![]() |
|
![]() |
Bij automobilisten die met 1,3 promille alcohol in hun bloed (of meer) worden betrapt, wordt vanaf mei een alcoholslot in de auto geïnstalleerd. De auto kan dan niet meer gestart worden voordat er is geblazen. Dit heeft Minister Schultz van Haegen besloten. De kosten van 2000 euro zijn voor de automobilist.
Lees hier het artikel van de NOS. Vinden jullie dit een goed plan? |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik vind het alcoholslot een goed idee, maar ik vind het bijzonder onveilig dat zo'n slot ook onderweg nog weer vraagt om te blazen. Je mag niet voor niets je telefoon niet houden, dus prutsen met zo'n slot lijkt me niet bepaald bevorderlijk voor de veiligheid op de weg.
||
Hey jaap, bloas ff voor me.
Citaat:
||
Citaat:
Nu geeft een van mijn collega's die cursus, dus ik weet dat mensen er niet te vuur en te zwaard afgeleerd wordt om te drinken, maar het is wel een component dat ze er per se moeten zijn, en het aan moeten horen. Drankrijden kost nu meer dan gewoon geld, en dat schrikt reeds af. Ik heb er eentje die zijn best niet deed ruim te laat kwam en daardoor geweigerd werd bij die cursus, door de bewaking moeten laten verwijderen. ![]() Nogmaals zo'n cursus a € 700 moeten volgen en tussentijds geen rijbewijs was zo effectief dat hij spontaan agressief werd toen het hem overkwam. Wat ik voorstel is die kosten nog wat uit te breiden met iemand die het niet leert zijn mobiliteit en mogelijkheden tot werken te beperken. Moet je nagaan hoe groot het effect op mensen dan zal worden.
|
Misschien maar eens de prijzen van alcohol verhogen dan?
A range of studies have found that increasing the price of alcohol can reduce road accidents and fatalities; workplace injuries; deaths from cirrhosis of the liver; various kinds of violent crime, including assaults, rapes, robberies and homicide, and spouse and child abuse.1 A recent illustration of the link between tax, price and health is provided by Finland, where in 2004 the Government reduced alcohol excise duty by an average of 33% in order to reduce the number of cheap imports from abroad. The result was an immediate 17% increase in alcohol-related mortality, equivalent to approximately 8 additional alcohol-related deaths per week.2 http://www.ias.org.uk/resources/factsheets/tax.pdf
||
Citaat:
Alcoholverslaafden die zich dooddrinken zijn meestal al jarenlang bezig. Die rijden meestal überhaupt geen auto omdat hun geld opgaat aan drank, en ze over het algemeen geen werk meer hebben. Die tref je ook niet in hun gedrag via een accijnsverhoging. Als ik zie wat voor gevallen er voorbij komen denk ik eerder dat dan gewoon een nog groter deel van hun geld op zal gaan aan drank.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Prijsverhogingen zullen dus echt niets veranderen in de problemen met drank en drugs. Hoogstens breng je toch al drankverslaafden nog dieper in de problemen. Ik zie meer in meer voorlichting, kortere wachtlijsten bij de verslavingszorg, en een hardere lijn daarin. Want iemand van belastingcenten op vakantie sturen, soms zelfs naar het buitenland, om af te kicken nadat diegene nog nooit langer dan een week clean bleef, al vier keer, dat is gewoon te soft om echte resultaten te behalen. En on the same note: criminaliseer softdrugs tot en met... Door het hele gedogen en het moet allemaal maar kunnen zie je nu toe dat er kinderen van soms maar 15 of 16 jaar al zwaar verslaafd zijn. Bij drugs die wel genoeg bestreden worden komt dat niet voor.
||
Citaat:
||
Citaat:
En ik zie eigenlijk ook niet wat daar nou zo slecht aan is. Mensen komen ook steevast aan harddrugs, en grosso modo functioneert dat systeem voor de gebruiker prima, verslavingsproblematiek even terzijde. Waarom wiet met zoveel negatieve gevolgen per se in een supermarktschap zou moeten liggen snap ik niet.
|
![]() |
||||
Citaat:
Het is eerder het milieu waar je inzit dan hoe illegaal het is, ik ken namelijk ook groepen 16jarigen die zich er verre van houden. en om het positief te houden de laatste jaren lijkt het meer not-done te zijn dan toen ik 16 was. Citaat:
Citaat:
het zwaar verslaafd zijn is in mijn ogen niet meer dan graag smoken, stoer doen en er geld voor hebben.
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
In Nederland betaal je tegenwoordig al €5,- per stuk en dan is het vaak al troep. De tijden van 100 voor €100,- zijn al jaren voorbij. Dan nog is het zo dat je in Duitsland meer dan een tientje betaalt, in Denemarken €15 tot €25,- en in Zweden begint het bij €30,-. Het is heel grappig om te zien dat het steeds duurder wordt naarmate je verder bij Nederland uit de buurt gaat. Daar komt nog eens bij dat Zweden, Denemarken en Duitsland heel makkelijk te bereiken zijn. Voor Finland moet je al heel wat meer toeren uithalen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
http://www.ciroc.nl/Onderzoek/XTC%20...de%20grens.pdf Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Wat een onmogelijke vent ben je toch xD
In ieder geval, alcoholslot, prima plan, alcohol illegaliseren, prima plan.
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
De Britse overheid laat vrij consequent ieder jaar hetzelfde onderzoek uitvoeren. Ieder jaar komen de wetenschappers met dezelfde conclusies. Daarna wordt de onderzoeksgroep ontslagen en legt de regering het resultaat naast zich neer. Hieronder die uit 2007. Dit jaar was er in september hetzelfde resultaat. http://frontpage.fok.nl/nieuws/20791...et-en-xtc.html Over de schadelijkheid van XTC zelf is nog steeds geen duidelijkheid. Er zijn evenveel onderzoeken die beweren van niet als van wel: http://www.druglijn.be/info_drugs/ve...senschade.html Onderste pagina van deze PDF geeft een diagram hoe giftig stoffen zijn in vergelijking met alcohol: http://www.americanscientist.org/lib...104835_307.pdf Met betrekking tot de schadelijkheid en verslavingsgevoeligheid van diverse soorten drugs is er zoiets als een diagram waar je dat in kan zetten. http://upload.wikimedia.org/wikipedi...endence%29.svg Zoals ik dus al zei; je hebt niet het flauwste idee waar je over praat en je roeptoetert Fred Teeven maar gewoon een beetje na. Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
Sigaretten halen Gieltjuh | 49 | 12-12-2013 18:53 | |
De Kantine |
Sann saait geen nieuw topic dus saai ik er een #1209 Verwijderd | 500 | 10-11-2010 15:13 | |
De Kantine |
Saaischone en immer innemende vrouwen alhier #1110 Verwijderd | 500 | 06-09-2010 17:33 |