Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-10-2010, 17:09
Verwijderd
Ik heb sinds kort een naaimachine en wil in dit topic laten zien wat ik heb gemaakt. In het verleden heb ik weleens wat lakentjes aan elkaar genaaid (en een broek met hulp van een pro) maar verder niets, ben dus echt een beginner. Ik ben een paar dagen geleden begonnen en ik vind het echt heel erg leuk om te doen. Ik maak nu simpele dingen zoals kussenhoesjes en etuitjes/zakjes, dit is om te oefenen.

Mijn eerste kussenhoes. Ik heb alle naden dichtgemaakt, dus het kussen kan er niet meer uit.
Ik heb hier alleen een crappy webcam dus de foto's zijn niet zo mooi en de kleuren komen niet goed over.

voorkant

achterkant

zijkant

Dit is allemaal heel scheef, maar dat valt niet heel erg op van de buitenkant. Heb er bij deze hoes ook niet aan gedacht om het overtollige stof langs de naden weg te knippen.

Klein kussentje, ook helemaal dichtgezoomd.

zijkant

Het roze gedeelte is wat groter dan het rode, waardoor die wat lubbert.

Eerste keer rits inzetten in een kussenhoesje. Het hondje heb ik zelf gemaakt van vilt.

rits, niet mooi gelukt.

ritsoefening 2, ging al een stuk beter. Het naadje op de draad is alleen wat scheef, vind het een hele klus om zo nauwkeurig te werken. Ik ben best tevreden met hoe de rits erin zit.

edit : de 2e naad die je ziet heb ik eruit gehaald.

ritsoefening 3, dit zakje is helaas wat scheef geworden, onderkant is smaller dan boven, stof is ook niet recht. De rits ben ik wel tevreden over. Heb deze heel vaak moeten uithalen om de naad recht te krijgen. De cupcake heb ik zelf gemaakt van vilt.

rits, aan de zijkant teveel afgeknipt waardoor dat niet helemaal netjes zit.

ritsoefening 4 : deze heb ik echt net zo vaak uitgehaald tot m'n naad helemaal recht was. Het ging wel sneller dan de andere zakjes die ik heb gemaakt, zie nu echt mijn beginnersfouten in.
Het kersje is een strijkapplicatie.

rits, ook hier heb ik weer teveel stof weggehaald aan de hoekjes, maar ben best tevreden over het eindresultaat.

Laatst gewijzigd op 08-10-2010 om 17:59.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-10-2010, 19:02
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Dat eerste kussen is echt heerlijk groot! <3
verder heb ik geen verstand van naaien met stoffen enzo
Oud 09-10-2010, 11:42
Verwijderd
Gister wilde ik oefenen met naaien op stukken die niet recht zijn.

Eerst heb ik een rond kussentje gemaakt, zoals je ziet is dat zwaar mislukt. De afwerking is ook heel lelijk.

Daarna heb ik deze vogelknuffel gemaakt. Dat ging verbazingwekkend goed, alleen heb ik de stof te ver afgeknipt aan de naden waardoor hij steeds scheurde, moest hem vaak repareren. Ik dacht dat het slim was om de vulling via de staart naar binnen te brengen, maar dit was echt heel lastig omdat de staart daarvoor te smal is. Ook daar scheurde hij dus vaak.
Ben toch heel tevreden over het eindresultaat voor een eerste keer knuffel.
Het patroon heb ik van internet afgehaald, gewoon een silhouet van een vogel genomen en die uitvergroot en overgetrokken vanaf mijn beeldscherm.

poging 2 : ik had bedacht dat ik 'm deze keer zou vullen via de buik, maar dat bleek ook niet handig want juist op dat punt hoort de buik heel rond te lopen, en nu is ie een beetje mislukt. Volgende keer maak ik een opening bij de rug denk ik, want daar loopt een stuk recht.

Daarna heb ik nog een kussenhoes gemaakt, een snoepwikkel. De linten heb ik aan de uiteinden vastgezoomd om rafelen te voorkomen. Hij is alleen wat te groot om in zijn geheel op de foto te zetten met mijn camera.

