Advertentie | |
|
![]() |
|
Ga je reizen of op stage? De polisvoorwaarden bij sommige maatschappijen zijn namelijk voor stage/werkreis e.d. anders dan voor een gewone rondreis. Dus dan heb je kans dat je daar een aparte module voor moet afsluiten.
|
![]() |
Ik had me eerst georiënteerd op www.reisverzekeringblog.nl, daar vul je bij zoeken backpackers of globetrotter in. Dan zie je heel veel informatie voor als je langere tijd naar het buitenland gaat. Ik heb zelf een globetrotterreisverzekering afgesloten bij www.reisverzekeringkorting.nl, daar krijg je 10% korting op een globetrotterreisverzekering van Mondial Assistance.
Succes Ronald |
![]() |
|
Ik ga binnenkort voor 7 maanden naar Australie om daar te studeren en mijn eigen reisverzekering dekt dat gewoon. http://www.izio.nl/verzekeringen/reisverzekering.dotl
365 Dagen aaneengesloten verzekerd met volgens mij prima voorwaarden. Eerlijk gezegd snap ik niet hoe het kan want de reisverzekeringen die ik tot nu toe onderzocht heb kostte allemaal rond de €50/maand en deze is maar een paar euro. Als je ergens een valkuil hebt gevonden hoor ik het graag ![]()
|
Ik zie dat die Izio bundel een combinatie is van verzekeringen. Zo is het een WA+inboedel+doorlopende reis+annulerings+ongevallen+(beperkt)juridisch advies verzekering. Die kost dan wel 10 euro per maand voor een student. Ik kan me herinneren dat ik vroeger via de ABN Amro een studentenverzekering had, WA+inboedel voor 3 euro per maand en een doorlopende reis voor 3 euro per maand. Is goedkoper, maar dekt ook niet alle verzekeringen zoals hierboven en had andere voorwaarden. (reisverzekering is normaal maar 60-90 dagen aaneengesloten, deze is 365 dagen.)
Let ook op je eigen risico, die is bij Izio nog 100 euro (voor bagage). En volgens mij zijn geneeskundige kosten niet meeverzekerd? En dat is toch wel belangrijk! Ik weet niet of je eigen ziektekostenverzekering wereldwijd dekt als je lang in het buitenland verblijft?
|
Toen ik die Izio aanschafte kon je ook keuze maken uit de bundel, weet niet of dat nog steeds zo is.
Je Nederlandse verzekering dekt inderdaad niet voldoende en geneeskundige kosten lijken mij, naast annuleringsverzekering, een van de belangrijkste dingen die je nodig hebt als je op reis bent. Voor ziektekosten zie 29.4: http://www.izio.nl/dotAsset/26357.pdf
|
Ik ga voor 5 maanden in de VS studeren en heb een doorlopende reisverzekering bij mijn zorgverzekeraar IZZ. Die is ook best goedkoop, 60 euro per jaar en 30 euro toesloag voor studie/stage. Die dekt 180 aaneengesloten dagen, dus genoeg voor een periode van vijf maanden. Oftewel nog geen 10 euro per maand. Ik kan me nog herinneren toen ik een half jaar door australie ging backpacken dat ik bij Isis (is geloof ik van de Joho) zat en wel iets van 45 euro per maand betaalde
![]() Neem dus idd goed de tijd om uit te zoeken wat je wil, je opties zijn en hoe goedkoop dat kan! |
![]() |
||
Citaat:
Dat eigen risico wat ik eerder al noemde geldt alleen voor bagage ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
permanente reisverzekering annuleren? JustSaying | 2 | 25-11-2013 19:20 | |
Werk, Geld & Recht |
Reisverzekering vs zorgverzekering Fosca | 6 | 12-06-2013 09:06 | |
Werk, Geld & Recht |
Reisverzekering - Urgent KreZor | 11 | 22-09-2010 10:55 | |
Werk, Geld & Recht |