Wij waren altijd wel redelijk creatief op school, dus laat me eens even nadenken.
Wat wij dus eigenlijk deden was ook wel ter plekke een spel bedenken, maar dat kun je zelf van te voren ook natuurlijk. Bedenk gewoon een spel wat al bestaat (volleybal) en bedenk iets wat het opnieuw leuk en grappig etc. maakt. (Blind volleybal). Wij hielden ook wel van wat wij noemden Tamponbal, maar daar heb je een soort stick voor nodig, dus als jullie dat niet hebben valt dat weer af. Je kunt bijvoorbeeld ook iets doen wat je op de basisschool deed, maar dan meer ingewikkeld. Wat wij wel eens deden was bijvoorbeeld dat iedereen een blokje of pion had, en dan was er een bal die rond ging. Van wie het blokje omging, die was af.
Nog iets leuks, waar ik net weer aan dacht

.
Je verdeeld het gymlokaal in 6 vakken, met behulp van banken, en de bovenkanten van kasten etc. Dan heb je dus 6 ongeveer evengrote vakken. Je verdeeld je klas in tweetallen, en in elk vak gaat een tweetal staan. De rest moet even aan de zijkant staan. (Ik weet niet hoe groot je klas is? Als het heel groot is kun je misschien vragen of je ze in tweeën in mag delen en 2 gymzalen kan gebruiken o.i.d.) Als er twee mensen in elk vak staan, dan komt er een bal in het spel. Niemand mag de bal raken, behalve met zijn onderarmen en handen. Het doel is dan natuurlijk om iemand anders af te tikken. Op het nog moeilijker te maken, mag de bal ook niet meer dan 1 keer stuiteren op de grond, je moet hem dan weer slaan.

. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo

.