Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-11-2010, 11:13
Diamera
Diamera is offline
Hey,
Ik zit met een probleem, mijn computer wil geen beveiligde webpagina's zoals hotmail meer weergeven. Hij zegt dan: De webpagina kan niet worden weergegeven.

Hij geeft dan een mogelijkheid om verbindinsproblemen vast te stellen maar dat werkt zoals gewoonlijk niet. Dan kun je een controlelogboek weergeven, en zegt ie dus dat er iets mis is met de HTTPS-instellingen. Maar ik heb dus een beetje gedaan wat hij als opties gaf.
De rode zouden het kunnen zijn:

Dit probleem kan verschillende oorzaken hebben, waaronder:
•De internetverbinding is verbroken. Dit is het niet want ik kan wel gewoon naar http pagina's
•De website is tijdelijk niet beschikbaar. Ik denk niet dat dit het is, want hij doet het ook niet bij inloggen op bijvoorbeeld facebook of bol.com
•De DNS-server is niet bereikbaar.Ik weet niet wat dit is, maar bij instellingen van de firewall heb ik bij alle netwerken de DNS servers gewoon aangevinkt.
•De DNS-server heeft het domein van de website niet in een lijst.

•U hebt het adres mogelijk verkeerd getypt. Nee dit is het ook niet
•Als dit een (beveiligd) HTTPS-adres is, klikt u op Extra en vervolgens op Internetopties en Geavanceerd. Zorg ervoor dat de SSL- en TLS-protocollen zijn ingeschakeld onder de beveiligingssectie. Die heb ik aangezet, het waren er 3.

In de bijlage heb ik voor de duidelijkheid de meldingen gezet die hij gaf. Wat rood weggestreept is in afbeelding 3, daar staat mijn achternaam in, maar dat is niet zo handig om op internet te zetten dus vandaar.

Wat kan het probleem dan zijn?

Laatst gewijzigd op 13-11-2011 om 20:55.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-11-2010, 11:17
M@rco
M@rco is offline
Als je een aparte firewall gebruikt (dus anders dan de ingebouwde Windows-firewall) dan lijkt me de eerste stap om die eens uit te zetten!
Oud 20-11-2010, 11:19
Diamera
Diamera is offline
Ik heb gewoon Windows firewall, maar verder nog een virusbeveiliger (Norton). Heeft dat er iets mee te maken?
Met citaat reageren
Oud 20-11-2010, 13:35
M@rco
M@rco is offline
Zou kunnen! Misschien even zonder Norton proberen.

En probeer ook even een andere browser, bijvoorbeeld Firefox of Chrome
Oud 20-11-2010, 13:50
Diamera
Diamera is offline
Ik heb Norton even uitgezet en het opnieuw geprobeerd, maar het werkt nog steeds niet. Enig idee wat het dan kan zijn? Op de laptop doen alle webpagina's het trouwens wel gewoon, en dat gaat via hetzelfde draadloze netwerk, waar deze de host van is.

O ik zal het even met chrome proberen!
Met citaat reageren
Oud 20-11-2010, 14:03
Diamera
Diamera is offline
Wow, met chrome doet hij het wel! Maar ik wil eigenlijk wel weten hoe het komt dat hij het in internet explorer niet doet, en het verhelpen. Weet u/jij misschien de oorzaak?
Met citaat reageren
Oud 21-11-2010, 10:40
freyk
freyk is offline
Het zit hem toch in de https eigenschappen van je internet explorer.
De aangegeven sites zetten allemaal een beveiligde verbinding op.
Je zou eens kunnen zoeken op de foutcode wat de diagnotische site van microsoft jje gaf.
Als je daar op zoek, zul je verschillende andere oplossingen vinden. (bijvoorbeeld op updatexp.com)

Wij zijn erg benieuwd naar de oplossing dat je geholpen heeft.
Oud 21-11-2010, 13:51
M@rco
M@rco is offline
Via Google word je ook niet heel veel wijzer. Wel een aantal mensen met hetzelfde probleem, maar geen oplossingen.

Ik zou proberen om Internet Explorer zonder add-ons te laten draaien. Dat doe je zo:

Start > Alle programma's > Bureau-accessoires > Systeemwerkset > Internet Explorer (geen invoegtoepassingen)

Als het dan wel werkt dan kun je daarna evt. uitzoeken welke add-on het probleem veroorzaakt.
Oud 22-11-2010, 19:46
Diamera
Diamera is offline
Sorry voor de late reactie maar ik was al compleet overgestapt op Chrome.

Om jullie op de hoogte te houden: Ik heb het opnieuw geprobeerd met Internet Explorer zonder invoegtoepassingen maar ook dit werkt niet. Het ligt dus blijkbaar ook niet aan de add-ons. Hopelijk hebben jullie nog een plan, want ik ben ook wel nieuwsgierig
Met citaat reageren
Oud 22-11-2010, 20:11
M@rco
M@rco is offline
Hm Je zou ook nog deze dingen kunnen proberen:

- Tijdelijke internetbestanden verwijderen via Extra > Internetopties > Algemeen > klik op 'Verwijderen'
- Extra > Internetopties > Beveiliging > klik op 'Alle zones op het standaardniveau instellen'
- Extra > Internetopties > Geavanceerd > klik op 'Geavanceerde instellingen herstellen'
Oud 22-11-2010, 21:52
Diamera
Diamera is offline
Citaat:
Hm Je zou ook nog deze dingen kunnen proberen:

- Tijdelijke internetbestanden verwijderen via Extra > Internetopties > Algemeen > klik op 'Verwijderen'
Heb ik gedaan, duurde lang maar werkt niet
- Extra > Internetopties > Beveiliging > klik op 'Alle zones op het standaardniveau instellen'
Ik kan die optie niet aanklikken, die knop is zeg maar doorzichtig gemaakt zodat je er niet op kan klikken.
- Extra > Internetopties > Geavanceerd > klik op 'Geavanceerde instellingen herstellen'
Werkt ook niet
Bedankt dat je zo creatief blijft!
Heeft het niet iets te maken met Extra>Internetopties>Beveiliging>Vertrouwde websites>Websites?
Daar staat dan zoiets waar het lijkt alsof je webadressen eerst moet toevoegen om ze te kunnen bezoeken, maar dat zou toch raar zijn? Er staat daaronder ook nog een (aangevinkte) optie: ''Serververificatie (https: ) voor alle websites in deze zone vereist.''
Kan dit bruikbaar zijn?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2010, 22:04
M@rco
M@rco is offline
Hm... tja, je kunt het natuurlijk proberen maar zoals je zelf ook al zegt is het niet de bedoeling dat je beveiligde websites eerst in die zone moet plaatsen voordat je ze kunt bezoeken

Een laatste redmiddel zou nog kunnen zijn om je computer in Veilige Modus op te starten. Dat doe je door de computer opnieuw op te starten en terwijl Windows XP opstart (nog vóórdat het laadscherm met het bewegende balkje verschijnt) op F8 te drukken. Dan kun je kiezen voor 'Veilige modus met netwerkondersteuning'. Hij start dan Windows op zonder daarbij andere programma's, die normaal wel worden opgestart, te laden en dan kun je dus kijken of hij het dan toevallig wél doet. Om weer uit de veilige modus te komen start je gewoon opnieuw op.
Reageren

Regels voor berichten