Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2010, 09:19
Mistertween
Mistertween is offline
dag mensen,

Ik zit met een moeilijke kwestie: ik zit in 5 VWO (profiel N&T) maar het gaat echt bagger slecht... Ik sta 4x een 5; 2x een 4; 2x net aan een 6; en 1x een 3. Ik heb m'n best gedaan maar de kans is groot dat ik dit jaar niet overga, en zo wel dan zak ik waarschijnlijk op mn examen. Ik heb een hekel aan school dus ik denk dat dat echt punishment zal worden als ik een jaar extra zou moeten doen. Voor de meeste vakken ben ik de enige in de klas die het niet snapt, zéér frustrerend. Ik dacht er dus aan om over te stappen naar 5 havo en dan een HBO studie gaan doen wat ik al van plan was als ik VWO zou halen.
Hoe denken jullie hierover?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-11-2010, 10:33
Verwijderd
Naar havo gaan, je geeft zelf aan dat je nu al je best doet en het niet lukt. Dan heb je eigenlijk ook geen andere keuze.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2010, 10:48
Verwijderd
Als je er zo voorstaat, en je geeft aan dat je eigenlijk écht niet wilt blijven zitten, zou ik inderdaad naar havo gaan. Maar dat moet je wel even met een decaan (oid) overleggen. Bij ons op school kon het niet altijd van 5vwo naar 5havo, omdat je dan bepaalde dingen miste ofzoiets. Weet niet hoe het bij jullie op school zit , anders kun je altijd naar havo 4 gaan, en dat kost je ook niet extra tijd. (In ieder geval niet het jaar extra atheneum)
Met citaat reageren
Oud 21-11-2010, 18:20
Diamera
Diamera is offline
Uitgaande van wat je beschrijft zou ik inderdaad ook voor 5 havo kiezen.

Bij ons op school kan dat niet, behalve enkele uitzonderingen, omdat je belangrijke dingen mist. Maar ook omdat je al zo vroeg in het jaar aangeeft dat het eigenlijk niet gaat op het VWO, zou je beter kunnen switchen naar de havo, en dan de rest van het jaar op 5 havo afmaken. Dat zou je met je decaan kunnen overleggen, om ook gelijk inzicht te krijgen in wat je nog moet inhalen. Je zult dan waarschijnlijk wel hard moeten werken om die dingen in te halen etc. maar het scheelt je in ieder geval wel een jaar op die manier. En dan zie je er als je je best doet waarschijnlijk ook wat voor terug in de vorm van hogere cijfers, in tegenstelling tot op het vwo.

Je geeft zelf ook al aan dat als je niet blijft zitten, dat je dan wel zakt voor je examen vwo. En dan heeft het je nog meer tijd gekost, en zit je nog zonder diploma ook.

Overstappen naar de havo geeft je ten eerste de zekerheid van een diploma, daarnaast tijdwinst, en ten slotte kun je na de havo aan een hbo-opleiding naar keuze beginnen. Veel succes gewenst, zowel met kiezen als met school!
Met citaat reageren
Oud 29-11-2010, 19:51
Scholier
Scholier is offline
Als je overstapt naar de Havo, kun je altijd na het examen nog 1/2 jaar Vwo doen.
Bedenk wel dat je je schooltijd niet snel overdoet!!!

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 11:58
Mr.Banana
Mr.Banana is offline
Topnieuws heeft helemaal gelijk... Ik wou heel graag van de middelbare af... Maar achteraf had ik beter nog VWO erbij kunnen doen.
Je moet eerst goed kijken wat de opties zijn. Het is natuurlijk wel zo dat HAVO een heel andere manier van leren heeft dan VWO... dat kan een omschakeling zijn... Het lijkt me het beste om dan in HAVO 4 te beginnen. Want havo 5 was bij mij ook maar een half jaar nieuwe kennis, het 2e halfjaar was alleen maar examentraining... Ik zou je het afraden om naar havo 5 te gaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten