Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, dat was voor mij ook het grootste probleem bij het nadenken over wat ik eigenlijk van de stelling vind. Ik denk dat een volk is 'een groep mensen die door afkomst en cultuur bij elkaar horen'. Natuurlijk zijn er veel mensen die volgens die definitie bij verschillende volkeren horen (hand opsteekt) maar die mensen zou ik dan plaatsen bij het volk waar ze zichzelf het meest mee verbonden voelen.
Ik denk dat niet ieder volk zomaar autonoom moet worden. Allereerst omdat niet alle volkeren het wíllen, maar ook omdat er soms botsende belangen zijn. Wat doe je bijvoorbeeld met een gebied waar twee volkeren door elkaar leven? Of een gebied waar zo ongeveer op elke vierkante kilometer een ander volk leeft? Of een volk dat terreur gebruikt om zichzelf te bevrijden - wil je dan wel het signaal afgeven dat het vermoorden van kinderen dé manier is om iets te bereiken? Aan de andere kant: als jouw volk onderdrukt wordt, is het dan niet heel logisch als je daar niet meer bij wilt horen, als je jezelf wil gaan besturen? Ik vind dit nogal een moeilijk iets, en ik weet zelf eigenlijk niet zo heel goed wat ik als 'algemene regel' voor vrijheidslievende volkeren zou geven. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
engageer je politiek : kom bij 't KVSV! KVSV | 28 | 20-07-2009 17:17 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Botsing Georgische en Ossetische troepen hhendrikxx | 500 | 02-10-2008 22:01 |