![]() |
|
Verwijderd
|
ik wil graag een opleiding via deze site http://www.wuacademia.org/ dan de manga opleiding nu is mij vraag ken iemand deze site heeft iemand hier ooit een opleiding gedaan
ik vertrouw niet zo deze site daarom deze vraag ik heb al op Google rond gekeken maar vond niet veel iegelijk over deze site |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
En je denkt een diploma te kunnen halen met dit werk?
Ik denk dat het slimmer is om eens iedere dag tijd vrij te maken om serieus te gaan leren van die boeken die je hebt en dan pas achter zo'n "manga-diploma" aan gaan. Keiharde waarheid: Dit is vresenlijke, walchelijke 'manga' Ben geen gemene kerel of dergelijke maar ik wil je even de feiten laten weten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik ben gewoon heel direct als het hierop neerkomt, lief zijn is zo zinloos als je kritiek wilt geven. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
sorry ik ben iemand die kijk niet maar iemand zijn fout in tekenen maar gewoon naar goede er van dat maak juist mooi |
![]() |
|
Ik denk niet dat ze heel erg volwassen is, Rode Panda, en veel van haar leeftijdsgenoten zullen slechter tekenen. Ik kan dat nog niet eens, en dan ben ik niet eens de slechtste tekenaar, nou ja, voor een gemiddelde scholier dan. ART heeft een heel hoog niveau - vanuit mijn positie!
![]() - edit: ik had je jonger verwacht, sorry. Een jaar of 14/15. Ik denk dat mijn reactie, tenminste het deel hierboven, nu niet meer zo van toepassing is. Voor iemand van 21 vind ik je (nog) niet zo goed. Hoewel véél oefening wellicht z'n vruchten afwerpt, mits je het goed doet, mits je dat niet al lang gedaan hebt. En verder zou ik inderdaad gewoon beginnen met boekjes en véél natekenen en oefenen en blablabla. Ik weet niet wat de meerwaarde van zo'n papiertje is, ik bedoel, je kan tekenen of je kan het niet. En dat kun je - volgens mij - nog het beste via je tekeningen laten zien. (: |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb gezien (zo uit ruwe herinneringen):
Akira Howls moving castle Naruto Dragonball Z One Piece Princess Mononoke High School Rumble Death Note Tekkoninkreet VLCL Gelezen manga's: One Piece Naruto Vergeet nog wel een paar Manga is wel leuk, kan mooi zijn maar als een persoon denkt manga te kunnen tekenen en echt walchelijke dingen produceert dan kan ik het niet laten om even de feiten op de neus te drukken. Ik zal je een voorbeeld geven: ![]() Zoek de verschillen. |
![]() |
|
Nee hoor, ook als je geen aanleg hebt om te tekenen kun je alsnog verschrikkelijk goed worden door veel te oefenen.
Hier heb je wat tutorials om je te helpen: http://browse.deviantart.com/?qh=&se...manga+tutorial Maar het meeste is gewoon veel oefenen, veel veel natekenen (niet zeggen dat het je originele werk is) en goed nadenken en je tijd nemen (copyright@rodepanda) Denk aan de hulplijntjes!!!!. edit: niet echt eerlijk bas om direct wat Misa misa art van de manga pro der pros te laten zien ;p.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
http://xlittlexprincessx.deviantart....lery/#/d2sdp9j dit is met konijntje dit is mij oude site trouwen
en mij nieuw site http://desushi-chan.deviantart.com/ |
![]() |
|
Verwijderd
|
Beetje veel zijkant-gebeuren.
Verschillende perspectieven, kan je dat? Emoties tonen via lichamelijke houding en gezichtuitdrukkingen. ![]() Je zult veel meer detail moeten gaan gebruiken, strakkere dunne lijnen, geen zwarte lijnen in de ogen waar het licht valt. Veel meer met schaduw werken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
Oké, ik wil even doorlinken naar deze
Zo zie je maar weer wat goed kijken + véél oefenen + doorzettingsvermogen + duizend keer veel oefenen kan doen. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zei toch niks over niveau? Ikzelf heb vmbo-b gedaan en doe nu ook wel hbo kunstacademie dus ik zal wel de laatste zijn die daarover zou gaan bitchen.
Dyslexie maakt ook niet uit, mijn spelling en zinsopbouw is ook vaak zat ronduit bagger ik geef alleen kritiek op je tekeningen en zeg eventjes dat je nog dondersveel te leren hebt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik doen mbo 1 daarom die vraag ja ik snap je wel wat je daar mee bedoel dat moet toch iederen |
![]() |
||
Verwijderd
|
Ah maar even terug te vallen op deze post:
Citaat:
Details is een cruciaal onderdeel van manga, je zult echt 110% aandacht moeten besteden. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je hier echt mee verder wil, kun je dan niet gewoon na je mbo-1 opleiding een niveau 2 opleiding gaan doen op grafisch gebied? Bijvoorbeeld DTP, of medewerker toegepaste vormgeving of medewerker grafische en multimedia opmaak. Je leert dan vooral de technische kant van met de computer tekenen, de creatieve kant zul je toch zelf moeten doen. Of je kunt de tekencursus van LOI of NHA volgen, die zijn dan wel niet specifiek op manga gericht, maar dat maakt niet zo veel uit. Je zult sowieso goed mensen moeten kunnen tekenen, om goede manga te kunnen tekenen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
loi en nha zat ik ook over te denkt om dat te doen |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het kan (denk ik) wel fijn zijn om iemand erbij te hebben maar het is zo hard niet nodig. Nouja ik ben hier klaar mee, succes he. |
![]() |
|
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: het werk wat ik hier zie doet denken aan wat 13-jarige meisjes maken omdat ze een keertje naruto op tv hebben gezien en het 'wel leuk en schattig vinden om zo te tekenen'. Met alle mislukte proporties en kleuren van dien.
Een manga-"opleiding" lijkt me ook echt ongelooflijk zinloos. Je hebt ten eerste niets aan het papiertje (het gaat om wat je kunt) en in Nederland wordt in feite weinig manga-style comics geproduceerd. Daarvoor zul je toch echt naar het buitenland moeten. Maar als je werkelijk 21 bent en je tekent zulke manga-stijl tekeningen, dan vrees ik dat je nooit echt het professionele niveau zult halen dat je nodig hebt om fatsoenlijk werk te vinden in de mangaindustrie. Als ik jou was zou ik dat hele manga-idee laten varen en je gaan richten op een traditionele tekenopleiding, waar je leert modeltekenen en proporties en kleurtheorie leert toepassen. Om goed werk te leveren moet je eerst fundamentele grafische basiskennis en -vaardigheden hebben om professioneel aan de slag te kunnen. Pas dan kun je kijken of je een bepaalde stijl kunt en wil aanleren. Overigens is zelfs een grafische opleiding geen vereiste, want bovenstaande kun je ook bereiken met goede zelfstudie, al zal het dan iets minder snel gaan. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en ik ben al niet zo goede lerende want je moet ook veel kun met taal en schrijfen en rekenen ik wil wel zo dingen maar ja ik vind manga gewoon een mooi styl om te maken |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Kan ik dan geen vraag formuleren?
![]() Ik wilde weten op welke manier je het léért. Niet waarméé je het doet, niet of je het met de computer doet of zo, maar welke methode gebruik je om het te LEREN. Dus: - teken je het na? - teken je het ongeveer na? - teken je het niet na? |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Zelfmoord en pijn... Jaymes | 12 | 20-08-2013 00:28 | |
Films, TV & Radio |
Dunya en Desie Zozo | 58 | 23-05-2004 18:27 | |
Films, TV & Radio |
Buffy-topic #2 x-spekkie-x | 500 | 14-07-2003 13:37 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
[Nederlands] Hoe leg ik deze grammatica uit?! Severus | 3 | 20-05-2003 21:57 | |
Liefde & Relatie |
Eerste stap Verwijderd | 25 | 30-03-2003 21:22 | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
Doping juutje_17 | 8 | 06-04-2001 13:37 |