Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben het ermee eens dat het een cultuur meestal goed doet als deze andere invloeden integreert en mengt met andere volkeren en culturen, maar ik denk dat je daarmee niet zomaar de wens om zelfbeschikking die bepaalde volkeren hebben mag uitvlakken met het argument 'ach, lekker samen in een land, wel zo gezellig, wel zo fijn'.
|
![]() |
|
Een land met één ras: nee, want er zijn geen noemenswaardige verschillen tussen mensenrassen.
Een land met één religie: liever een land met geen religie, maar zoiets kun je niet opleggen aangezien de staat geen gedachtenpolitie mag zijn. Een land met één volk: ieder land heeft één volk.
|
Natiestaten zijn over het algemeen gesproken wel stabieler dan staten met een lappendeken. Maar goed, ik wijs dan eerder naar religie en stammenmentaliteit als oorzaken voor conflicten en onderdrukking, en niet het samenleven zelf.
Bovendien zegt een natiestaat niet veel; er kan intern juist grote onderdrukking zijn, juist omdat het merendeel zich conformeert aan één religie. De kans is groot dat mensen die dat niet willen onderdrukt zullen worden.
|
ethiopie is volgens mij voor meer dan 90% bevolkt door ethiopiers. Ze hebben er net een ras zuivering gehad... toch zou ik er niet willen wonen.
Gemiddeld IQ lijkt me een beter instrument. Of temperatuur. Ik hou van warme landen.
|
Als je begint over een land met een ras denk ik meteen aan Duitsland a la 1933-1945. In Europa/de Westerse wereld bestaan rassen eigenlijk niet meer. Hoeveel '100%' Nederlanders zijn er. Dan heb je ook nog onderschijd (verkeerd geschreven?) tussen inwoners van verschillende provincieen, dus Hollanders, Twentenaren(?), Friezen etc. Het Verenigd Koninkrijk heeft al van voor de 15e eeuw geen 'puur' ras. De Angels/Angelen en Saxen (Germaanse stammen) zijn lang geleden naar Brittania gegaan. Pikten en andere volken ontstonden er door de jaren heen (of waren er al) en enig ogenblik had je Brittaniers als verzamelnaam. Toen kreeg je ook Schotten, Engelsen en Welshmen etc. De laatste 100 jaar was er veel immigratie vanwege de vele kolonieen en heeft de UK een grote Pakistaanse/Indiase bevolking.
Zo is het bij de meeste landen gegaan, behalve misscien bij kleine eilandjes ergens in het midden van de oceaan. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
PVV, Wilders, extreem rechts en de vrijheid van meningsuiting T_ID | 454 | 31-05-2009 23:57 | |
Hans Janmaat. Goed politcus en vooruitziener of Zwart schaap en rascist? Verwijderd | 217 | 25-12-2008 02:48 | |
Botsing Georgische en Ossetische troepen hhendrikxx | 500 | 02-10-2008 22:01 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Sharia, de ideale wet; en oplossing voor alle problemen Isa | 229 | 12-07-2004 23:22 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Liefde & Relatie |
LONGPOSTS: Mijn ideeën over liefde. Rerisen Phoenix | 58 | 13-06-2003 07:23 |