Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Feestdagen

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-12-2010, 00:50
Verwijderd
Waar vier je kerst? En waar nieuwjaar? Wat vier je met familie? En wat met vrienden? Hoe pak je het aan als je naar ouders en schoonouders moet? Hoe los je gescheiden-ouders-problematiek op? Moet je elk jaar keuzes maken, of ligt het al vast? Kun je het last-minute nog aanpassen of ben je al maanden gereserveerd?

En is dit voor jou ook de fijnste manier van het vieren?
Advertentie
Oud 09-12-2010, 06:56
Verwijderd
Meestal ga ik op de eerste kerstdag naar mijn ene opa en oma, daar gaan we gourmetten met mijn oom en tante erbij. Dat is altijd erg gezellig! De volgende dag gaan we overdags naar mijn andere opa en oma, waar met lunchen.
Met oud en nieuw ga ik meestal ook naar mijn opa en oma. Hier in de straat is het niet echt gezellig, en aangezien m'n broertje graag vuurwerk af wil steken gaan we toch naar buiten. Bij mijn opa en oma is het altijd wel erg gezellig, dus dan gaan we gewoon daar naartoe!
Oud 09-12-2010, 07:13
Verwijderd
Citaat:
Waar vier je kerst? En waar nieuwjaar? Wat vier je met familie? En wat met vrienden? Hoe pak je het aan als je naar ouders en schoonouders moet? Hoe los je gescheiden-ouders-problematiek op? Moet je elk jaar keuzes maken, of ligt het al vast? Kun je het last-minute nog aanpassen of ben je al maanden gereserveerd?

En is dit voor jou ook de fijnste manier van het vieren?
Kerts in Newcastle met de familie van m'n vriend en Oud en Nieuw in London met m'n vriend en wellicht nog wat andere vrienden Altijd gezellie

Nooit problemen met schoonouders
Oud 09-12-2010, 08:55
Verwijderd
Mijn vriend zit met kerst met zijn ouders in New York, dus ik vier kerst gewoon bij mijn ouders. Oud en Nieuw vier ik in Eindhoven met vrienden.
Oud 09-12-2010, 10:37
flower1989
flower1989 is offline
Eerste kerstdag blijf ik lekker in Enschede, en ga met me vriend eten bij me ouders.
Tweede kerstdag moeten we naar Rotterdam voor de familie van me vriend.. Daar blijven we dan paar dagen slapen.
Ik ga dan weer naar Enschede om daar oud en nieuw etc te vieren en hij blijft waarschijnlijk in Rotterdam..
Vind het maar niets iig..
Oud 14-12-2010, 14:18
Verwijderd
Ik was dus stiekem vooral benieuwd naar hoe mensen het verdelen en of er botsingen zijn, of beledigde schoonmoeders ofzo..

Wij vieren bij mijn ouders, en heel eventueel nog bij zijn moeders familie. Er zit een grote afstand tussen dus er moet wel wat georganiseerd worden om het de moeite waard te vinden..
Oud 14-12-2010, 14:46
Scholier
Scholier is offline
Ik weet nog niet waar en met wie ik kerst ga vieren.
Nieuwjaar bij mijn familie (dicht bij).
Oud 14-12-2010, 14:59
flower1989
flower1989 is offline
Citaat:
Eerste kerstdag blijf ik lekker in Enschede, en ga met me vriend eten bij me ouders.
Tweede kerstdag moeten we naar Rotterdam voor de familie van me vriend.. Daar blijven we dan paar dagen slapen.
Ik ga dan weer naar Enschede om daar oud en nieuw etc te vieren en hij blijft waarschijnlijk in Rotterdam..
Vind het maar niets iig..
Eerste kerstdag gaan we gewoon naar mijn ouders (mits ik vrij krijg)
Ik ga niet mee naar Rotterdam, tja Horeca.. Moet werken
Me vriend snapt het wel.. Hopen dat de rest het ook begrijpt.
Oud 14-12-2010, 16:16
Lilium
Lilium is offline
Mijn vriend en ik spreken elk jaar, in overleg met mijn en zijn broers, zussen en aanhang, af op welke dag we bij welke ouders kerst vieren. Zo zijn de beide families en aanhang op een zelfde dag bij elkaar. Gelukkig wonen zijn en mijn ouders in dezelfde stad en zijn beide ouderparen nog bij elkaar.

Oud en Nieuw vieren we bij vrienden. Dan heb ik wel weer genoeg ouders gezien.
Oud 14-12-2010, 21:02
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij ons gaat het ook in overleg maar er zijn wel een aantal dingen die we al jaren zo doen dat het eigenlijk wel een beetje vaststaat maar niets is verplicht. Mijn moeder en schoonouders vinden het heel leuk als we er zijn maar ook geen probleem als we er niet zijn als ze het maar op tijd weten zodat ze zelf wat anders kunnen plannen. Dit jaar zit ik met mijn schoonouders in Oostenrijk dus ga ik niet naar m'n eigen moeder en familie maar normaal zijn we meestal kerstavond (24e) bij m'n moeder. Dan gaan we naar de kerstnachtdienst en doen we kadootjes. M'n oom en tante hebben altijd een kerstdiner op tweede kerstdag met de hele familie en eerste kerstdag is dan meestal voor m'n schoonouders al trekken die ook hun eigen plan. Problemen met gescheiden ouders heb ik niet meer sinds ik geen contact meer heb met m'n vader en daar dus niet meer heen ga. Anders werd het wel erg ingewikkeld maar dan had ik hem waarschijnlijk wel gezien bij m'n oom en tante want dat is toch zijn familie.

Oud en nieuw vieren we eigenlijk al jaren bij m'n schoonfamilie. M'n moeder vind het niet leuk dat we komen omdat er bij haar niets te beleven is maar zelf is ze wel graag thuis voor de katten en omdat ze liever niet ergens anders wil slapen. De week erna is ze jarig en meestal gaan we er dan toch heen.

Ik vier eigenlijk alle feestdagen met familie al komen er ook wel eens vrienden bij onze familie oud en nieuw vieren ofzo maar in principe vind ik het meer familiefeesten en m'n vriend ook. Tis altijd wel een heel geregel omdat m'n moeder in Zeeland woont en m'n schoonfamilie in de randstad. Gelukkig wonen m'n oom en tante wel in de buurt van m'n schoonouders, maakt dat iig al een heel stuk makkelijker.
Oud 15-12-2010, 13:28
Hawahaai
Hawahaai is offline
Met kerst zijn we de ene dag bij mijn ouders en de andere dag bij zijn ouders; ieder jaar wisselt het of dat eerste of tweede kerstdag betreft. Oud en nieuw vieren we met vrienden.
Oud 26-12-2010, 00:40
YumYum
YumYum is offline
Was nog een gedoe, omdat m'n ouders sinds de zomer zijn gescheiden... Ik zou eigenlijk afgelopen donderdag/vrijdag naar m'n vader gaan, maar hij deed net alsof het enorm onbelangrijk was en aangezien ik heel moe was van m'n tentamens/essays enzovoorts heb ik besloten om lekker thuis te blijven, dus dat scheelde. Vandaag heb ik met m'n moeder en van haar kant m'n oom en tante en soort van opa en oma gevierd. En morgen naar m'n echte opa en oma van m'n moederskant, het scheelt dat m'n vader nauwelijks familie heeft en het niet zo boeiend vind. Was nog wel een gedoe of ik wel of niet naar m'n vriendin d'r familie ging, maar dat lukt even niet en aangezien ze de 3e jarig, is dat ook prima.
Advertentie

Regels voor berichten