Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-11-2010, 20:19
Armoed
Armoed is offline
Zie dat vaak terug in van die eisenlijstjes in topics verdeeld over verscheidene forums. Wat wordt hier nou precies mee bedoeld eigenlijk? Wat betekent het als iemand zegt 'dat de ander tegengas moet geven'?
Oud 11-11-2010, 20:25
Verwijderd
Dat iemand niet altijd maar in alles mee moet gaan, maar ook een eigen mening moet hebben en daar op voor durft te komen. Klein voorbeeldje, maar op groter niveau is tegengas belangrijker, ik wil bv dolgraag rode gordijnen, dan heb je mannen die zeggen;'prima, doen we' en als je de dag erna pikzwarte gordijnen wil, is het ook prima Als iemand dan juist zegt;'Pfff, rood en zwart vind ik echt niets, liever grijs of groen!' vind ik dat een stuk fijner En zo samen tot een compromis komen. Niets is saaier dan iemand die het altijd maar overal mee eens is. Maar dit is volgens mij niet iets dat je kunt leren, mja, je moet gewoon eerlijk zijn en niet over je heen laten lopen.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2010, 20:40
Verwijderd
En dan gaat het natuurlijk niet om tegengas óm het tegengas. Niet dat als iemand eigenlijk ook rode gordijnen wil, hij je tóch gaat tegenspreken maar gewoon dat iemand meningen en ideeën heeft en niet bang is om die uit te spreken, ongeacht of je het zelf daarmee eens bent.

Vooral belangrijk in wat serieuzere relaties, omdat je dan gewoon ervan op aan wil kunnen dat als de ander iets zegt, hij dat ook echt vindt. In het begin of bij een scharrel maakt het niet zo veel uit. Hoewel een wussy meeloper dan natuurlijk ook niet echt sexy is.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2010, 21:02
Armoed
Armoed is offline
Ja zoiets dacht ik ook, maar ik word liever niet tegengesproken eigenlijk dus ik vond het nogal raar staan.
Oud 11-11-2010, 21:07
Verwijderd
In een relatie zul je toch telkens samen tot een compromis moeten komen, ik kan me niet voorstellen dat er gezonde relaties bestaan waarin mensen het altijd maar met elkaar eens zijn. (Dat betekent niet meteen dat als je het een keer niet met elkaar eens bent, je ruzie hebt. Je kunt het ook gewoon oneens zijn.)
Met citaat reageren
Oud 12-11-2010, 06:12
Volk
Volk is offline
Citaat:
Ja zoiets dacht ik ook, maar ik word liever niet tegengesproken eigenlijk dus ik vond het nogal raar staan.
Het gaat niet zo zeer om het tegengesproken worden maar om het willen horen van iemands echte mening. Als je in een relatie zit is de mening van de ander net zo belangrijk als de jouwe. Als de ander dat niet kan uiten zit je naar mijn mening niet in een gelijkwaardige relatie.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2010, 16:21
Armoed
Armoed is offline
Maar een andere mening hebben is toch niet gelijk aan tegengas geven? Ik dacht dat tegengas geven iets is in de richting van 'ik wil naar de bioscoop' 'ik niet' was.
Oud 12-11-2010, 16:24
Verwijderd
Citaat:
Maar een andere mening hebben is toch niet gelijk aan tegengas geven? Ik dacht dat tegengas geven iets is in de richting van 'ik wil naar de bioscoop' 'ik niet' was.
Het kan allebei. Als de een wel naar de bioscoop wil en de ander niet, dan is dat wel een vorm van tegengas, maar vrij klein, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2010, 16:26
Trance Maniak
Trance Maniak is offline
Tegengas is ook.
He ik wil naar de bios...
Nee, ik heb een veel leuker idee, kom maar mee...Bios kunnen we andere keer doen.

Of
He ik wil naar deze film (waar jij dus niet van houdt en dat weet ze ook)
Nee, je weet dat ik daar nie van houd, wat dacht van deze?

Naja...iets in deze strekking.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2010, 20:52
Verwijderd
Citaat:
Maar een andere mening hebben is toch niet gelijk aan tegengas geven?
Als je je mening vertelt en daarmee dus tegen die ander ingaat wel.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2010, 21:27
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Het is inderdaad het tonen van karakter. Niet een slappe zak zijn. Als je wilt dat die ander het altijd met je eens is, kun je ook een pop op de bank zetten natuurlijk Wel zo gezellig.!
Met citaat reageren
Oud 13-11-2010, 19:53
JustADreamer
JustADreamer is offline
Citaat:
Op het moment dat jullie allebei jullie eigen mening uiten wordt er toch niet echt 'tegengesproken'? Ik bedoel, als jij zegt dat je naar een bepaalde film in de bios wil samen, je vriendin kan dan zeggen 'Oh wat een stom idee, hoe kun je het bedenken?' óf ze kan zeggen 'Die film lijkt mij eigenlijk niet zo leuk, maar die of die film kunnen we misschien wel samen kijken?'

Sowieso zijn het meestal de meiden die 'tegengas' willen van een man. Vrouwen kunnen nogal uhhh... ouwehoeren, zeuren om niets en proberen om iets gedaan te krijgen bij een man. Maar eigenlijk willen we dus níet dat de man ons onze zin geeft, maar gewoon eerlijk aangeeft dat we ons aanstellen... Zoiets
Oud 13-11-2010, 21:22
Verwijderd
Citaat:
Op het moment dat jullie allebei jullie eigen mening uiten wordt er toch niet echt 'tegengesproken'? Ik bedoel, als jij zegt dat je naar een bepaalde film in de bios wil samen, je vriendin kan dan zeggen 'Oh wat een stom idee, hoe kun je het bedenken?' óf ze kan zeggen 'Die film lijkt mij eigenlijk niet zo leuk, maar die of die film kunnen we misschien wel samen kijken?'

Sowieso zijn het meestal de meiden die 'tegengas' willen van een man. Vrouwen kunnen nogal uhhh... ouwehoeren, zeuren om niets en proberen om iets gedaan te krijgen bij een man. Maar eigenlijk willen we dus níet dat de man ons onze zin geeft, maar gewoon eerlijk aangeeft dat we ons aanstellen... Zoiets
Haha, idd
Niets zo fijn als een man die even de waarheid zegt en de boel weer even 'reset'
Met citaat reageren
Oud 13-11-2010, 22:47
Infidel
Infidel is offline
En het is af en toe ook best leuk om gewoon tegengas te krijgen omdat hij daar toevallig zin in heeft. Maar niet te vaak, want dat zou echt irritant worden.
Reageren

Regels voor berichten