Je bekijkt het te simpel

Theoretisch heb je gelijk als je zegt dat dalende loonkosten zorgen voor lagere kosten per product en dan kan de prijs omlaag met dus een koopkracht stijging tot gevolg. De vraag is gaan de prijzen wel omlaag? En dat antwoord hangt van een heleboel factoren af.
Een bedrijf zal alleen prijzen verlagen als de extra verkopen de winst zullen vergroten en dit werkt 2 kanten op. Ofwel je houd de prijs gelijk met als gevolg meer winst per eenheid, ofwel je verlaagd de prijs met als gevolg meer verkopen, maar tegen een lagere prijs.
En vergeet ook niet wat de concurrentie doet, als zij verlagen doe jij dat ook en dan zou er een koopkracht stijging zijn (zie de supermarkt oorlog), verlaagt er niemand dan is er een koopkracht daling en extra winst voor de bedrijven.
__________________
Mess with the Best, Die Like the Rest | | Suus, Chelle, Linds, Marte, Daphne & Anne | | What the Eyes See and the Ears Hear the Mind Believes