''Ik ben ten einde van raad, ik wil wel eens praten met een vertrouwelijke leerkracht op school, maar ik kan hier niet over praten want dan barst ik uit in tranen... ''
Nou en man! Dan toon je eindelijk eens wat emotie, laat het allemaal eruit komen, je kropt alles op, dat is ook niet goed hoor. Als je huilt ben je niet meteen zielig. Vroeg of laat zul je het ook tegen je ouders moeten vertellen en hoe vervelend het ook is, het zal toch moeten gebeuren. Ik denk dat het voor jou vooral belangrijk is om eens erover te praten en alles eruit te gooien, dat zal je goed doen. Of misschien wel even een break nemen, ook al sta je niet graag in de aandacht, dat maakt niet uit, het gaat erom wat voor JOU het beste is. Je moet niet teveel over andere denken, zet je zelf eens op de eerste plaats

. Nou heb ik toevallig zelf ook PDS, maar ik heb er niet zo sterk last van. Over een depressie, dat kan best, maar kan ook best niet, waar ligt de grens van een depressie, snap je? Je voelt je gewoon klote omdat je helemaal op bent, en dat kan ook je psyche beïnvloeden.
In ieder geval geef ik je als raad; praten!!!
Trek gewoon je mond open kerel