Laatst gewijzigd op 09-10-2010 om 11:48.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2010, 11:53
Verwijderd
Goed bezig Pip! Over een jaar maak je de ingewikkeldste jurkjes en jasjes!

Om te oefenen met ronde bogen e.d. zou je ook een keer een lap stof kunnen nemen en daar met patroonpapier een heleboel vormden (over elkaar/door elkaar, dat maakt niet uit) op kunnen spelden en daar net zo lang -met 5 mm afstand- langs naaien tot je wat soepelheid krijgt in het maken van bochtjes. Zelfde geldt voor afkanten e.d. Dat is een wat goedkopere manier van oefenen en dan worden de kussens e.d. die je daarna maakt vanzelf mooier (ook omdat je niet steeds hoeft uit te halen).
Met citaat reageren
Oud 11-10-2010, 15:18
arPos
arPos is offline
klinkt een beetje stom maar die vogels zou ik vullen waar normaal de "poepert" zit, of misschien via de nek.

vind dit wel heel leuk om te zien.
Oud 11-10-2010, 18:35
Verwijderd
Vogel <3

Zelf doe ik wat simpele tunieken zonder mouwen, wikkelbroeken en die dingen maken en wat verstelwerk, ik ben er ook (nog) niet goed in, maar het vordert. Gewoon blijven oefenen . En mensen laten voordoen.
Ritsen inzetten kan ik zelfs niet, dus .
Met citaat reageren
Oud 11-10-2010, 22:36
Verwijderd
Citaat:
Goed bezig Pip! Over een jaar maak je de ingewikkeldste jurkjes en jasjes!

Om te oefenen met ronde bogen e.d. zou je ook een keer een lap stof kunnen nemen en daar met patroonpapier een heleboel vormden (over elkaar/door elkaar, dat maakt niet uit) op kunnen spelden en daar net zo lang -met 5 mm afstand- langs naaien tot je wat soepelheid krijgt in het maken van bochtjes. Zelfde geldt voor afkanten e.d. Dat is een wat goedkopere manier van oefenen en dan worden de kussens e.d. die je daarna maakt vanzelf mooier (ook omdat je niet steeds hoeft uit te halen).
Dat is een goed idee ja en daar ga ik morgen eens mee beginnen, alleen ben ik de eerste week naaien nogal doorgeslagen (tot kwart voor 8 's ochtends doorgaan enzo ) dus ik heb de afgelopen dagen niks genaaid omdat ik bang ben het te verneuken omdat ik zo gaar en ongeconcentreerd ben. Maar morgen lukt het wel weer denk ik.

Citaat:
klinkt een beetje stom maar die vogels zou ik vullen waar normaal de "poepert" zit, of misschien via de nek.

vind dit wel heel leuk om te zien.
Hmm de poeperd had ik zelf nog niet aan gedacht, maar dat is wel een uitstekende plek eigenlijk, ook niet te smal daar. In de nek valt het meteen zo op.

Citaat:
Vogel <3

Zelf doe ik wat simpele tunieken zonder mouwen, wikkelbroeken en die dingen maken en wat verstelwerk, ik ben er ook (nog) niet goed in, maar het vordert. Gewoon blijven oefenen . En mensen laten voordoen.
Ritsen inzetten kan ik zelfs niet, dus .
Ik kijk vooral veel af van youtube, daar heb je ontzettend veel filmpjes waar ze het voordoen. Alleen lukt het bij hun natuurlijk altijd in 2 minuten zonder dat het fout gaat met supersnelle naaimachines

