Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2010, 15:21
Verwijderd
Advertentie
Oud 12-12-2010, 15:21
Verwijderd
Kazet was het daar zo waar een beetje met mij eens
Oud 12-12-2010, 15:22
Verwijderd
Ja, de Bijbel is echt enorm saai. Ongeloofelijk. Tot nu toe zijn ze alleen maar aan het reizen, en dan verliezen ze hun vertrouwen weer in Mozes, en dan doet hij weer iets uit de naam van de Heer, en dan is het weer oke.
En heel de tijd al die duizenden regels, en offers, en stamnamen. Wat een saai stuk proza.
Oud 12-12-2010, 15:23
Verwijderd
En nu weer! De bijbel is inderdaad behoorlijk saai, al staan er wel mooie, inspirerende verhalen in. Dit is één van mijn favorieten:

23 Van Jericho ging Elisa naar Betel. Toen hij naar de stad omhoog liep, rende een troep kinderen op hem af die hem uitlachten en schreeuwden: ‘Kaalkop, kaalkop! Zet ’m op, zet ’m op!’ 24 Elisa keek om, en toen hij de kinderen zag, vervloekte hij ze in de naam van de HEER. Meteen kwamen er twee berinnen uit het bos, die tweeënveertig van de kinderen verscheurden.
25 Vanuit Betel trok Elisa naar de Karmel, en van daar keerde hij naar Samaria terug.
Oud 12-12-2010, 15:24
Verwijderd
Ha, de berinnen
Verwijderd
lol
Verwijderd
Berinnen <3 Wat een leuk woord.
Verwijderd
Heb je bandenpijn, Moz?
Oud 12-12-2010, 15:26
Verwijderd

<333333333
Oud 12-12-2010, 15:26
Verwijderd
Ik heb het ooit eens geprobeerd, zo'n bijbel.pdf. Kreeg ik zo'n stomme versie met twintigduizend kanttekeningetjes en notities erbij, zo van: de maat die hier wordt genoemd komt overeens met dit en dat, want destijds blablabla"

om maar niet te spreken van die hoofdstukken met "Jozebel is de zoon van Pietje en Marietje, die weer geboren waren uit het huwelijk tussen Jozef de Derde en Annabel, die bovendien nog zeventien kinderen kregen, te weten, Henk, Jozefien, Klazien, Mozes, Mozes II, Bla, Bli, Blub, Blabber, Dabbert, Flabber, Kalababber, Rabarberababber, Babientje, Baboentje, Babuuntje en Klaas.
Dan heb ik echt zo iets van

GET ON WITH IT!!!
Oud 12-12-2010, 15:27
Verwijderd
Citaat:
Ja, de Bijbel is echt enorm saai. Ongeloofelijk. Tot nu toe zijn ze alleen maar aan het reizen, en dan verliezen ze hun vertrouwen weer in Mozes, en dan doet hij weer iets uit de naam van de Heer, en dan is het weer oke.
En heel de tijd al die duizenden regels, en offers, en stamnamen. Wat een saai stuk proza.
het is een mening, geen universeel iets, malle noot
Oud 12-12-2010, 15:27
Verwijderd
Citaat:
om maar niet te spreken van die hoofdstukken met "Jozebel is de zoon van Pietje en Marietje, die weer geboren waren uit het huwelijk tussen Jozef de Derde en Annabel, die bovendien nog zeventien kinderen kregen, te weten, Henk, Jozefien, Klazien, Mozes, Mozes II, Bla, Bli, Blub, Blabber, Dabbert, Flabber, Kalababber, Rabarberababber, Babientje, Baboentje, Babuuntje en Klaas.
Dan heb ik echt zo iets van

[afbeelding]

GET ON WITH IT!!!
Ja, precies dat, niet normaal
Oud 12-12-2010, 15:28
Verwijderd
1 De HEER zei tegen Mozes: 2 ‘Zeg tegen de Israëlieten: “Wanneer een vrouw een kind baart en het is een jongen, blijft ze zeven dagen onrein; ze is dan op dezelfde manier onrein als tijdens haar menstruatie. 3 Op de achtste dag moet het kind besneden worden. 4 Daarna duurt het nog drieëndertig dagen voor ze rein is na haar bloeding bij de bevalling; tijdens deze periode mag ze niets aanraken dat heilig is en de HEER toebehoort, en mag ze het heiligdom niet binnengaan. 5 Wanneer ze een dochter baart, blijft ze veertien dagen onrein; ze is dan op dezelfde manier onrein als tijdens haar menstruatie. Daarna duurt het nog zesenzestig dagen voor ze rein is na haar bloeding bij de bevalling.
6 Wanneer de periode van haar reiniging is verstreken, moet ze – of ze nu van een zoon of van een dochter bevallen is – een eenjarige ram als brandoffer aanbieden en een jonge gewone duif of een tortelduif als reinigingsoffer. Ze moet de offerdieren naar de priester brengen, bij de ingang van de ontmoetingstent. 7 Hij biedt de offers aan de HEER aan en voltrekt voor haar de verzoeningsrite. Dan is ze, na haar bloedverlies, weer rein.
Dit zijn de voorschriften omtrent de kraamvrouw, hetzij na de geboorte van een zoon, hetzij na de geboorte van een dochter. 8 Als ze zich geen ram kan veroorloven, moet ze twee tortelduiven meebrengen of twee jonge gewone duiven, één als brandoffer en één als reinigingsoffer. De priester voltrekt voor haar de verzoeningsrite en zij is weer rein.”’

Heb je de voorbereidingen al getroffen, Moz?
Oud 12-12-2010, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Heb je bandenpijn, Moz?
mnee ik geloof dat dat niet meer is in dit stadium
Oud 12-12-2010, 15:30
Verwijderd
Ik ben Buitenhof aan het kijken en die man van de NS is daar uitleg aan het geven alsof hij oorlogsmisdaden heeft begaan. Kijk, best vervelend als er weer iets kuts met die treinen is en dat het dan toevallig op pakjesavond is maar 'dit nooit weer' en 'bedroefd', kom op. Die man wordt echt zwaar aangevallen. Reizen is niet grondrecht nummer 1 ofzo ;x
Oud 12-12-2010, 15:31
Verwijderd
Gelukkig ben ik straks dan maar zeven dagen onrein, in plaats van veertien
Oud 12-12-2010, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Ik ben Buitenhof aan het kijken en die man van de NS is daar uitleg aan het geven alsof hij oorlogsmisdaden heeft begaan. Kijk, best vervelend als er weer iets kuts met die treinen is en dat het dan toevallig op pakjesavond is maar 'dit nooit weer' en 'bedroefd', kom op. Die man wordt echt zwaar aangevallen. Reizen is niet grondrecht nummer 1 ofzo ;x
Kruipen door het stof zal die verrekte mongol!

Die baas zei laatst: "ja, sorry dat het is gebeurd, ik zal mijn bonus niet accepteren, maar ja, dat doe ik ook maar om mijn goodwill te tonen" Fuck dat, oneervol ontslag wegens grove incompetentie, zul je bedoelen!
Oud 12-12-2010, 15:35
Verwijderd
Citaat:
Kruipen door het stof zal die verrekte mongol!

Die baas zei laatst: "ja, sorry dat het is gebeurd, ik zal mijn bonus niet accepteren, maar ja, dat doe ik ook maar om mijn goodwill te tonen" Fuck dat, oneervol ontslag wegens grove incompetentie, zul je bedoelen!
Ik vind dat gewoon onzin dan kun je iedereen wel ontslaan of aan de schandpaal nagelen.
Oud 12-12-2010, 15:36
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat gewoon onzin dan kun je iedereen wel ontslaan of aan de schandpaal nagelen.
De HEER would approve!

Was men bovendien maar eens zo kritisch. Waarom zou je mensen die hun werk niet goed doen, sparen?
Oud 12-12-2010, 15:39
Verwijderd
Citaat:
[filmpje]

<333333333

Hoe kan het dat ik dit nog nooit gezien heb
Oud 12-12-2010, 15:40
Verwijderd
Citaat:

Hoe kan het dat ik dit nog nooit gezien heb
Vind je het leuk?

Ik weet ook niet hoe dat kan! Heb ik het je nooit laten zien? Trouwens, de meer aburdistische dingen, dat hij meubels nadoet, dat vind je denk ik niet leuk hoor.
Oud 12-12-2010, 15:41
Verwijderd
Citaat:
Vind je het leuk?
ja ik moest net aanlopend de hele tijd lachen, toen het over z'n exvriendin ging
Oud 12-12-2010, 15:42
Verwijderd
Citaat:
Vind je het leuk?

Ik weet ook niet hoe dat kan! Heb ik het je nooit laten zien? Trouwens, de meer aburdistische dingen, dat hij meubels nadoet, dat vind je denk ik niet leuk hoor.
Ik vind Trui en Met Een Breierdeck beter dan Industry of Love en Dat Dan Weer Wel.
Verwijderd
Citaat:
De HEER would approve!

Was men bovendien maar eens zo kritisch. Waarom zou je mensen die hun werk niet goed doen, sparen?
Ik snap wel wat je bedoelt maar als een Wouter Bos vriendelijk glimlacht en op de kosten van de belastingbetalende burger zich aan het verrijken is dan vinden we dat allemaal wel kunnen maar omdat het over treinleed gaat dan wordt een Nederlander bijna agressief. Ik bedoel, die man doet zijn werk niet goed maar hij wordt nu bejegend alsof hij een nazi is o.i.d.
Verwijderd
Citaat:
ja ik moest net aanlopend de hele tijd lachen, toen het over z'n exvriendin ging
Oh dat. Ja, maar een hoop vind je denk ik ook niet leuk hoor.

Trouwens, volgens mij heb ik je hier heus weleens dingen van laten zien hoor. Dat moet wel, na twee jaar omgang met mij.
Advertentie
Oud 12-12-2010, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Ik vind Trui en Met Een Breierdeck beter dan Industry of Love en Dat Dan Weer Wel.
Met een Breierdeck is ook erg goed ja. Trui vind ik minder, maar die heb ik ook nog niet zo vaak gezien.
Verwijderd
Citaat:
Oh dat. Ja, maar een hoop vind je denk ik ook niet leuk hoor.

Trouwens, volgens mij heb ik je hier heus weleens dingen van laten zien hoor. Dat moet wel, na twee jaar omgang met mij.
Ja, maar dit specifieke stukje niet.
Ik vind ook wel dingen minder leuk, zoals dat ijsje likken, het duurt zo lang.
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar dit specifieke stukje niet.
Ik vind ook wel dingen minder leuk, zoals dat ijsje likken, het duurt zo lang.
Ja, dat duurt erg lang.
Oud 12-12-2010, 15:44
Verwijderd
hehe 'omgang met mij'
Oud 12-12-2010, 15:44
Verwijderd
Citaat:
hehe 'omgang met mij'
Is daar iets mee?
Oud 12-12-2010, 15:45
Verwijderd
Citaat:
Ik snap wel wat je bedoelt maar als een Wouter Bos vriendelijk glimlacht en op de kosten van de belastingbetalende burger zich aan het verrijken is dan vinden we dat allemaal wel kunnen
Nee hoor, Wouter mag ook door het stof kruipen.

Citaat:
maar omdat het over treinleed gaat dan wordt een Nederlander bijna agressief. Ik bedoel, die man doet zijn werk niet goed maar hij wordt nu bejegend alsof hij een nazi is o.i.d.
Nee was ie dat maar, dan reden de treinen tenminste ;D;d;;D;D
Oud 12-12-2010, 15:46
Verwijderd
Ik ga Met een Breierdeck binnenkort kopen van mijn Sinterklaas/kerst-geld. En dan heb ik ze allemaal, behalve Trui. Maar die hoef ik misschien niet. Trui is best een nare show.
Oud 12-12-2010, 15:49
Verwijderd
Citaat:
Ik ga Met een Breierdeck binnenkort kopen van mijn Sinterklaas/kerst-geld. En dan heb ik ze allemaal, behalve Trui. Maar die hoef ik misschien niet. Trui is best een nare show.
Nare show? Dat is die geweldige show waarin hij God ontmoet enzo.

Oh, Hard & Zielig was ook prachtig trouwens.
Verwijderd
Citaat:
Is daar iets mee?
Ik vond het zo droog klinken maar nee hoor
Verwijderd
Citaat:
Nare show? Dat is die geweldige show waarin hij God ontmoet enzo.

Oh, Hard & Zielig was ook prachtig trouwens.
Wat ik me er van herinner was best naar. Hij is erg onsympathiek en naar in die show. Erger dan in andere.

Met Fons!

