Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2010, 16:40
jacinthaa
Hallo allemaal,

ik ben bezig met een opdracht voor economie waarin je krantenartikelen moet analyseren. Mijn onderwerp is ontwikkelingshulp. Ik ben nu aan het worstelen met een krantenartikel uit de volkskrant, 'consumeren als ontwikkelingshulp'. In dit artikel staat het volgende over een business based manier; ONEforONE wil als sociale onderneming zonder subsidies en donaties zijn doelen verwezenlijken. Een trend die onderzoeker Bekkers filantrokapitalisme noemt. ''Je ziet mensen als Bill Gates op een business based manier naar goede doelen kijken. Al is voor sommige zaken, zoals de uitroeiing van malaria, natuurlijk geen verdienmodel te verzinnen. ''

Mijn vraag is: wat is op een business based manier naar goeden doelen kijken?

Ik hoop dat iemand mijn vraag wil beantwoorden!
XXXX
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2010, 19:02
Verwijderd
Zoals ik het uit de tekst lees, is Business Based Manier dus kijken naar iets wat een goed doel is, maar er toch aan verdienen. Daarbij moet je bijvoorbeeld denken aan een energiemaatschappij die haar stroom als groene stroom aanprijst. Zij zijn bezig voor het milieu, maar verdienen daaraan.

Dit haal ik uit de teks:t 1) dat bedrijven dus business based manier kijken naar goede doelen, en 2) Dat de uitroeiing van malaria dus geen verdienmodel word.
En bovendien is het ook gewoon het eerste wat ik er zelf bij kan bedenken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten