Hier staan hele mooie stukken tussen, vind ik. Vooral het einde is heel sterk, en ik vind de tweede strofe ook echt leuk. Paar kleine dingetjes, op volgorde van wat mij het meest stoorde naar wat me het minst stoorde:
- Waarom begin je elke zin met een hoofdletter? Dat doen heel veel mensen, en als je terugzoekt op DoP zie je waarschijnlijk ook wel dat ik dat elke keer vraag, maar ik erger me daar nogal aan. Het staat nogal dweperig, aanstellerig, stom. Alsof je, als je het voor zou lezen, elke keer weel heel dikdoenerig begint. Al denk ik dat het na 'scharrelend' weer wel mooi is om een hoofdletter te doen. Of helemaal geen hoofdletters. Je hebt ook nergens punten, dus dan is geen hoofdletters een logische keuze, denk ik.
- Strofe twee: 'de duif'. Huh, 'de'? Die duif is nog helemaal niet geďntroduceerd. Het verbaasde me nogal. Dat zou je beter kunnen veranderen in 'een duif'.
- Ik denk dat op sommige plekken best punten kunnen. Bijvoorbeeld na 'scharrelend', 'vol' en na 'de trein' in de laatste strofe. Waar je ze precies zet en of je ze zet moet je zelf even kijken, maar ik denk dat het het gedicht ten goede zou komen.
- In de eerste strofe, 'vertrapt door/duizend schoenen' heb ik het gevoel dat daar iets niet helemaal goed loopt en dat is jammer, zeker in de eerste strofe, die toch een beetje het visitekaartje van je gedicht is.
- Zou je niet beter een komma zetten tussen 'mensen' en 'oud'?
Verder, goed gedaan

. Hebben we er een DoP'er bij?