Maarja geeft niet N00dles, niet iedereen kan tippen aan mijn verfijnde smaak in humor!
Oud 12-12-2010, 15:52
Verwijderd
Oke, ik kom er nu achter dat mijn goedkope sneeuw-proof laarzen eigenlijk toch wel erg op Uggs lijken. Ze zien er zelfs precies zo uit, eigenlijk.
Oud 12-12-2010, 15:53
Verwijderd
Ik heb een kinderbijbel, dat is wel handig, dan worden al die verhalen die in de bijbel staan als 2000 regels onbegrijpelijkheid gewoon verteld in 300 regels klare taal het is er een uit 1976 dus Jezus wordt neergezet als love&peace-hippie, ook wel leuk.
Oud 12-12-2010, 15:54
Verwijderd
Citaat:
Ik heb een kinderbijbel, dat is wel handig, dan worden al die verhalen die in de bijbel staan als 2000 regels onbegrijpelijkheid gewoon verteld in 300 regels klare taal het is er een uit 1976 dus Jezus wordt neergezet als love&peace-hippie, ook wel leuk.
Ik heb er hier een die wel in makkelijkere modernere taal is geschreven. Zo hebben ze het bijvoorbeeld over 'ongesteld', muhu, vind dat erg vreemd voor in de Bijbel.
Oud 12-12-2010, 15:54
Verwijderd
Citaat:
Wat ik me er van herinner was best naar. Hij is erg onsympathiek en naar in die show. Erger dan in andere.

Met Fons!

Maarja geeft niet N00dles, niet iedereen kan tippen aan mijn verfijnde smaak in humor!
Daar kan ik inderdaad niet aan tippen, die schiet ik ruimschoots voorbij

Hm, hij deed daarin ook iets van improv in Trui, daar is ie nooit 'aardig'. Maar dat maakt het juist zo leuk, dat ie zo hard en onsympathiek kan zijn bij vlagen. Daarin schuilt juist zijn kracht.

Ik vraag me trouwens af hoe hij zijn teksten schrijft, want zo op papier teruglezend zijn ze zo nietszeggend. Het is echt de manier waarop hij het brengt.
Oud 12-12-2010, 15:56
Verwijderd
Citaat:
Gelukkig ben ik straks dan maar zeven dagen onrein, in plaats van veertien
Ik lees nu een boek over bevallingen vóór 1960, toen moesten vrouwen ook na de bevalling in bed blijven, eerst werd negen dagen aangeraden en later acht, maar dat had deels te maken met medische ideeën maar dus óók met bijbelse, en op de eerste dag kreeg je het kind niet eens te zien!
Oud 12-12-2010, 15:56
Verwijderd
oh N00dles, ken je Heist, samen met Ronald Smeenk? Die staat bij mij op m'n Industry of Love-dvd, is ook echt een leuke show!
Oud 12-12-2010, 15:57
Verwijderd
Citaat:
oh N00dles, ken je Heist, samen met Ronald Smeenk? Die staat bij mij op m'n Industry of Love-dvd, is ook echt een leuke show!
Fragmentjes van gezien.
Oud 12-12-2010, 16:12
Verwijderd
Wikipedia:
Citaat:
Georgetown heeft op het moment (..) 748 studenten in de Georgetown school van geneeskunde.
"school van geneeskunde"? Welke taal moet dit voorstellen

edit:
Citaat:
Docenten van de Universiteit van Georgetown zijn onder andere oud politici and bedrijfsleiders
'and'? Zal wel geschreven zijn door een Engelssprekend persoon met Nederlands als tweede taal, ofzo.
Oud 12-12-2010, 16:14
Verwijderd
Citaat:
Wikipedia:

Google Translate-vertaling?
Oud 12-12-2010, 16:14
Verwijderd
Citaat:
Google Translate-vertaling?
Daar is de rest van de tekst te goed voor!
Oud 12-12-2010, 16:17
Verwijderd
Dan edit je het toch gewoon even. Ik zou hier gewoon de Amerikaanse naam gebruiken omdat het een eigennaam is.
Oud 12-12-2010, 16:23
Verwijderd
inderdaad in dezelfde zin staat ook wel gewoon Georgetown Law Center. Eens kijken of ik mijn wachtwoord voor wikipedia nog weet.
Oud 12-12-2010, 16:23
Verwijderd
Citaat:
Wikipedia:

edit:

'and'? Zal wel geschreven zijn door een Engelssprekend persoon met Nederlands als tweede taal, ofzo.
Gewoon een woordje vergeten ofzo.
Oud 12-12-2010, 16:26
Verwijderd
Zo, ook een paar overbodige spaties weggehaald, de wereld is weer een stukje mooier.
Oud 12-12-2010, 16:27
Verwijderd
Illegale streams zijn ook niet meer wat ze geweest zijn, zeg. Wat een haperende stream.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten