Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2010, 20:38
jensvhw
jensvhw is offline
Ik heb me geregistreerd op dit forum omdat ik me even geen raad meer weet met een meisje. Ik ben 20 jaar.

Een maand geleden heb ik een meisje leren kennen op een fuif. Het klikte meteen heel erg goed en we hebben vanaf het eerste moment uren gepraat en daarna nummers uitgewisseld. Ik heb haar terug gecontacteerd en we hebben dan een afspraakje gemaakt. Ondertussen hebben wel al een zestal keer afgesproken en het klikt alsmaar beter en beter. Alleen zit ik met een ietwat dubbel en vervelend gevoel/probleem.
Ze is bijna 2 jaar samen geweest met haar ex-lief en een 4-tal maand geleden zijn ze uit elkaar gegaan. Bijkomend probleem: die kerel blijkt dezelfde naam te hebben als mij , waardoor ze mij, vooral in het begin, voortdurend liep te vergelijken met hem. Ik heb haar verteld dat ik dat niet erg op prijs stel.
Enfin, onze afspraakjes zijn wel altijd gezellig en leuk, de klik is er, de vonk is er volgens mij ook, alleen is zij heel erg terughoudend. Ze heeft mij verteld dat ze bang is om weer gekwetst te worden. Ik kan dat begrijpen, maar ik kan toch niet in de toekomst kijken om te kijken of ik haar zal kwetsen? Dat is trouwens niemands bedoeling. Ik ben verliefd op haar aan het worden, maar ik weet echt niet hoe ik ze moet aanpakken.

Laatst hebben we een film bekeken op haar kot. We zaten gezellig naast elkaar, maar meer ook niet. En het afscheid is altijd zo ongemakkelijk. Ze staat dan in haar deurgat te kijken met ogen van "neem me, hier en nu", maar waarom lijkt een zoen op de wang haar dan al te veel gevraagd? Ik snap ze niet. Een vriendin van me zegt dat ze wacht tot ik de eerste stap zet, maar ik wil dan weer niet opdringerig overkomen of haar overdonderen waardoor ik ze volledig weg jaag, want ze is bang om gekwetst te worden. Ik heb haar wel al subtiel duidelijk gemaakt dat ik geen afspraakjes maak om dan gewoon "vrienden" te blijven. Ik heb haar gewoon gezegd dat het bij mij alles of niets is. Ik heb echt geen zin in een aanslepende affaire van een jaar. Dit heb ik al eens meegemaakt en dat vreet aan je. Ik wil dan ook weer niet te lang wachten om de eerste stap te zetten, want voor je het weet ben je een "vriend die ze niet meer kwijt wil".

Ik weet dat ik haar niet op het beste moment heb leren kennen, maar ik kan toch moeilijk zeggen: we zien elkaar 4 maand niet meer en spreken dan terug af. Dat gaat gewoon niet. De spanning is er NU en ik vrees dat die weg is nadat ik ze 4 maand niet heb gezien.

om mijn veel te lange verhaal kort te maken: wat moet ik nu doen? Ik wil graag een relatie met haar, alleen moet ik haar vertrouwen zien te winnen. Hoe doe je dat? Ik heb niet zoveel ervaring met vrouwen op de lange termijn. Moet ik ze kussen? Ik zou haar ook graag eens verrassen met iets, wat is hiervoor geschikt (bv een gedichtje, werkt dat?)? Ik wil graag veel moeite doen voor haar, alleen weet ik begot niet wat ik daarvoor moet uitvinden. Je kan toch niet altijd "afspreken en praten"? Ik wil het graag wat spannend houden, snap je?

Vrouwen, ik zal ze nooit begrijpen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-10-2010, 00:51
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Waarom wil je eigenlijk wat met haar, dan? Als ze zo preuts is zou ik nog wat aardigs voor haar doen door haar naar de pottenbakkerij te sturen.
Maarja, ik bedoel wel zoiets: hoe kan iemand je advies geven over zo'n meisje, terwijl zelfs jij al zegt dat ze de tijd verspilt. Zelfs als je haar na 200 keer afspreken zoent, na 400 keer aanraaakt en na 700 keer (2 jaar wanneer je haar elke dag ziet) het bed met haar deeld. Jij blijft dan echt degene die altijd alles moet regelen. Als je toch niet uit bent op seks en het alleen praten je gaat vervelen, dan zou ik een hond nemen. Schotse collies zijn wel vet.

Je raakt blind, je hebt een geleidestok nodig om de buurt buiten af te tasten, je kunt niet alleen maar thuisblijven als je geen tv meer kunt kijken. If you know what I mean.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2010, 09:11
hookee
hookee is offline
Als jullie beiden bang zijn om gekwetst te worden en niemand stappen onderneemt gebeurt er ook niets.
Als je bang bent om te vallen kun niet staan en kom je nooit die bank uit.
Als je bang bent om die beker vast te houden omdat je bang bent 'm te laten vallen dan ZUL je 'm laten vallen. Pak dus de dingen die je graag wilt met twee handen vast en ga ervoor !
Ja, je ZULT gekwetst worden, is het niet door haar is het wel door iets anders, dat is het leven en daar worden we hard van. Halfzachte oplossingen zijn oplossing die zullen falen.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2010, 14:56
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Ik denk dat een klein presentje, gedichtje of wat ook (bijna) altijd goed overkomt op meisjes. Meisjes vinden het fijn om verrast te worden met iets attents, vooral al is het iets persoonlijks is.

Als zij met van die grote ogen jou aankijkt van neem mij hier en nu, vraag haar dan gewoon, mag ik je zoenen? Om het vervolgens te doen. Het geeft aan dat je rekening met haar houdt en het kan nog romantisch zijn ook.

Daarbij moet je denk ik wel uitkijken dat je niet téveel moeite voor haar doet. Het is lief als je geduldig bent en als je voelt dat ze de moeite waard is dan zou ik zeker niet snel opgeven, maar je moet uitkijken dat ze deze argumenten over die andere jongen niet aanvoert omdat ze eigenlijk nog niet zo zeker over haar gevoelens is jegens jou. Als zij niet over die ex heen is, niet klaar is voor een volgende relatie of wat ook, dan moet je voor jezelf wel een grens trekken van oke, nu heb ik genoeg mijn best gedaan. Anders poeiert ze jou nog eens op het laatste moment af, van ja dat voel ik allemaal niet en dat had ik ook allemaal niet zo bedoeld.

Goed van je dat je in ieder geval hebt aangegeven wat je intenties zijn. Dan kan daar geen misverstand over bestaan.

Nou succes, romeo.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2010, 17:32
Verwijderd
Wat is het probleem? Batsen maar.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2010, 13:45
Verwijderd
Hoi,

Ja dat is lastig ja!
Weetje ik denk dat het beste wat je het eerste kunt doen is aan haar vragen of ze ook verliefd is op jou,
want als je dat weet ben je al een stuk verder!
En je kunt haar gewoon vragen voor een boswandeling ofzo, of sterren gaan kijken, dat vind ik altijd leuk om te doen met mijn vriend!

Succes ermee!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten