Ik ga verhuizen en ben aan het kijken waar ik mijn inboedel het best kan stallen. Omdat ik (natuurlijk) mijn spullen ook in de opslag verzekerd wil hebben, heb ik contact opgenomen met mijn inboedelverzekering. In de voorwaarden van mijn inboedelverzekering staat het volgende:
Citaat:
Wat is verzekerd
(...)
Buiten de woning
bij verhuizing:
- de inboedel is gedurende maximaal 3 maanden, zowel in de oude woning als in de nieuwe woning en gedurende maximaal 1 jaar in een niet voor derden toegankelijke en deugdelijk afgesloten ruimte, dan wel een ander bewoond woonhuis, verzekerd tegen alle in artikel x genoemde gedekte gebeurtenissen.
- de inboedel is bovendien verzekerd tegen schade als gevolg van een ongeval dat het vervoermiddel is overkomen, het uit de strop schieten en het onklaar raken van hijsgerei of van een ander hulpmiddel dat wordt gebruikt bij het laden en lossen
|
Toen ik er naar informeerde, vertelde de meneer van de klantenservice mij, dat de vergoeding voor schade bij transport alleen geldt bij een officieel verhuisbedrijf, en dat opslag van inboedel bij particulieren niet door de verzekering gedekt wordt: dit geldt alleen bij een verhuisbedrijf of officieel opslagbedrijf. Als ik mijn spullen in een woonhuis (niet het mijne) opsla, moet ik eventuele schade maar verhalen op de inboedelverzekering van dat huishouden.
Toch lees ik dit niet uit de voorwaarden. In de algemene voorwaarden staat de volgende definitie van verhuizing:
Citaat:
Onder verhuizing wordt verstaan een feitelijke verandering van uw woonadres die tot gevolg heeft dat uw inboedel van het oude naar het nieuwe adres moet worden verhuisd.
|
Hier staat niet bij dat dit door een verhuisbedrijf moet gebeuren.
Is het redelijk dat de eis gesteld wordt dat je spullen alleen verzekerd zijn in handen van een verhuisbedrijf?