Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Feestdagen

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2010, 18:44
Verwijderd
Trekken jullie lootjes?
Of doen jullie het dobbelsteen spel!
Vertel hier wat je gaat doen en met wie
Advertentie
Oud 21-11-2010, 18:51
Uice
Uice is offline
Loten trekken met de familie. Met veel lange gedichten van hoge kwaliteit en surprises waar waarschijnlijk wat minder aandacht aan besteed is, uitzonderingen daargelaten (mijn broer en mijn vriendin deliveren altijd wel op dat vlak).
Oud 21-11-2010, 18:58
Hawahaai
Hawahaai is offline
Geen sinterklaas met de familie hier. Wel met de zwemvereniging; we hebben lootjes getrokken en gaan na een training surpriseavond doen.
Oud 21-11-2010, 19:19
Verwijderd
Hier ook geen sinterklaas meer. Mijn zus woont in Leiden, en wij wonen vlakbij Leeuwarden en ze krijgt natuurlijk niet vrij met sinterklaas.
Wij vieren dus kerst , en dan gewoon cadeautjes onder de boom. Eerste die begint pakt een willekeurig cadeautje, en daar staat natuurlijk een naam op. Degene van wie het cadeautje is, pakt ook het volgende cadeautje .
Oud 22-11-2010, 00:45
Verwijderd
Met m'n huisgenoten een dobbelspel geloof ik (moet nog een beetje definitief worden afgesproken) en met m'n ouders/broertje kopen we allemaal voor ieder iets van 25 euro ofzoiets; dus dan geef je 75 euro uit maar krijg je ook voor 75 euro aan cadeautjes. Kleinere cadeautjes zijn toch vaak nutteloos
Oud 22-11-2010, 06:47
Verwijderd
Hier doen we eigenlijk niks aan sinterklaas. Mijn vader vindt surprises niet leuk, dus dan houdt het een beetje op. Soms doen m'n ouders wel wat in m'n schoen, of geven op 5 december een cadeautje.
Oud 22-11-2010, 08:23
DommeOPAbeer
DommeOPAbeer is offline
sinterklaasa is leuk
Oud 22-11-2010, 08:23
GekkeOpaBeer
GekkeOpaBeer is offline
Sinterklaas is cool man hij is echt stoned
Oud 22-11-2010, 09:09
Ieke
Ieke is offline
Bij mijn ouders vieren we Sinterklaas met kerst. 5 december is gewoon een beetje moeilijke datum namelijk qua tijd voor iedereen dus hebben we het een aantal jaar geleden al opgeschoven naar de kerst. Maar dan vrieren we ook echt Sinterklaas, inclusief het snoepgoed (in combinatie met de kerstkransjes etc) en met suprises en gedichten namens Sinterklaas.
We werken in teams. Ik maak wat voor mijn ouders, mijn ouders maken wat voor mijn broertje en schoonzusje en zij maken weer wat voor mij. Dit is het eerste jaar met 3 teams, dus ik ben benieuwd.
Oud 22-11-2010, 10:11
Adore
Adore is offline
Voorheen altijd met familie, waarbij we lootjes trokken en dan voor ongeveer €20,- cadeaus kochten. Bij voorkeur zo klein mogelijk of in heel veel delen, zodat er de hele avond veel uit te pakken was.
Het liefst vierden we het zo dicht mogelijk bij 5 december. Alle cadeaus op de trap, om de beurt een pakje pakken. Gedichten waren een verplichting (maar over de kwaliteit of lengte werd niet moeilijk gedaan), surprises deden we nooit aan (gelukkig). En intussen raden wie wie had. Er kwamen ook altijd cadeautjes bij zonder lootje, zoals snoepgoed of een cadeau van m'n opa.

Dit jaar gaat dat niet door. Ik vier het met twee goede vriendinnen op 4 december. We kopen voor allemaal iets en we nemen lekker snoepgoed mee. We zullen vast ook nog wel spelletjes spelen.
Half december ga ik nog naar een andere vriendin, dan bakken we kruidnoten.
Mijn zus en zusje komen ook nog een keertje langs bij mij voor cadeautjes en met mijn vriend zal ik nog wel een cadeautje en wijntje doen op 5 december.
Oud 22-11-2010, 14:37
Takkie89
Takkie89 is offline
Thuis vieren we kerst ipv sinterklaas, voornamelijk omdat mijn ouders het een kinderfeest vinden. Kerst is over het algemeen wel heel gezellig.

Daarnaast vieren we op de sportvereniging sinterkerst, ergens tussen 5 december en kerst.
Oud 23-11-2010, 06:07
Verwijderd
helaas niets, voor kerst krijgen we geld en mogen we zelf onze kadotjes uitzoeken
Oud 23-11-2010, 13:15
Guinie
Guinie is offline
Bij dansles en bij m'n vriend thuis surprise. Thuis niet, heb nog een jonger broertje dat nog gelooft
Oud 23-11-2010, 13:20
ninicool
ninicool is offline
wij gaan met mijn opa,oma,tanten,oom,moeder,stiefvader en mijn zusje kadotjes doen
het is altijd heeel gezelliee!
Oud 23-11-2010, 13:49
tokio
tokio is offline
geen sinterklaas dit jaar..
wel zelf een sinterklaasfeest presenteren, maar niet thuis met familie iets doen fso
maargoed.
toch is t wel leuk
Oud 24-11-2010, 09:09
Miekje*
Miekje* is offline
Ik vier 3 keer Sinterklaas . Één keer thuis met mijn ouders en mijn zus. Gewoon met een bepaald bedrag cadeautjes voor elkaar kopen. Dat vieren we op 3 december. Nog een keer lootjes trekken met onze vriendengroep, met surprise en gedicht. Dat vieren we op 18 december, eerder kon er niemand. En mijn mijn vrijwilligerswerk hebben we ook lootjes getrokken met surprises en gedichten, dit wordt op 6 december gevierd .
Oud 24-11-2010, 21:58
RonaldVG
RonaldVG is offline
Ik vier het helemaal niet meer, m'n ouders hebben het er niet zo meer van sinterklaas.
En ik zelf vindt me er ook net te oud voor.
Dus wij vieren wel kerst, ook met standaard cadeaus onder een boom.
Oud 25-11-2010, 00:51
KIET
KIET is offline
Ik geniet van de lekkernijen, maar cadeautjes en dergelijke doen we niet meer aan Ik ben ook niet echt dol op het maken van surprises en vooral gedichten, dus zo erg vind ik dat nou ook weer niet.
Oud 25-11-2010, 05:46
Verwijderd
Niks!@
Oud 25-11-2010, 16:31
London2010
London2010 is offline
We trekken met de hele familie lootjes via internet
En dan komen we op 5 December bij elkaar en vieren we sinterklaas
Voor de kleintjes die geen surprises kunnen maken en nog in sinterklaas geloven hebben wij nog altijd de zak vol met cadootjes
Oud 28-11-2010, 12:41
Verwijderd
niks
Oud 28-11-2010, 12:43
Em.
Em. is offline
Mijn zusje gelooft nog, dus waarschijnlijk gewoon cadeautjes uitpakken met een enkel gedicht ertussen en geen lootjes en dergelijke.
Oud 29-11-2010, 16:19
LW
LW is offline
Heel krom misschien maar wij gaan met sinterklaas naar de kerstmarkt.
Oud 29-11-2010, 18:26
Eend
Eend is offline
Wij doen op de afdeling een Sinterklaasspel
Oud 02-12-2010, 14:57
Roosje
Roosje is offline
Ik vier het met mijn papa en mama en broertjes en zusjes, plus mijn vriendje en het vriendje van mijn zus. Met z'n tienen in totaal. We hebben lootjes getrokken voor surprises (cadeautje van €15) en twee lootjes voor kleine cadeautjes zonder surprise, maar met gedicht (cadeautjes van €7,50). Daarnaast kopen mijn ouders ook nog altijd idioot veel cadeautjes dus het worden er echt 100000. Ofzo. Supergezellig.
Oud 02-12-2010, 18:12
Scholier
Scholier is offline
Wie doen met de Familie lootjes trekken.
Met ons gezin doen we het Dobbelspel.

En op school doen we ook lootjes trekken.

Met vriendelijke groet,
Oud 02-12-2010, 20:06
:DELICIOUS
:DELICIOUS is offline
Wij doen niet aan surprises. We gaan wel gourmetten met de hele familie, ook gezellig
Voor mijn vriend heb ik wel een kleinigheidje gekocht.
Oud 02-12-2010, 21:47
WolterB
WolterB is offline
Cadeautjesspel met de familie van mijn vriendin, met totaal iets van 9 mensen en ieder 2 cadeautjes

En met een groepje forumers lootjes getrokken en cadeau + gedicht op de post doen

Regels voor berichten