Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
1 De HEER zei tegen Mozes: 2 ‘Zeg tegen de Israëlieten: “Wanneer een vrouw een kind baart en het is een jongen, blijft ze zeven dagen onrein; ze is dan op dezelfde manier onrein als tijdens haar menstruatie. 3 Op de achtste dag moet het kind besneden worden. 4 Daarna duurt het nog drieëndertig dagen voor ze rein is na haar bloeding bij de bevalling; tijdens deze periode mag ze niets aanraken dat heilig is en de HEER toebehoort, en mag ze het heiligdom niet binnengaan. 5 Wanneer ze een dochter baart, blijft ze veertien dagen onrein; ze is dan op dezelfde manier onrein als tijdens haar menstruatie. Daarna duurt het nog zesenzestig dagen voor ze rein is na haar bloeding bij de bevalling.
6 Wanneer de periode van haar reiniging is verstreken, moet ze – of ze nu van een zoon of van een dochter bevallen is – een eenjarige ram als brandoffer aanbieden en een jonge gewone duif of een tortelduif als reinigingsoffer. Ze moet de offerdieren naar de priester brengen, bij de ingang van de ontmoetingstent. 7 Hij biedt de offers aan de HEER aan en voltrekt voor haar de verzoeningsrite. Dan is ze, na haar bloedverlies, weer rein. Dit zijn de voorschriften omtrent de kraamvrouw, hetzij na de geboorte van een zoon, hetzij na de geboorte van een dochter. 8 Als ze zich geen ram kan veroorloven, moet ze twee tortelduiven meebrengen of twee jonge gewone duiven, één als brandoffer en één als reinigingsoffer. De priester voltrekt voor haar de verzoeningsrite en zij is weer rein.”’ Heb je de voorbereidingen al getroffen, Moz? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben Buitenhof aan het kijken en die man van de NS is daar uitleg aan het geven alsof hij oorlogsmisdaden heeft begaan. Kijk, best vervelend als er weer iets kuts met die treinen is en dat het dan toevallig op pakjesavond is maar 'dit nooit weer' en 'bedroefd', kom op. Die man wordt echt zwaar aangevallen. Reizen is niet grondrecht nummer 1 ofzo ;x
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Die baas zei laatst: "ja, sorry dat het is gebeurd, ik zal mijn bonus niet accepteren, maar ja, dat doe ik ook maar om mijn goodwill te tonen" Fuck dat, oneervol ontslag wegens grove incompetentie, zul je bedoelen! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Trouwens, volgens mij heb ik je hier heus weleens dingen van laten zien hoor. Dat moet wel, na twee jaar omgang met mij. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind ook wel dingen minder leuk, zoals dat ijsje likken, het duurt zo lang. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Oh, Hard & Zielig was ook prachtig trouwens. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Met Fons! ![]() Maarja geeft niet N00dles, niet iedereen kan tippen aan mijn verfijnde smaak in humor! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Hm, hij deed daarin ook iets van improv in Trui, daar is ie nooit 'aardig'. Maar dat maakt het juist zo leuk, dat ie zo hard en onsympathiek kan zijn bij vlagen. Daarin schuilt juist zijn kracht. Ik vraag me trouwens af hoe hij zijn teksten schrijft, want zo op papier teruglezend zijn ze zo nietszeggend. Het is echt de manier waarop hij het brengt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Wikipedia:
Citaat: