Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-11-2010, 13:15
daphnevrerink
daphnevrerink is offline
Ik vind een jongen heel leuk
en ik wil een beetje met hem aan de praat komen
maar nu is het probleem da tik niet weet waar ik over zal praaten.
Gister heb ik al met hem gepraat maarik ga nou niet elke dag over het zelfde praten

Tips??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-11-2010, 13:25
Picidae
Picidae is offline
Als je een beetje peilt naar gezamenlijke interesses dan kan je daar goed over praten.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2010, 14:59
honkballertje
honkballertje is offline
als het klikt hoef je van te voren niks te verzinnen, maar komt alles vanzelf
Met citaat reageren
Oud 14-11-2010, 20:09
Lisannuhtjuh
Lisannuhtjuh is offline
Ik geef je 1 tip, namelijk: begin niet met het standaard begin: Hee, hee, hoeistie? ja goed mj? ja ook goed!
Dat is meteen een begin waarmee een gesprek niet op gang komt! Begin gewoon met iets actueels, over de voetbal, het weer, school of iets wat je gedaan hebt! Dan kan hij daarop reageren en vanaf daar vindt het gesprek zelf zn weg wel
Succes! x
Met citaat reageren
Oud 14-11-2010, 20:40
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Ik praat heel veel met wat jongens op msn, ook met één die ik heel leuk vind.
Heb het over studie/school, hobby's, wat hij van de wereld vindt, hoeveel vriendinnen hij heeft gehad, of hij wilt reizen, heo het bij hem thuis is, wat hij vindt van bepaalde mensen etc..
Vraag hem eventueel dubbele vragen (met een betekenis erachter) en gebruik veel smileys!
Bij ons gaat het ook vanzelf. Na een tijdje ken je elkaars taalgebruik en kun je daarop inspelen. Het lijkt misschien stom om het via internet of chat te doen maar er komt meer bij kijken dan mensen denken.
Veel succes in ieder geval, ik hoop dat je hier wat aan hebt!
X
Oud 15-11-2010, 07:08
Verwijderd
Het komt vanzelf wel als het echt klikt, dan hoef je niet eens meer dingen te verzinnen. Op een gegeven moment ken je degene ook goed.
Om te beginnen kan je misschien over school, werk, hobby's enzo praten? Zo begin je hem een beetje te leren kennen. En ik neem aan dat hij ook wel met jou praat, dus dan hoef jij niet van alles te verzinnen. Daarna komt het allemaal vanzelf wel.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 08:21
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ik geef je 1 tip, namelijk: begin niet met het standaard begin: Hee, hee, hoeistie? ja goed mj? ja ook goed!
Dat is meteen een begin waarmee een gesprek niet op gang komt! Begin gewoon met iets actueels, over de voetbal, het weer, school of iets wat je gedaan hebt! Dan kan hij daarop reageren en vanaf daar vindt het gesprek zelf zn weg wel
Succes! x
Het lijkt mij dat je best kunt beginnen met te vragen hoe het met de ander is, dat staat wel belangstellend en misschien komt er dan vanzelf wel iets waaruit je het gesprek kan voortzetten omdat hij bijvoorbeeld zegt: "Goed, ik ga zo naar gitaarles" of "Gaat wel, moet nog leren voor Duits" of iets dergelijks. Maar als mensen alleen "goed" zeggen, kun je daarna altijd over gaan op iets algemeens

Maar als het met iemand klikt, lukt het vanzelf wel.
Oud 15-11-2010, 14:43
snoopy
snoopy is offline
Hangt er ook vanaf waar je hem van kent lijkt me? Daar kun je altijd wel een gesprek over hebben.
Oud 15-11-2010, 16:13
Lisannuhtjuh
Lisannuhtjuh is offline
Citaat:
Het lijkt mij dat je best kunt beginnen met te vragen hoe het met de ander is, dat staat wel belangstellend en misschien komt er dan vanzelf wel iets waaruit je het gesprek kan voortzetten omdat hij bijvoorbeeld zegt: "Goed, ik ga zo naar gitaarles" of "Gaat wel, moet nog leren voor Duits" of iets dergelijks. Maar als mensen alleen "goed" zeggen, kun je daarna altijd over gaan op iets algemeens

Maar als het met iemand klikt, lukt het vanzelf wel.
Ik ben het hier inderdaad mee eens, maar ik gaf die tip puur uit eigen ervaring
Die vriend van mij heeft het niet zo met die spandaard openingen enzo, hij zegt letterlijk:
Dat zijn vragen die ja aan je man stelt in een slecht huwelijk, elke keer dezelfde vragen met dezelfde antwoorden, zoals: hoe was je werk vandaag enz. Vandaar dat ik deze opmerking maakte
Met citaat reageren
Oud 15-11-2010, 16:48
pietje11
pietje11 is offline
muziek
school
film's (proberen mischien een keertje af te spreken om nar de bios te gaan als het klikt)

je kan aan hem merken of hij je ziet zitten, dan gaat hij zelf ook praten, als hij je leuk vind zal hij ook moeite doen om met je te spreken en intresse tonen (moet jij natuurlijk ook doen)
Met citaat reageren
Oud 16-11-2010, 06:26
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
je kan aan hem merken of hij je ziet zitten, dan gaat hij zelf ook praten, als hij je leuk vind zal hij ook moeite doen om met je te spreken en intresse tonen (moet jij natuurlijk ook doen)
Niet per definitie waar.
Als iemand je gewoon aardig vindt (als vrienden) zal deze waarschijnlijk ook over dingen praten ipv dat hij alleen reageert op wat jij vertelt. En vrienden kunnen ook moeite doen om elkaar te spreken en tonen ook intresse in elkaar dus daaraan kan je niet zien of iemand je leuk vindt.
Als die jongen echter geen van de dingen die hier boven staat doet is de kans heel klein dat hij je leuk vindt.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2010, 13:14
Rysair
Rysair is offline
Citaat:
Dat is wel een indicatie inderdaad. Als jij altijd degene bent die het gesprek start, dan heb je een kleine kans van slagen.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2010, 00:50
JustM700
JustM700 is offline
Geen probleem mee. Ik kan uren/dagen vol praten over niks.
Ligt ook aan met wie je praat...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten