Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-10-2010, 21:08
LauraJansen
LauraJansen is offline
Hallo,

ik zit in havo 4 met het profiel n&t maar ik merk dat wi b best wel pittig is. Dus overweeg ik om over te stappen naar n&g.
Mijn na is ook niet bepaalt overweldigend dus als ik daar een onv voor sta en ook nog voor wi b ga ik dus niet over. En dat is het laatste wat ik wil!!!!!!!!! Ik heb as vrijdag pw wi b van hoofdstuk 1, dus maak ik die en wacht ik af wat dat zal brengen.

Mijn vraag is nou: wat vinden jullie en WAT moet ik doen?

Please help me!!!!!
Ps: ik stond vorig jaar een 6 voor wi.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-10-2010, 21:15
Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Ga naar je studiecoordinator (misschien weet je wiskundeleraar het ook?) en vraag tot wanneer je mag wisselen naar Wiskunde-A (en dus ook N&G). Als je PW heel slecht is (en je daarbij WEL je stinkende best hebt gedaan) dan zou ik echt wisselen hoor

Wat natuurkunde betreft, het hangt er compleet vanaf wat je wilt studeren. Als je bijvoorbeeld geneeskunde wilt studeren zul je natuurkunde echt in je pakket moeten houden. Wat de overige studies betreft weet ik het niet.
Oud 15-10-2010, 21:21
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Je bent waarschijnlijk gewoon te zenuwachtig.
Ik had hetzelfde in de 4e als jij.

6 op wiskunde in de 3e, toch wi B gekozen.
Op de eerste toets had ik een 3.3
Maar daarna ging het snel beter hoor. Gewoon rustig blijven.
Oud 16-10-2010, 20:47
arPos
arPos is offline
hangt ervan af wat je erna wil doen, WiB 1,2is bij mijn verdere studie nuttig gebeken en ben er achteraf wel blij mee, vond het nooit veel moeilijker dan A, gewoon meer werk
Oud 23-10-2010, 21:20
LauraJansen
LauraJansen is offline
Het proefwerk ik voorbij, ik had heeel goed geleerd. En het is een 3.4 geworden.

Moet ik nou de hoop opgeven, na het eerste proefwerk al?
Met citaat reageren
Oud 23-10-2010, 21:25
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Nee, dat hoeft echt niet.
Kijk eerst eens hoe het tweede proefwerk gaat en kijk dan maar eens verder. Wiskunde in de 4e is sowieso anders dan in de onderbouw, waarschijnlijk moest je er nog wat aan wennen.
Ik had in de 4e hetzelfde als jij hoor, en ik haalde een 3,3 op die eerste toets en daarna ging het snel beter.

Waar ging het hoofdstuk over dan?
Oud 23-10-2010, 21:32
LauraJansen
LauraJansen is offline
het ging over formules en grafieken . was eigenlijk een best makkelijk hoofdstuk maar ik had volgens mij een blackout. Tijdens het pw wist ik niets meer. En het ging ook niet zo goed met de GR, lukte me soms niet om een grafiek te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2010, 21:56
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Dan zijn het volgens mij gewoon de zenuwen en is het niet meteen zo dat je het niet aankan.
Oud 24-10-2010, 08:45
Verwijderd
Ik denk ook dat dat zenuwen zijn ja. En ging het tijdens de les/huiswerk maken ook fout met je GR? Anders moet je misschien wat meer oefenen met je GR zodat het allemaal wat automatischer gaat. Ik zit nu ook in 4 havo, met wiskunde b, het is toch wel wat makkelijker als je zo vaak geoefend hebt dat je je rekenmachine gewoon kent.

En misschien helpt het ook wel om de opdrachten samen met de uitwerkingen te maken? Zo kan je net zo lang door gaan totdat je het goede antwoord hebt.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2010, 20:50
hopje123
hopje123 is offline
Bij ons in 4 havo vorig jaar is er een meisje op de helft van het jaar nog overgestapt en iemand naar 4 havo gekomen van atheneum in maart ongeveer. Dus als het écht niet lukt zullen ze heus nog wel proberen om iets voor je te regelen hoor, zij hebben liever ook niet dat mensen blijven zitten.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2010, 21:09
CyberRage
CyberRage is offline
Gewoon je best doen, als het nog niet lukt nog meer je best doen. Mocht het echt niet lukken, kan je altijd nog overstappen. Twee maanden achterstand is heus zo'n ramp niet als je je schoolwerk een beetje bijhoudt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten