![]() |
||
![]() |
Citaat:
In de strijd tegen ongezonde voedingspatronen en overgewicht mogen restaurants in San Fransisco vanaf 1 december niet meer zo maar kinderen lokken met speeltjes. Alleen bij "gezond" eten mag nog een speeltje zitten. Denken jullie dat dit zal helpen; dat kinderen hierdoor minder snel ongezond gaan eten? En vinden jullie het een goed plan als dit ook bij ons ingevoerd zou worden? |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Is het speeltje niet uberhaupt maar een extraatje bovenop die overheerlijk slappe zoute frieten, en die ranzige luchtburgers? |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Bovendien, communicatie tussen volwassenen is gelijkwaardiger dan communicatie tussen kinderen en volwassenen. Een volwassene die door een andere volwassene gemanipuleerd wordt, kun je dat meer kwalijk nemen dan een kind waarmee dat gebeurt.
|
Verwijderd
|
Dit lijkt me gewoon een verantwoordelijkheid van de ouders, niet van de overheid. Wel is het goed als ouders goed ingelicht worden over de risico's voor hun kinderen, en misleiding in reclames aangepakt wordt, want je mag nu nog veel te veel liegen en bedriegen in reclames.
|
![]() |
|
Dit vind ik een super goed plan eigenlijk. Zo'n speeltje is alleen domme reclame voor dat ongezonde eten. Als je dat verbiedt verminder je de consumptie van happy meals door kinderen ook. Dat is omdat de reclame van zo'n happymeal dan ook gaat om die speeltjes die erbij zitten. Als dit niet zou helpen zouden ze er ook geen reclame voor maken.
Maar als je deze vorm van reclame juist gaat invoeren bij gezond eten stimuleer je dat juist. Het is raar om te zeggen dat het de verantwoordelijkheid is van de ouders want sommige ouders die altijd met hun kinderen naar de MC gaan hebben het verstand van een banaan dus is het beter om de kinderen te beïnvloeden zodat ze zeuren om dat gezonde eten. Deze ouders waar ik het over heb geven ook relatief snel toe aan hun zeurende kinderen dus is het alleen maar beter.
||
Citaat:
|
Heeft degene die deze wet verzonnen heeft eigenlijk ook richtlijnen gemaakt van wat er onder gezond voedsel valt en wat niet? Want steeds meer ongezonde dingen zoals frituurvet krijgen ook ineens zo'n "bewuste keuze" logo, terwijl het helemaal niet gezond is. Zo kan het voor een happy meal ook gaan.
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik denk dat andere factoren een grotere rol spelen. Bijvoorbeeld dat junkfood relatief goedkoop is vergeleken met gezond voedsel, en dat in Amerika ook afstanden soms zo groot zijn dat er geen supermarkt voorhanden is. De keus om dan naar de hamburgertent op de hoek te gaan is dan snel gemaakt. Daarom denk ik ook niet dat deze maatregel veel effect zal hebben.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het logo wordt trouwens ook nog is commercieel uit gegeven dus niet door de overheid. waardoor iedereen met genoeg geld de logo's op zijn producten kan plakken. Niks meer dan een simpele marketing truuk |
![]() |
|
Volgens mij willen kinderen vooral naar de Mac om die Happy Meal speeltjes. Nu die verboden zijn, zullen ze waarschijnlijk minder snel/vaak zeuren om 'n bezoekje aan de Mac. Ik vraag me alleen af wat er in de plaats van dat Mac-bezoekje zal komen, want dat bepaalt of dit plan werkt. En 't hangt uiteraard ook af van de maatregelen die de Mac gaat treffen.
|
Ik vind het idee zelf helemaal zo slecht nog niet, maar ik ben bang dat het weinig uit gaat halen.
Ik heb een goede vriendin in de VS wonen en zij zit in een relatief welvoorziene streek (North Carolina) maar zelfs haar kost het redelijk wat moeite om in een supermarkt groentes te noemen die nog als "vers" mogen tellen. Als je echt wilt ga je natuurlijk bij de boer zelf langs (dit doet ze dan ook in de seizoenen) maar in de VS zit er in de grote steden op bijna iedere straathoek wel een fastfood restaurant voor een relatief goedkope prijs. ot: Ik ben zelf niet super te spreken over de Mac, maar degene die bij ons bij de snelweg zit is best lekker.
|
![]() |
|
Enkele jaren geleden een vergelijkbaar idee voor het Europees Parlement gekomen om speelgoed en voeding te scheiden. Prima idee om consumenten te beschermen
http://nos.nl/artikel/59274-ep-praat...appy-meal.html
|
Verwijderd
|
Ik ben niet voor reclame gericht op kinderen, maar er staan achter die kinderen ook nog ouders; als McD lokt met speeltjes en kinderen willen er per sé eten, dan zijn het nog altijd de ouders die toestemming geven (of juist niet), ik vind niet dat je de marketing daarvan de schuld kan geven.
|
![]() |
|
![]() |
voor de kinderen helpt het misschien een heeeel klein beetje
maar wat maakt het uit? een paar jaar later pakken ze gewoon een big mac mij lijkt het dan beter om vroeg veel biologie lessen te besteden aan voeding en gezondheid... mooi die dichtgeslibde aderen laten zien en ze lekker laten schrikken |
Advertentie |
|
![]() |
|
|