Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Bekijk resultaten poll: Wat vind je van halflang haar? + m/v
Love It! 1 14.29%
Leuk 3 42.86%
Ik heb geen uitgesproken mening over halflang haar 0 0%
Hell no! 2 28.57%
Ik ben een meisje 3 42.86%
Ik ben een jongen 3 42.86%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 7. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-08-2011, 20:37
matthijssie95
matthijssie95 is offline
Ik wil me haar halflang laten groeien, maar dat gaat het best (denk ik) als je haar dunner en niet vet is... , maar mijn haar is redelijk dik en redelijk vet. Maar toch wil ik het half lang.

(Hoe) kan mijn haar dunner en minder vet worden???
Is dit mogellijk, is er een dieet voor??? (or something)?

alvast tnx
Met citaat reageren
Oud 14-08-2011, 21:05
Balance
Balance is offline
Je kan je haar laten uitdunnen bij de kapper. Dit heeft wel als gevolg, dat je haar vaak wat pluiziger/springerig wordt, omdat er dan korte haren tussen je lange haren zitten en die kunnen uitsteken.

Haar minder vet maken, kan o.a. door bij het haren wassen je hoofdhuid niet teveel te masseren. Daarmee stimuleer je namelijk de talgproductie. Verder moet je een milde shampoo nemen (dus geen agressieve), omdat je huid anders extra vet gaat produceren om het effect van die agressieve shampoo weer tegen te gaan. Verder kan je, zodra je haar wat langer is, een crèmespoeling gebruiken. Dat is wel vet, maar zorgt tegelijkertijd voor meer glans en zachtheid, waardoor het er verzorgder uitziet. Veel jongens met lang haar laten het trouwens opdrogen na het douchen. Ik vind zelf dat het daar onverzorgd van uit gaat zien. Als je het gewoon fohnt en daarna nog eens goed kamt, ziet het er lang niet zo vet uit. Bij het kammen/borstelen, wederom niet teveel je hoofdhuid mee borstelen.

En in je voeding kan je letten op voldoende vitamine B en zink.
Oud 14-08-2011, 21:27
Diamera
Diamera is offline
^You said it all.

En niet te vaak aan je haar zitten natuurlijk
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten