Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-12-2010, 07:43
Verwijderd
Hallo,
Ik heb gister met een leerling van het SintLucas gesproken.
Hij vertelde me dat je iedere dag tot half 5 naar school moet daar.
En op vrijdag minder.
Maar is dat bij elk MBO zo?
En heb je dan ook zoveel huiswerk nog bij de grafische opleidingen.
Verder ben ik erg benieuwd of er iemand is die mij kan vertellen hoe het op het grafisch lyceum Utrecht allemaal in zn werk gaat.
Alvast bedankt!!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-12-2010, 17:20
RAWRR__
RAWRR__ is offline
Nee, dat is niet bij alle MBO opleidingen zo.
Dat ligt aan je rooster, maar het zou wel kunnen dat je soms tot half 5 les hebt. Ik doe geen grafische opleiding,
dus daar kan ik je niet bij helpen.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 15:45
Verwijderd
Okee Thanx
maar ik hoorde ook dat je geen wiskunde krijgt maar rekenen en alles uit het hoofd moet doen.
Is dat dan niet ontzettend lastig?
En krijg je dan ook van die sommen met 4,5234:2,4234 die je uit het hoofd moet of alleen maar van die simpelere getallen??
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 16:43
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Okee Thanx
maar ik hoorde ook dat je geen wiskunde krijgt maar rekenen en alles uit het hoofd moet doen.
En krijg je dan ook van die sommen met 4,5234:2,4234 die je uit het hoofd moet of alleen maar van die simpelere getallen??
Niemand zal je dat vragen uit je hoofd uit te rekenen. Hoofdrekenen is als op de basisschool. (serieus).
Oud 10-12-2010, 20:49
Scholier
Scholier is offline
Citaat:
Okee Thanx
Als je bovenstaande sommen uit je hoofd moet doen moet je er wel een kladblok bij hebben. En dat is al lastig!!!

Met vriendelijke groet,
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 15:34
arPos
arPos is offline
Nee, wij hebben niet elke dag tot half 5 les, soms tot 10 over 6, soms de hele middag vrij, het eerdere doch meer dan het latere.

alles valt en staat met tussenuren, docentenbezetting en lokaalbeschikbaarheid, gelukkig kunnen we regelmatig zelf overleggen met docenten om uurtjes te schuiven en zodoende eerder naar huis te kunnen.

huiswerk hebben we plenty, en als ik die mensen van het GL elke dag zie lopen met die mooie map van ze zou ik er maar vanuit gaan dat dat niet anders is.
Oud 12-12-2010, 07:48
Verwijderd
@arPos okee thanx!!

Ik heb alleen wel gehoord dat je bij het lucas ook bij een toelating moet hoofdrekenen iemand enig idee hoe ik mij daar nu alvast op kan voorbereiden?
Met citaat reageren
Oud 12-12-2010, 16:03
Verwijderd
Het is pas over twee jaar dat je daar toelating zou doen, toch? Dan kun je je daarop voorbereiden door gewoon regelmatig iets uit je hoofd uit te rekenen, bv. het wisselgeld dat je krijgt als je boodschappen doet, het aantal minuten dat je over een bepaalde afstand gaat fietsen, enzovoort. Gewoon bij alles wat je moet uitrekenen eerst uit je hoofd proberen voor je er een rekenmachine bij pakt
Met citaat reageren
Oud 18-12-2010, 14:11
Verwijderd
@Sarah thanx 4 your tip!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten