Advertentie | |
|
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Nou goed, als het om gegevens bij de overheid gaat kan ik me voorstellen dat er een manier moet zijn om die in te zien. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Strengere regulering heb ik helemaal niets op tegen. Gegevens worden maar verzameld en verzameld en het is onderhand een doel geworden en geen tool of middel meer om een doel te bereiken. Trouwens, 500 databases waar je een Nederlander in kan vinden vind ik een krappe schatting. |
![]() |
|
Voor de oorlog hadden we ook een fantastische database waar precies in vermeld stond wie jood was.. Hoe naíef kun je zijn..
Databases zijn bijvoorbeeld nodig voor de overheid om fraudeurs op te sporen. Maar als ik 1x een internetsite bezoek en daarna elke dag spam ontvang van 20 verschillende bedrijven, kan ik daar de noodzaak niet echt van inzien. Het lijkt me goed eens databases onder de loep te houden, en niet alleen die van de overheid. |
![]() |
||
Groenlinks toont zich behoorlijk naïef. De meeste databases hebben nut, en degenen die dat niet hebben, of voor reclamedoeleinden, daarvan kies je zelf of je er aan meedoet of niet.
Niemand heeft ooit een pistool op iemands hoofd gezet en hem gedwongen een airmiles pas te nemen. Citaat:
Ik vond het ook wel leuk dat voor een nieuw paspoort, ik nauwelijks iets hoefde te doen omdat alle gegevens uit een database kwamen, en ik niet mijn uitgebreide familiegeschiedenis en woongeschiedenis hoefde te omschrijven op een formulier of tien.
||
Citaat:
Het enige 'nut' van dat terug te draaien is het moeilijker maken van administratie, groter maken van bureaucratie, en het helpen van het plegen van misdrijven. Ik zal even een link geven naar een redelijk bekende zaak van iemand wiens leven geruïneerd is geraakt doordat er geen ID plicht en geen goede databases waren: http://www.nrc.nl/binnenland/article...ntiteitsfraude Als je dat soort taferelen weer opnieuw wilt veroorzaken, zoals GL voorstelt, moet je verrekte goede argumenten hebben waarom. En GL heeft die argumenten niet.
|
![]() |
||
Citaat:
En da's best een stompzinnige uitspraak als je bedenkt wat er allemaal fout gaat als je mensen blind medicijnen moet gaan toedienen omdat Tofik Dibi vindt dat het streng verboden is om op te slaan wie ergens allergisch voor is.
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Bovendien heeft een ieder natuurlijk zijn eigen systeem waarin gegevens van patiënten worden bijgehouden. Dat is dus iets waar Groenlinks van af wil, en waarom die kolossale voordelen vernietigd moeten worden is mij niet duidelijk.
|
Verwijderd
|
Hoho, dat er een platform is waarvan het doel is dat soort dingen te registreren betekent niet dat het daar ook voor gebruikt wordt. Dat is namelijk het halve implementatiebeleid wat er in Nederland vrij consequent gevoerd wordt. Ik kan in dat systeem nog niet terugvinden dat ik allergisch ben voor bepaalde soorten steroïden en dodelijk allergisch ben voor dextromorphan namelijk.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Warrig voorstel van Groen Links, maar de intentie vind ik lovenswaardig. Dat dit wordt doorgevoerd acht ik onwaarschijnlijk. Ik wil graag in herinnering brengen dat de regeringspartijen weinig op hebben met onze privacy en niet te beroerd zijn om Europese privacywetgeving hiervoor te negeren. Argumenten als "database is handig" en "als je niks misdaan hebt, heb je niks te verbergen" gaan voorbij aan het belang van recht op persoonlijke integriteit. Identiteitsdiefstal is slechts een worst-case-scenario wanneer kwaadwillende lieden toegang hebben tot zulke handige gegevens. Een milde uitwas is doortrapte persoonlijke marketing die enkel mogelijk is wanneer een bedrijf persoonlijke gegevens van een consument heeft. Vul voor de grap op facebook een automerk in je status en zie hoe er plots autoreclames rechts in beeld verschijnen.
||
Citaat:
Om nog maar te zwijgen van de losse kreet dat er een EU regel tegen zou bestaan...
||
![]() |
Citaat:
moet je eerst de kast opzoeken, dan moet je het onderdeeldje opzoeken en daar ben je echt ZO lang mee bezig! digitaal ben je gewoon 10 keer zo snel klaar, dat merk ik er dan tenminste van daarnaast moet je de oplossing zoeken in betere beveiliging, kunnen die gegevens dan niet op een gesloten systeem ofzo, iets waar externe mensen onmogelijk opkunnen? het is inderdaad een stap terug in de tijd maar wat wij daar aan moeten doen is tegen de landen die het doen een vuist maken. vooral china denkt tegenwoordig overal mee weg te komen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() http://www.vrijspreker.nl/wp/2009/06...ngerafdrukken/
|
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Een eventuele schending vindt niet plaats door het registreren an sich, maar door de eventuele verkeerde toegang daartoe.
Dat ze die database ook kunnen gebruiken om de pakkans voor moordenaars, verkrachters e.d. boven de spreekwoordelijke 0,1% te schoppen is daarbij gewoon een toegevoegde bonus.
|
![]() |
|
|