![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar ik vind het ook heel lastig om structuur te vinden het gaat nu zo ongeveer bij mij - Ma Kwart voor 6 wakker en half 11 slapen maar in bed nog ff tv kijken - Din kwart voor 6 wakker en half 11 slapen in bed nog tv kijken - woe ben ik vrij dan ga ik niet om kwart voor 6 wakker worden :$ - Don kwart voor 6 wakker half 11 slapen en dan in bed nog tv kijken - Vrij kwart OVER 6 wakker en tegen de ochtend aan slapen - Zat 4 uur in de middag wakker en tegen de ochtend slapen - Zon half 11 slapen en tv kijken Ma - Din verslaap ik me elke ochtend bijna woe word ik heel laat wakker don - vrij verslaap ik me ook vrij zat en zon word ik heeel laat wakker Laatst gewijzigd op 27-11-2010 om 16:38. |
![]() |
|
en als je je eens een paar weken lang elke dag lààt wekken door iemand? iemand die je elke dag op hetzelfde uur komt wakker schudden? en dan daarna opnieuw proberen met een wekker?
ik heb er geen flauw idee van hoe het zou kunnen komen dat je zo vast slaapt en blijft slapen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
en me ouders hebben een eigen bedrijf dus die zijn zelf heel moe enzo dus die hebben er ook geen zin in en me tweeling broertje denkt zoek het maar uit .. ![]() |
![]() |
|
ja ik weet wat je moet doen. Heb dit gezien op tv en gelezen op internet.
Slaaptherapie wat houd het in? Dus, wanneer je niet goed slaapt of niet goed wakkerword moet je beginnen met om bv 1 uur snachts te gaan slapen en je moet om 7 uuur op ( dit doe je ongeveer een week, zodat je echt vermoeit ben) dan bouw je dat gewoon af van 1 naar 12 uur en je staat weer om 7 uur op een hele week en zo van 12 naar 11 naar 10 en ja hoe ver jij wil gaan maar je moet alijd om 7 uur opstaan. en telken een week volhouden. je zult wel merken dat wanneer je om 10 uur mag gaan slapen na 5 weken of zo iets dat je klaar wakker gaat zijn om 7 uur. ( en nog een tip; sta in het weekend nooit later op dan in de week) veel plezier ermee |
![]() |
|
Verwijderd
|
Op vrij/za/zo sta je ook wel erg laat op en/of ga je erg laat naar bed, ik zou eens een maand proberen ook dan de regelmaat erin te houden. Dus ga dan bv. om 11 uur naar bed, of 12 uur, maar niet pas ergens in de ochtend. En sta dan dus 's ochtends ook niet te laat op, bv rond een uur of 9 maximaal. En dan dus eens kijken wat voor effect dat heeft op hoe je doordeweeks wakker wordt
![]() |
![]() |
|
Word je echt niet wakker van je 10 wekkers, of is het meer dat je erg moe wakker wordt en je daarom besluit om de wekker uit/op snooze te zetten en weer verder te slapen?
Als het het tweede is, dan raad ik je aan toch aan dat ritme te gaan werken. Ga uit van iets van 8 uur per nacht en ga nooit zonder reden later dan 0.00 naar bed. Daarmee bedoel ik dat je heus wel eens een feestje kan hebben ofzo, maar blijf dus niet tot na 0.00 uur internetten/ tvkijken ofzo. Bijv: Werk- of schooldagen: 22.00 uur naar bed, 5.45 / 6.15 op. Vrije dag: 23.00 uur naar bed, 8.00 uur op. Om dat voor elkaar te krijgen, zul je streng moeten zijn tegen jezelf. Je kan bijvoorbeeld een wekker ver van je bed zetten, het liefst zo één met een irritant piep-geluid. Je moet dan je bed wel uit om hem uit te zetten. En vervolgens komt het op zelfdiscipline aan: kruip niet terug je bed in. Met deze koude dagen kan een warme douche dan wel een goed alternatief zijn om bij wakker te worden.
|
Ben je ook heel moe overdag? Ik had dit ook toen ik klierkoorts had. Ik deed mee aan LO en deed alles als normaal. Alleen sliep ik zo hard dat mijn ouders me uit mijn bed moesten sleuren en in de weekends kon ik gaan slapen om 10 en tot 4 uur in bed liggen.
||
![]() |
Citaat:
vorige weekend had ik vrijdag 16 uur geslapen en zaterdag 17 uur Dat is tog niet goed meeer en tog was ik nog steeds moe en lui .. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
& ik heb me Vandaag weer Verslapen moest om 6 uur er ongeveer uit
Werd om half 8 wakker ik had me wekker al op 5 uur gezet en me Mobiel ze wekker stond op 7 x in gesteld en me andere mobiel 5 x Pffff kloten zooooi nu kan het nog met school maar moet ik niet Flikken bij stage dan ben ik wel de lul ..... |
![]() |
|
Van té veel slapen word je ook moe. Dus dat je nog steeds moe bent ondanks dat je zoveel slaapt is niet een teken dat je nog meer zou moeten slapen.
Nogmaals: hoor je de wekker écht niet? Of hoor je hem wel maar zet je hem op snooze omdat je te moe bent om er uit te gaan?
|
Als je met zo'n slaapritme naar je huisarts gaat is het eerste wat ie zegt toch dat je voor een goed ritme moet zorgen dus dat moet je eerst proberen. Zelf ga ik doordeweek tussen tien en half elf naar bed en dan sta ik kwart over zes/half zeven weer op. In het weekend ga ik wel een uurtje later naar bed (of als ik een feestje oid heb nog wel eens iets later maar niet meer diep in de nacht) en dan sta ik ook wel bijtijds op.
||
Citaat:
|
En misschien is kijken wat je doet in de tijd voor je gaat slapen. Lig je nog lang wakker? Kijk dan is geen tv in bed en eet niet 2 uur voor je gaat slapen.
En ik denk best dat er iemand is die je wilt wekken als ze een koude washand mogen uitknijpen
||
![]() |
Citaat:
heb ik me weer verslapen hoorde Hem pas op het laatste moment en ik Moest er al 3 kwartier uit zijn |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
11 uur me bed in en probeer gewoon optijd op te staan en dan weekend ook al slaap ik telaaat ik probeer gewoon om 11 uur wakker te zijn ik probeer zelfde tijden aan te houden ff kijken hoe dat werkt ... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En in het weekend om 11 uur je bed uit zou ik in eerste instantie ook niet doen. Dan ben je 's avonds namelijk veel te wakker om op tijd je ben in te kunnen. Probeer er eerst wat vroeger uit te komen, zodat je echt je ritme op kan bouwen en ga dan pas schuiven met je tijden. Als je je familie trouwens inlicht dat je er nu echt wat aan wil doen, dan werken ze misschien wel mee door je te wekken. En zet een harde, irritante wekker ver van je bed, zodat je weinig kans hebt dat je je ´even omdraait´ en weer in slaap valt.
||
![]() |
Citaat:
-Doordeweeks eerder me bed in zodat ik me de ochtend daarop niet verslaap ? -Weekend proberen niet zo laat te maken en niet blijven slapen tot 4 uur in de middag maar tot half 12 ? -En met me ouders vanavond praten dat ik echt een probleem heb en dat ik hulp nodig heb van hun ? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Succes! Ik wordt altijd wel wakker, maar mijn probleem is meer de stap nemen om eruit te komen.. Verschrikkelijk XD |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Net als met douchen ik wil er niet onder vandaan komen Omdat ik weet dat ik het koud ga krijgen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Dus bijvoorbeeld: - Doordeweeks 22.00 uur naar bed, 5.45 / 6.15 eruit. - Weekend: 23.00 / 23.30 uur naar bed, 8.30 / 9.00 uur eruit. Als dat 2 weken goed gaat kun je gaan kijken of je in het weekend iets langer uit kan slapen zonder er de week daarna meteen heel veel last van te hebben.
||
![]() |
Citaat:
Dankjewel allemaaal ! ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik hooop dat ik wakker kan worden :$:$:$:$:$ |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
want ik ben aangenomen bij de Librije in zwolle Hun staan 2de van beste hotel en keuken van heel nederland dus ik moet dan echt niet telaat komen\ Ik hoop dat het allemaal goed komt |
![]() |
||
Citaat:
En zeker als je iemand bent die zich steeds verslaapt, moet je met dit soort tijden beginnen. Als je het eenmaal in je lijf hebt zitten kun je dan gaan schuiven en zien hoe je je daarbij voelt.
||
![]() |
Citaat:
door al me wekkers heen geslapen het is zooo f*cking moeilijk om een ritme te vinden |
![]() |
|
Hoe komt het dat niemand in huis je wil helpen?
Heb je hen wel uitgelegd waar je mee bezig bent, dat je probeert een ritme op te bouwen zodat je straks je stage haalt? Want als zij begrijpen dat het belangrijk is voor je toekomst, zijn zij toch vast wel bereid je te helpen door je te wekken?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Ervaringen slaapmiddelen Verwijderd | 37 | 23-12-2008 10:13 | |
Verhalen & Gedichten |
Een dromer ben ik. Changshan | 12 | 08-08-2006 05:13 | |
Lichaam & Gezondheid |
Ik voel me zo belabberd.. Nebel | 11 | 15-09-2004 15:53 | |
Drugs & Alcohol |
Het grote IK-ZIT-STONED-ACHTER-DE-COMPUTER topic deel 11 Verwijderd | 500 | 12-10-2003 11:49 | |
Psychologie |
psychologie meeting Verwijderd | 230 | 12-02-2003 16:49 |