Ik heb vandaag weer kilo's stof gekocht, en ritsen (25 cent per stuk, vet chill!) en deze keer ook een deelbare rits, zodat ik een portemonnee kan maken. Heb ook een lapje vulling gekocht. Echt die prijzen op de markt zijn zo chill.
Met citaat reageren
Oud 12-10-2010, 19:51
marrel
marrel is offline
Totaal nutteloos maar ik houd van je patronen ik houd van de stofjes en de kleurtjes en de ruitjes en dingetjes! En die snoepwikkelkussen
Oud 13-10-2010, 00:33
Verwijderd
Citaat:
Totaal nutteloos maar ik houd van je patronen ik houd van de stofjes en de kleurtjes en de ruitjes en dingetjes! En die snoepwikkelkussen
bedankt dat vind ik leuk om te horen! Maar het is allemaal nageaapt hoor, moet je eens hippe knuffel oid googelen bij afbeeldingen, kom je honderden van dat soort sites tegen.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2010, 13:04
*oma*
*oma* is offline
Ik dacht meteen hier aan:
(door zowel de titel als de inhoud)

Spoiler

Ik ben benieuwd wat je nog meer gaat naaien
Oud 13-10-2010, 14:25
Verwijderd
Ik ben vannacht UREN bezig geweest om een andere snoepwikkel te maken, want ik heb nog zo'n kussen. Ik wilde iets moeilijker, met 3 lappen stof. Zit ik dat allemaal met dubbele naden aan elkaar te naaien, fucking veel werk ook om dat af te spelden. Was helemaal scheef, 100 keer uitgehaald. Maar ik moet ze natuurlijk gewoon als een normaal kussen aan elkaar naaien
ben net wakker dus zometeen weer verder.

en dat soort sites en plaatjes die jij post haal ik mijn inspiratie vandaan
helaas zitten de pipstoffen ver boven mijn budget.

Laatst gewijzigd op 13-10-2010 om 16:39.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2010, 11:58
Verwijderd
Nieuwe dingen gemaakt.

De snoepwikkel is af. Al bij het stofknippen ging het direct mis. Ik heb het middenstuk per ongeluk open geknipt, waardoor je aan 2 kanten naden ziet, wat onnodig was en lastig. Daarna gingen er nog 100 dingen mis.

Hij wordt bij elkaar gehouden door het meest kitscherige en truttige kant dat ik kon vinden.

Ik heb bij de zeeman een goedkoop plastic tafellaken gekocht om te kijken of je daar goed mee kan werken.
Eerst heb ik een etuitje gemaakt. De rist is echt extreem goed gelukt al zeg ik zelf. Niet zo zo gek dat mijn eerste ritsjes allemaal zo kut zijn, dat komt door die stugge ritsen van de hema kwam ik achter. Voor deze heb ik eentje van de markt gebruikt, die is veel soepeler.

(inclusief poes)

Ik heb van het tafellaken ook een zadelhoesje geprobeerd te maken. Heb mijn oude kapotte zadelhoesje uit elkaar gehaald en gebruikt als mal. Ik heb echt maar wat gedaan maar het is best goed gelukt. Hij pas alleen niet zo mooi en is wat scheef, maar voor een eerste keer vind ik het best goed. Tevens ook de eerste keer elastiek inzetten was dit.
Voor een volgende keer zou ik dit veel beter afspelden zodat ie rechter wordt, denk niet dat het lang gaat houden want het plastic is niet heel stevig, van de week ga ik het proberen met dik tafelzeil.

achterkant/binnenkant
Met citaat reageren
Oud 16-10-2010, 17:03
snowflakes
snowflakes is offline
Ziet er echt mooi uit, vrolijke kleurtjes ook! Maak je ook op bestelling ?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2010, 20:03
Verwijderd
haha nou over een tijdje misschien. Dit zou ik echt niet durven verkopen
Met citaat reageren
Oud 10-11-2010, 14:51
xPrincess-Skye
xPrincess-Skye is offline
Ik zou wel wat willen kopen!
Met citaat reageren
Oud 11-11-2010, 14:06
Verwijderd
Leuk om te horen

Ik ben nu bezig met een t-shirt, dat is nog een hele klus.
Vanavond heb ik een workshop haken, echt zin in!
Met citaat reageren
Oud 11-11-2010, 16:22
Catch
Catch is offline
Oh, je moet het t-shirt even laten zien, daar ben ik benieuwd naar
Met citaat reageren
Oud 12-11-2010, 00:05
Verwijderd
als het af is
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren