Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-11-2010, 17:44
Verwijderd
Heey allemaal,

ik ben parttime teamleidster verkoopafhandeling (kassa) bij AH en ik heb het belangrijkste thema onder mijn hoede gekregen, 3 in de rij, Kassa erbij.

Dit is een heel moeilijk thema. Daarom wil ik graag tips van jullie. Hoe pakken jullie het aan in het filiaal?

Wie o wie kan me helpen?

Alvast bedankt!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-11-2010, 17:54
Verwijderd
Zorg dat je genoeg personeel heb en kassa's? bereken je aantal klanten per week, zorg dat je piekuren en daluren in de kaart heb? Zorg dat iedereen in de winkel kassa kan draaien? lijkt mij niet zo moeilijk..
Met citaat reageren
Oud 24-11-2010, 18:32
Catch
Catch is offline
Lol, als jij teamleidster bent, waarom moet je dat dan hier vragen? Tijdens de piek (scholierenpauzes en avonduren) alle kassa's open, plus monitoren wanneer er hoeveel kassa's nodig zijn. Cassières weten vaak zelf ook wel hoeveel klanten er staan op bepaalde tijden dus vraag hen vooral.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2010, 19:48
Verwijderd
Luister inderdaad vooral naar de cassières. Misschien hebben zij ook wel goede ideeën voor je. Voor de rest, inderdaad ga eens inschatten hoeveel mensen je wanneer nodig hebt. En zorg ook bijvoorbeeld dat als je weet dat er een piek komt, er dan sowieso al iemand staat. Die moet dan niet eerst omgeroepen worden. En laat de cassières alles heel goed monitoren. Als zij denken dat het zometeen heel druk wordt, dan moeten ze meteen iemand erbij roepen, en niet eigenlijk pas als er mensen staan te wachten.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2010, 09:19
Adore
Adore is offline
Vragen hoe 'wij' dit doen in 'ons' filiaal is eigenlijk je vraag neerdroppen in een forum met een compleet ander publiek.

Maar goed. Gaan er geen bellen rinkelen als je met een moeilijk thema hier aan moet kloppen? Je hebt ongetwijfeld nog een (filiaal)manager met wie je dit onderwerp het beste door kunt spreken als je er (nog) vragen bij hebt. Dat is heel normaal. Wellicht kun je dan ook bespreken dat je eerst een 'proeftijd' in gaat waarin je test wanneer er pieken en dalen zijn. In die tijd kun je inderdaad de cassières vragen wat hun ervaringen zijn.

Mogelijk kun je zelfs een kleine bijeenkomst regelen met cassières om dit door te spreken en na een bepaalde periode te evalueren. Waar zitten de knelpunten en waar gaat het juist goed? Kunnen cassières noteren wanneer en hoe laat er vier of meer mensen in de rij staan zodat je daarin ook duidelijk overzicht krijgt?

Ik opper maar wat, want ik doe alleen maar boodschappen in de AH.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2010, 06:37
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Ik verzamel mensen achter in de winkel bij de worsjes en vervolgens rushen we met 50 man de kassa's. Scheelt geld en gratis bloemen enzo.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2010, 14:36
Fashion Icone
Fashion Icone is offline
Ja, ik als consument zie een bord staan 3 in de rij kassa er bij.
Nou, er staan 7 mensen in de rij nog geen kassa er bij.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten