Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2010, 22:10
jf_michael
jf_michael is offline
Hallo iedereen

Mijn vorige laptop heeft recent de geest gegeven en dus is het uitkijken geblazen naar een nieuwe. Ik wil graag meteen een héél goede, tenminste wat betreft grafische kracht etc. Hij zou namelijk dienen voor (recente) videogames en ook wat image en video rendering.

Via 4Gamers.be ben ik uitgekomen op een wedstrijd waar je een Asus Gaming Notebook kan winnen: http://www.4gamers.be/nieuws/223/1/Win-een-ASUS-Gaming-Notebook-dankzij-...

Dit zou naar verluidt een erg goeie laptop zijn, maar ik had het graag gehoord van mensen die weten waarover ze spreken. Anderen kijken immers vaak maar naar de prijs, terwijl dat niet per se betekent dat het een goede laptop is. Als ik hem niet zou winnen, zou ik immers uitkijken om deze zelf aan te schaffen. Ik heb er het budget voor (2000 euro), maar ik vroeg me dus af of het geen overkill was en er misschien goedkopere opties zouden zijn. Daarbij sluit meteen ook de vraag bij aan of een laptop van Apple een optie is. Voor video editing etc. hoor ik hier altijd goeie zaken over, maar kunnen die van Apple tegenwoordig ook de meest recente games aan of niet?

Alvast bedankt
Michael
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2010, 22:29
Verwijderd
Ik krijg de link niet geopend dus ik weet niet over welke laptop het gaat!
Met citaat reageren
Oud 07-11-2010, 07:27
WolterB
WolterB is offline
Ik geloof er sowieso niet heel erg in dat Laptops gemaakt zijn om intensief op te gamen (zeker de laatste games), daarvoor voldoen desktop-pc's veel beter.
Oud 07-11-2010, 13:01
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Ik geloof er sowieso niet heel erg in dat Laptops gemaakt zijn om intensief op te gamen (zeker de laatste games), daarvoor voldoen desktop-pc's veel beter.
ben je bekend met Alienware???
maar check deze laptop dan: http://tweakers.net/pricewatch/262736/msi-gx660r-090nl.html#tabrices die is wel sjiek.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2010, 14:53
Spoonie
Spoonie is offline
Ga inderdaad voor msi.....mijn inziens best bang for your bucks!
Oud 07-11-2010, 15:25
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
ben je bekend met Alienware???
maar check deze laptop dan: http://tweakers.net/pricewatch/262736/msi-gx660r-090nl.html#tabrices die is wel sjiek.
En 1800 euro. Voor minstens de helft heb je een prima desktop-pc
Oud 07-11-2010, 19:10
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
En 1800 euro. Voor minstens de helft heb je een prima desktop-pc
hij heeft het over een laptop, hij krijgt een laptop. Als hij een desktop wil kan hij er om vragen. nu heb ik een goed idee: voor mailen e.d. zoekt de TS een Netbook en voor de rest helpen wij hem aan een desktopje, als hij dat goed vindt OC.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2010, 22:11
florejaen
florejaen is offline
Citaat:
Ga inderdaad voor msi.....mijn inziens best bang for your bucks!
mm, ik weet wel dat de scherm-kwaliteit van de msi-schermen een beetje te wensen overlaat (backlight-bleeding) ...
Met citaat reageren
Oud 08-11-2010, 17:23
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
mm, ik weet wel dat de scherm-kwaliteit van de msi-schermen een beetje te wensen overlaat (backlight-bleeding) ...
MSI heeft geen schermen, die 'MSI-schermen' zijn voornamelijk van samsung...
Met citaat reageren
Oud 08-11-2010, 22:31
florejaen
florejaen is offline
Citaat:
MSI heeft geen schermen, die 'MSI-schermen' zijn voornamelijk van samsung...
speciaal: ik heb het algemeen over de schermen die in de laptops van msi zitten, niet over de fabrikant van deze, msi is verantwoordelijk voor welk soort scherm ze gebruiken
Met citaat reageren
Oud 09-11-2010, 20:29
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
bron?
forum met klachten, of eigen ervaring van 1 laptop?
Oud 09-11-2010, 21:04
florejaen
florejaen is offline
Allereerst eentje die in het bezit is van een familielid welke ook behoorlijke backlight-bleeding vertoont.

Hier enkele bronnen:
1)
Citaat:
The Wind U160 offers a 10-inch glossy LED-backlit display that rates below average compared to other similarly sized netbooks. On our review model, we noticed significant backlight bleed around the edges when the brightness is near the top of the scale. During the boot sequence, this is especially visible when the backgrounds are black.
bron: http://www.notebookreview.com/defaul...=msi+wind+u160

2)
Citaat:
Is er nog iemand waarbij het scherm tegenvalt van de GX740?
Ik heb het dingetje net nieuw en ben er errug tevreden mee, alleen ik vindt het erg jammer dat zwart altijd flurescent grijs is en het backlight zoveel lekt.
bron: http://gathering.tweakers.net/forum/...ges/1318283/43

3)
Dit Filmpje op 4:46
http://www.youtube.com/watch?v=2wtF3d5i24c

Dit is mijn persoonlijke mening:
Toen ik een jaar geleden een laptop wilde kopen, was mijn eerste keus een msi vanwege de prachtige prestaties voor die prijs, maar toen ik meer en meer reviews begon te lezen over scherm & toetsenbord ben ik toch gegaan voor en sony-laptop. Deze had een chicklet-toetsenbord en een van de beste-notebook schermen van die moment (ook hoge resolutie)

Noot: ik vergelijk dit allemaal tegenover mijn eigen laptop, sony vaio FW41M/H
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten