Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-11-2010, 20:12
Luts
Luts is offline
Hey beste mensen
Binnenkort heb ik voor Nederlands een presentatie van een beschouwing over euthanasie.
Alleen wordt orginaliteit zeer op prijs gesteld en daar kun je dus ook veel punten mee verdienen
1 probleem ik heb geen inspiratie meer
en je mag dus niet kopiëren van je klasgenoten
Ook denk ik dat dit voor iedereen in het algemeen die een presentatie moet houden, een handig topic is.

de volgende ideeën zijn al aan bod gekomen:
- quiz
- wie hoort er niet bij? (4 foto`s van mensen en die allemaal met het onderwerp te maken hebben behalve 1 persoon)
- filmpje
- wist je dat

als jullie meer ideeën hebben graag
alvast bedankt
Oud 22-11-2010, 20:14
Em.
Em. is offline
Je zou ook een euthansie kunnen 'uitbeelden', misschien?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2010, 20:17
Verwijderd
TVshow-vorm.
Je vertelt 3 verhalen van personen die er erg aan toe zijn.
Het publiek mag stemmen wie van de 3 dood mag ;d
Met citaat reageren
Oud 22-11-2010, 20:24
Luts
Luts is offline
wow cool idee TCO
Oud 22-11-2010, 21:05
Verwijderd
Let er wel op dat je de grens met uitlachen niet overschrijdt.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2010, 00:56
AzN
AzN is offline
Lees 'n 'eigen verhaal' voor dat geschreven is door 'n persoon die graag euthanasie wilde krijgen. Je vind zulke verhalen vaak in vrouwenbladen of gewoon op internet natuurlijk . Ik denk dat 't de aandacht van je klasgenoten wel vast kan houden, aangezien 't vaak vrij ingrijpende (en soms schokkende) verhalen zijn.
Oud 23-11-2010, 11:11
Verwijderd
Als je echt indruk wil maken: zoek een arts die wel eens euthanasie heeft uitgevoerd of een nabestaande van iemand die met euthanasie is gestorven. Interview diegene over hoe diegene dat ervaren heeft en film dat. Laat dat filmpje zien. Begin daarna aan je presentatie. Een filmpje is al wel gedaan, maar een film van een persoonlijk interview vast nog niet.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2010, 01:48
Verwijderd
Citaat:
Als je echt indruk wil maken: zoek een arts die wel eens euthanasie heeft uitgevoerd of een nabestaande van iemand die met euthanasie is gestorven. Interview diegene over hoe diegene dat ervaren heeft en film dat. Laat dat filmpje zien. Begin daarna aan je presentatie. Een filmpje is al wel gedaan, maar een film van een persoonlijk interview vast nog niet.
Dit klinkt heel mooi maar is voor een schoolklas toch iets te.. het komt niet echt aan, denk ik.

Ik zou zelf gaan voor daar gaan zitten, het stil laten worden, en je verhaal vertellen alsof je heel ziek bent, je situatie uitleggen, om ieder dan zijn mening te laten vormen over of jij dood mag. Vervolgens stap je heel onverwacht uit je rol en bespreekt nog wat feiten, ofzo.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2010, 05:51
Verwijderd
Lusi heeft een punt, combineren van dingen leid tot orginaliteit.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2010, 11:58
Lente
Lente is offline
wtf je gaat toch niet doen alsof je heel ziek bent en dan aan je klas vragen of je dood mag?! Behalve dat dat nogal smakeloos is, is het hele punt van euthanasie is dat je daar zelf over mag beslissen. Ik zou voor sarah's idee gaan.
Met citaat reageren
Oud 27-11-2010, 16:01
Verwijderd
Euh nou, het onderwerp is behoorlijk afgezaagd en iedereen kent de standaardargumenten. Ik vind het niet smakeloos, maar het ligt totaal aan de manier waarop je het brengt. Je kunt het ook in de vorm doen van een naaste representeren. En een keertje zeggen dat jij het er maar moeilijk mee hebt en niet weet of je je naaste zo zal laten gaan.

Ik zou het erger vinden als er werd gegiecheld om een arts die een écht verhaal vertelt, dan wanneer het is om een act, een verzonnen verhaal. Smakelozer.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2010, 02:10
Batave
Batave is offline
Citaat:
Euh nou, het onderwerp is behoorlijk afgezaagd en iedereen kent de standaardargumenten. Ik vind het niet smakeloos, maar het ligt totaal aan de manier waarop je het brengt. Je kunt het ook in de vorm doen van een naaste representeren. En een keertje zeggen dat jij het er maar moeilijk mee hebt en niet weet of je je naaste zo zal laten gaan.

Ik zou het erger vinden als er werd gegiecheld om een arts die een écht verhaal vertelt, dan wanneer het is om een act, een verzonnen verhaal. Smakelozer.
Maar bij een act is er een grotere kans dat mensen moeten lachen lijkt me. Ik zou persoonlijk ook voor het idee van Sarah gaan.
Reageren

Regels voor berichten