar ja ik vind manga gewoon een mooi styl om te maken
Oud 09-01-2011, 15:21
Verwijderd
Citaat:
En hoe ben je daar dan mee aan het werk? Teken je dingen na? Héél precies na, dan, niet uit de losse pols?
die zwart wit tekenen die heb ik zelf uit mij hoofd (losee pols)gedaan dat miesje met de konijn uit boek dan meer ander haar
Oud 09-01-2011, 15:38
Em.
Em. is offline
Citaat:
die zwart wit tekenen die heb ik zelf uit mij hoofd (losee pols)gedaan dat miesje met de konijn uit boek dan meer ander haar
Ik bedoel hoe je aan je schaduw aan 't werken was. Dat was je toch aan het doen, tenminste?
Oud 09-01-2011, 15:46
Verwijderd
Citaat:
Ik bedoel hoe je aan je schaduw aan 't werken was. Dat was je toch aan het doen, tenminste?
dat doen ik meest zelf dan via computer
Oud 09-01-2011, 16:00
Em.
Em. is offline
Neehee, hóe je het oefent. Dus teken je iets na, verzin je zelf iets, klooi je maar wat aan. Want er is in dit topic al verschillende keren gezegd (geloof ik) dat je het beste met mangaboekjes/natekenen kan werken. Dus vroeg ik me af hoe jij dat (met schaduwen) dan ging oefenen.
Oud 09-01-2011, 16:18
Verwijderd
Citaat:
Neehee, hóe je het oefent. Dus teken je iets na, verzin je zelf iets, klooi je maar wat aan. Want er is in dit topic al verschillende keren gezegd (geloof ik) dat je het beste met mangaboekjes/natekenen kan werken. Dus vroeg ik me af hoe jij dat (met schaduwen) dan ging oefenen.
ik doen dat gewoon via de pc zonder boekXD hahah dan met sai tool
Oud 09-01-2011, 16:38
Em.
Em. is offline
Kan ik dan geen vraag formuleren?

Ik wilde weten op welke manier je het léért. Niet waarméé je het doet, niet of je het met de computer doet of zo, maar welke methode gebruik je om het te LEREN. Dus:

- teken je het na?
- teken je het ongeveer na?
- teken je het niet na?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten