Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-12-2010, 12:00
Krekkie
Krekkie is offline
Hoi ik ben een jongen van 13 jaar en sinds kort krijg ik steeds vaker dat ik het zwart voor me ogen krijg. Dit heb ik ook als ik heel snel opsta, maar ook bijvoorbeeld tijdens het douchen, ik houd me gewoon aan de douchekraan vast omdat ik anders bang ben dat ik me bezeer. Ook wordt ik dan heel licht in m'n hoofd. Waar zou dit mee te maken hebben? Slaap te kort? Of te lage bloeddruk en zo ja, wat zou ik er tegen kunnen doen?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2010, 12:06
Pluis
Pluis is offline
Dit is een tekstboekgeval van lage bloeddruk en dat komt nog wel eens voor bij jonge mensen. Het kan op zich geen kwaad, maar het is wel lastig. Als je wat ouder wordt moet het vanzelf over gaan.
Wat je eraan kan doen is vooral met opstaan opletten dat je dat rustig doet, verder is er niet zo veel aan te doen.
Al kunnen dingen als genoeg drinken nooit kwaad.
Oud 22-12-2010, 12:10
Krekkie
Krekkie is offline
Oke dus ik hoef me geenzorgen te maken?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2010, 12:20
Nebel
Nebel is offline
Ontbijt je wel goed? Als ik niet ontbijt maar eerst andere dingen ga doen (douchen, aankleden etc.) dan word ik ook duizelig.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2010, 14:31
strawberry1996
strawberry1996 is offline
ik heb hier ook last van, alleen ook nog tegeljik emt uit zichzelf ijskoud wordende hjanden en knallende koppijn
weet iemand wat dit is of wat ik hiertegen kan doen?
Oud 22-12-2010, 15:47
Verwijderd
Stop eens een tijdje met suiker eten . Geen frisdranken drinken (in ieder geval geen regular), geen snoepjes meer, gewoon lekker veel brood eten, goed veel fruit en heel veel noten .
Met citaat reageren
Oud 22-12-2010, 15:55
blackops
blackops is offline
ik heb het ook ja, als ik snel op sta, dan wordt het zwart voor mn ogen en word ik duizelig,
Met citaat reageren
Oud 22-12-2010, 23:51
Jefar
Jefar is offline
Is het gevaarlijk om een lage bloeddruk te hebben, want ik heb ook ongeveer hetzelfde als de TS. Ik maak me er wel een beetje zorgen om...
Met citaat reageren
Oud 23-12-2010, 00:12
Thinus
Thinus is offline
Om een te lage bloeddruk hoef je je niet zoveel zorgen te maken, over een te hoge wel. Ik had hier vroeger ook last van toen ik zo oud was als jou maar het is vanzelf overgegaan.
Met citaat reageren
Oud 26-12-2010, 00:03
Jefar
Jefar is offline
Is lage bloeddruk trouwens ook slecht voor sport prestaties?
Met citaat reageren
Oud 26-12-2010, 10:00
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Krijg je niet een lagere bloeddruk door sporten?
Met citaat reageren
Oud 26-12-2010, 17:18
Jefar
Jefar is offline
Ik weet niet man
Oud 09-01-2011, 11:59
anne11112
anne11112 is offline
Dat heb ik ook, heel vaak

En soms val ik ook, het is vooral slecht als ik aan t sporten ben.

Dan zit ik op me paard, even lekker springen, Bam lig ik ernaast, omdat ik ineens zwart voor ogen zag. ik ontbijt goed, eet bijna geen snoep, eet only bruin brood, en noten , dat mag ik niet.

Tips??
Met citaat reageren
Oud 09-01-2011, 19:34
Diamera
Diamera is offline
Dit heb ik ook heel vaak! Ik vind het ook erg vervelend, het wordt net zoals bij jullie helemaalk zwart voor mijn ogen, en ik val daardoor ook wel eens gewoon flauw. Ik ben ook eens op onderzoek uitgegaan, en ik denk dat ik weet wat het is: het heet orthostatische hypotensie en volgens mij hoeven we ons geen zorgen te maken.

Kijk maar eens hier: Klik!
Er staat o.a.: ''Orthostatische hypotensie komt veel voor bij jonge slanke mensen tussen 15 en 20 jaar en is dan onschuldig.''

Dus volgens mij is het beste wat we ertegen kunnen doen langzaam opstaan, en maakt het verder niet zoveel uit, het is alleen wel irritant.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2011, 22:40
Jefar
Jefar is offline
Ik heb volgens mij ook een lage bloeddruk maar flauw vallen doe ik nooit
Oud 09-01-2011, 22:49
DAH
DAH is offline
Dat zwart voor de ogen bij het opstaan komt bij mij meestal door vermoeidheid en te weinig gedronken hebben.
Oud 10-01-2011, 22:28
bakfietsje2
bakfietsje2 is offline
Citaat:
Hoi ik ben een jongen van 13 jaar en sinds kort krijg ik steeds vaker dat ik het zwart voor me ogen krijg. Dit heb ik ook als ik heel snel opsta, maar ook bijvoorbeeld tijdens het douchen, ik houd me gewoon aan de douchekraan vast omdat ik anders bang ben dat ik me bezeer. Ook wordt ik dan heel licht in m'n hoofd. Waar zou dit mee te maken hebben? Slaap te kort? Of te lage bloeddruk en zo ja, wat zou ik er tegen kunnen doen?
nouja je kan soms vlekken voor je ogen krijgen als je heel snel opstaat, dat is aardig normaal maar van zoiets heb ik nog nooit gehoord
Met citaat reageren
Oud 11-01-2011, 21:52
drukknoopje
drukknoopje is offline
Dropjes eten en zoethoutthee drinken.
Oud 11-01-2011, 22:32
Jefar
Jefar is offline
Citaat:
Dropjes eten en zoethoutthee drinken.
Bah, dropjes
Oud 12-01-2011, 07:30
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Dat zwart voor de ogen bij het opstaan komt bij mij meestal door vermoeidheid en te weinig gedronken hebben.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten