Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-03-2011, 13:00
Verwijderd
Heey je wordt wakker en loopt naar de badkamer. Je wast je en zo. Dan komt er een tijd dat je je haar gaat doen en dat soort dingen.
Hoeveel tijd besteed je daar eigenlijk aan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-03-2011, 18:24
Verwijderd
als ik ga werken, 3 minuten als ik vrij ben 15-25 minuten
Met citaat reageren
Oud 06-03-2011, 19:50
girlsetsfire
girlsetsfire is offline
kwartiertje
Oud 06-03-2011, 19:55
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
M'n haar duurt tussen de 20 seconden en 5 minuten (er vanaf hangende of ik het nog moet föhnen of niet).
Make-up nooit langer dan 5 minuten. Ik doe alleen m'n ogen (foundation vind ik onzin) en het hoeft bij mij niet allemaal zo precies, want ik heb er toch een bril overheen.
Oud 06-03-2011, 20:51
honkballertje
honkballertje is offline
10-20 seconde zo'n beetje denk ik bij mij . Alleen mn haar ff snel doe als ik dat nodig vindt/zin in heb/tijd voor heb. anders wel 0 seconde
Met citaat reageren
Oud 06-03-2011, 21:02
Verwijderd
10-15 minuten, ik gebruik geen make-up
Met citaat reageren
Oud 06-03-2011, 21:08
Verwijderd
5 minuten of minder. Eyeliner, camouflagestift en misschien mascara + mijn haar kammen. Tenzij ik uitga of een feestje heb, dan besteed ik er wat meer aandacht aan.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2011, 13:26
marrel
marrel is offline
Kwartier, dan zit mijn haar en makeup
Oud 07-03-2011, 13:42
Verwijderd
Dat ligt eraan hoeveel tijd ik heb en wat ik ga doen. Heb ik haast, dan doe ik een staart in m'n haar en dat is het, dus dan ben ik in 1 minuut klaar. Heb ik alle tijd en ga ik naar een feestje, dan kan ik twintig minuten bezig zijn of, als ik besluit m'n haar te krullen, een halfuur.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2011, 14:55
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
10-15 minuten, ik gebruik geen make-up
En dan doe je er toch zo lang over?

Ik doe één minuut over mijn haar, want dat borstel ik even en dan is het goed. Dan doe ik nog twee minuten over sieraden uitzoeken (oorbellen, haarspeldjes, armbandjes) en dan ben ik klaar. Behalve als ik zin heb om mezelf mooi te maken, dan doe ik twee minuten lang mascara op, maar dat was in de afgelopen vier maanden misschien vijf keer.
Oud 07-03-2011, 17:42
JustADreamer
JustADreamer is offline
Haar: Tussen 1 minuut en 5 minuten ofzo, ligt eraan of ik voor de staart ga of voor de vlecht...
Make-up: Ligt eraan hoeveel tijd ik nog heb voor ik naar trein moet, hoe moe ik ben etc. Meestal zo'n minuut of 5, camouflagestift, mascara, beetje eyeliner en evt. iets op m'n lippen. Maar goed, als ik meer tijd en meer zin heb duurt het ook wel eens langer want oogschaduw en blush en bla...
Oud 07-03-2011, 18:46
Balance
Balance is offline
Haar fohnen: iets van 7 minuten.
Haar stijlen met stijltang: 3 minuten
Make-up: 5 minuten

Kwartiertje dus ongeveer.
Oud 07-03-2011, 20:12
Verwijderd
Nou, voor primer, concealer, foundation, blush, poeder, nog meer primer, eyeliner, 3 kleuren oogschaduw en mascara heb ik misschien 5 tot 7 minuten nodig. (ja echt, ik heb mezelf getimed)

Mn haar doe ik nooit wat aan, want mijn haar zit vanzelf goed.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2011, 21:42
Vice
Vice is offline
Citaat:
Haar fohnen: iets van 7 minuten.
Haar stijlen met stijltang: 3 minuten
Make-up: 5 minuten

Kwartiertje dus ongeveer.
Dit ongeveer.
Oud 07-03-2011, 22:30
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Nou, voor primer, concealer, foundation, blush, poeder, nog meer primer, eyeliner, 3 kleuren oogschaduw en mascara heb ik misschien 5 tot 7 minuten nodig. (ja echt, ik heb mezelf getimed)

Mn haar doe ik nooit wat aan, want mijn haar zit vanzelf goed.
Primer..? Wat is dat?

Ik ben, als ik onder de douche uit kom, 5 à 10 minuten bezig. Huidje schoonmaken, creme op en dan mascara. Soms doe ik nog wat oogschaduw en oogpotlood op of een beetje poeder. Aan m'n haar doe ik niet zoveel, maar het drogen kost best veel tijd en ik heb een hekel aan föhns.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2011, 09:14
Verwijderd
Ik reken iets van 10 minuten voor het hele gebeuren. 1 à 2 minuten voor haar borstelen, en dan mascara opsmeren en dan eventueel wat concealer als ik onzeker doe en lichte oogschaduw als ik zin heb in tutten (en donkere als ik helemaal zin heb in tutten, maar dat komt zelden voor ). Het zou sneller kunnen, maar na 12 jaar mascara smeren gaat het nog steeds vaak mis en moet ik stipjes op m'n oogleden weer wegpoetsen

@Lilith: wtf is je hoofd zo erg dan dat dat er allemaal op moet
Met citaat reageren
Oud 08-03-2011, 09:42
Lente
Lente is offline
op een gewone (werk)dag een kwartier voor tandenpoetsen, haar en makeup
Met citaat reageren
Oud 08-03-2011, 09:47
Verwijderd
@duivelaartje; een gel op basis van siliconen die ervoor zorgt dat alles goed blijft zitten en je gezicht egaler wordt.
Primer voor je oogleden zorgt er vooral voor dat de kleur intenser is, en dat het niet in het lijntje onder je arcadeboog gaat zitten.

@freyja; ik heb een baan, waarin ik vaak het gezicht ben van t bedrijf, er goed en verzorgd uit zien is dan wel belangrijk. Ik besteed er 'maar' 7 minuten aan en doe in die tijd meer dan jij in 10 minuten. Persoonlijk vind ik jou dan een kluns dat het zolang moet duren, zeker als je alleen maar mascara opbrengt en 2 minuten je haren kamt. Wat doe je in godsnaam die andere tijd?
Met citaat reageren
Oud 08-03-2011, 09:57
*oma*
*oma* is offline
Ik denk 5 minuten. Mijn haar doe ik altijd met een handdoek als een soort tulband op mijn hoofd en ga dan ontbijten etc. In de hoop dat mijn haar wat droger is, borstel ik het en ik spray er dit in
Spoiler

of dit
Spoiler

en dan nog even in model borstelen (dwz pony naar beneden en de rest van mijn haar ook). Ik heb stijl, lang haar dus dat zit eigenlijk altijd wel goed .
Oud 08-03-2011, 10:58
Verwijderd
Ik ongeveer een 10 minuten-kwartier. Ik doe alleen mascara op en mascara is zo opgedaan. Mijn haar is ook zo gedaan.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2011, 12:18
Volk
Volk is offline
Maximaal 5 minuten. Mijn haar zit al goed omdat ik het de avond (of 2) van te voren doe, hoef het soms alleen maar los te halen. En soms dan wat mascara. Als ik me verveel ook oogschaduw, maar dat is vrij zeldzaam. Ik maak mijn gezicht 's ochtends schoon en doe er als het koud is buiten een beetje creme of olie op en dan ben ik klaar om te gaan.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2011, 12:55
Verwijderd
Citaat:
@duivelaartje; een gel op basis van siliconen die ervoor zorgt dat alles goed blijft zitten en je gezicht egaler wordt.
Primer voor je oogleden zorgt er vooral voor dat de kleur intenser is, en dat het niet in het lijntje onder je arcadeboog gaat zitten.
Ik had er nog nooit van gehoord..

Citaat:
@freyja; ik heb een baan, waarin ik vaak het gezicht ben van t bedrijf, er goed en verzorgd uit zien is dan wel belangrijk. Ik besteed er 'maar' 7 minuten aan en doe in die tijd meer dan jij in 10 minuten. Persoonlijk vind ik jou dan een kluns dat het zolang moet duren, zeker als je alleen maar mascara opbrengt en 2 minuten je haren kamt. Wat doe je in godsnaam die andere tijd?
Dit is ook niet echt lief. Ze neemt er gewoon haar tijd voor.

Dat heb ik ook. Ik ben in principe binnen 5 minuten klaar, maar ondertussen doe ik ook andere muziek op zetten, soms bel ik iemand terwijl ik bezig ben, of ik loop naar beneden om koffie te halen, etc. Dan duurt het dus langer tot ik klaar ben, maar niet omdat ik een kluns ben ofzo.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2011, 13:02
Verwijderd
Ik denk een minuut of tien. Ik maak me sinds kort pas anders op dan ik eerst deed, en dat is wennen, dus een hoop geklungel. Haar kammen doe ik vaak niet eens, lang leve de paardestaart!
Met citaat reageren
Oud 08-03-2011, 13:41
Verwijderd
Ik heb geen idee hoe lang, eigenlijk, sowieso doe ik vanalles door elkaar na het douchen. Eerst tanden poetsen, dan deodorant op, dan lenzen in, dan haar afdrogen en borstelen, dan dagcreme op, dan t-shirt oid aan (want dan is de deo wel opgedroogd, dus geen witte strepen oid), dan mascara op, soms lichte oogschaduw. Vervolgens soms een beetje vlekjes wegwerken met concealer. Klaar. En tussendoor loop ik dus van de badkamer naar de slaapkamer voor een t-shirt en ben ik bezig m'n handdoek op te hangen enzo. Ik denk dat dat alles 10 minuten duurt oid? Misschien 15. Maar zeker niet langer dan dat.

Laatst gewijzigd op 08-03-2011 om 13:49.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2011, 13:48
Verwijderd
Normaal kam ik mijn haar snel op 10 seconden ofzo.
Als ik naar een concert ga en mijn haar wil spiken vanachter, kan dit wel 45 minuten duren ;D

Edit : Dit is blijkbaar langer dan de meeste vrouwen hier *whoops*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-03-2011, 17:54
Verwijderd
Om mijn haar te fohnen ben ik ongeveer een kwartier tijd kwijt. En na het fohnen is mijn haar pluizig, stijl en niet in model te krijgen. Dus fohn ik mijn haar nooit 'smorgens maar douche ik altijd 'savonds en fohn dan gelijk mijn haar. Als het dan droog is doe ik het in een soort knotje en dan zit de volgende dag weer mijn oude vertrouwde normale slag in mijn haar en kan ik het ook makkelijk in model brengen.
Als alles meewerkt doe ik ongeveer vijf minuten over mijn haar. Ik spuit er wat haarlak in en doe met een schuifje een lok naar achteren of laat het gewoon los. Mascara duurt ongeveer vijf tot tien minuten, omdat ik soms de avond ervoor geen zin heb gehad om de mascara van mijn ogen te halen en dan willen de volgende dag mijn wimpers niet zo goed meewerken. Maar ik vind mascara opdoen leuk, dus ik doe het ook niet in mijn snelste tempo. Verder wat deo onder mijn armen, een geurtje op en sieraden omdoen. ;-) En als laatste doe ik alleen wat lipgloss op en dat is zo gedaan.

Elke morgen is het hetzelfde routinewerk.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2011, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Ik had er nog nooit van gehoord..

Dit is ook niet echt lief. Ze neemt er gewoon haar tijd voor.

Dat heb ik ook. Ik ben in principe binnen 5 minuten klaar, maar ondertussen doe ik ook andere muziek op zetten, soms bel ik iemand terwijl ik bezig ben, of ik loop naar beneden om koffie te halen, etc. Dan duurt het dus langer tot ik klaar ben, maar niet omdat ik een kluns ben ofzo.
Nee, want 'hoe erg is jouw hoofd' is complimenteus.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2011, 18:41
Verwijderd
Citaat:
Nee, want 'hoe erg is jouw hoofd' is complimenteus.
Aw, maar dat meende ze toch niet serieus? Ik las het als een grapje, maar dat kan ook mijn fout zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2011, 10:42
Verwijderd
Citaat:
5 minuten of minder. Eyeliner, mascara + mijn haar kammen.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2011, 10:42
saadiie
saadiie is offline
Geen make-up.
Oud 09-03-2011, 11:11
Verwijderd
Citaat:
Aw, maar dat meende ze toch niet serieus? Ik las het als een grapje, maar dat kan ook mijn fout zijn.
Haha het was inderdaad niet heel serieus, dat wil zeggen - ik vind het onnodig (/denk dat het onnodig is) om al die dingen als foundation etc op te smeren. Durf te wedden dat ze er heel leuk of zelfs leuker uitziet zónder. Maar ik denk dus niet serieus dat je hoofd erg is, en daarom vind ik het 'erg' dat je zoveel makeup op doet

En ik neem 10 minuten in mijn 'ochtendplanning' voor makeup en haar, ik doe er geen 10 minuten over Maar ik ben wel een kluns met mascara, ja, jij kunt het vast sneller.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2011, 11:34
Verwijderd
5 minuten en minder.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2011, 12:33
Verwijderd
@Roosjes, ja idd
Als ik smorgens opsta heb ik meestal het kapsel van een poedel, zo erg staat het alle kanten op, dus dan moet ik eerst goed borstelen en kammen, daarna mousse erin, dan in model brengen en haarlak, dan fohn ik het nog wel ns, dan moet ik nog zalf smeren tegen de puistjes en zalf dat ik geen eczeem/psoriasis of wat het ook mag zijn achter mn oren krijg, en dan nog mn gezicht wassen tanden poetsen etc.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2011, 14:35
Roosje
Roosje is offline
Citaat:
@Roosjes, ja idd
Als ik smorgens opsta heb ik meestal het kapsel van een poedel, zo erg staat het alle kanten op, dus dan moet ik eerst goed borstelen en kammen, daarna mousse erin, dan in model brengen en haarlak, dan fohn ik het nog wel ns, dan moet ik nog zalf smeren tegen de puistjes en zalf dat ik geen eczeem/psoriasis of wat het ook mag zijn achter mn oren krijg, en dan nog mn gezicht wassen tanden poetsen etc.
Ik snap het! Ik kan mezelf gelukkig prijzen met mijn haar, dat doet nooit raar.
Oud 09-03-2011, 21:05
Verwijderd
Haha Owja en tussendoor opletten dat mn haar geen plastic pruik gaat lijken door de mousse en haarlak
Met citaat reageren
Oud 09-03-2011, 21:20
Verwijderd
voor mijn haar 10-15 minuten. Nog insmeren, borstelen, Bedenken of ik een staart een vlecht of knot of gewoon los laat.
En dan nog lipgloss en dan klaar.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2011, 19:04
cjvolten
cjvolten is offline
haar: 10-15 minuten
make-up: ligt eraan wat ik op doe maar meestal 5-10 minuten
Oud 10-03-2011, 19:57
Sneeuwwitje94
Sneeuwwitje94 is offline
Citaat:
Volgens mij... bedoel jij iets anders..
want primer is een groene foundation-achtig-iets die ervoor zorgt dat rode vlekjes en rode wangen niet te zien zijn
Met citaat reageren
Oud 10-03-2011, 20:16
Sneeuwwitje94
Sneeuwwitje94 is offline
ik ben toch wel dik een half uur bezig...
niet dat ik er zo onderzit, maar ik ben gewoon perfectionistisch...
Met citaat reageren
Oud 10-03-2011, 21:37
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij... bedoel jij iets anders..
want primer is een groene foundation-achtig-iets die ervoor zorgt dat rode vlekjes en rode wangen niet te zien zijn
Eh nee, dat is gewoon groene concealer, kun je in een wat dikke creme en in een meer vloeibare vorm kopen, maar dat is alsnog concealer, het verhult.
Primer voor je gezicht is echt bedoeld om je foundation langer te laten zitten en je huid gladder te maken, omdat de siliconen die erin zitten je poriën opvullen, daarom ook meestal kleurloos.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2011, 17:10
tuttebel
tuttebel is offline
reinigen, dagcreme, poeder, mascara, oogschaduw, soms concealer of eyeliner, blusher.
+-5 min.

mn haar, als ik het de dag ervoor gewassen heb dan moet ik altijd wat extra moeite doen om het mooi te krijgen: stijlen, borstelen, haarlak.
+- 10 min.

maar meestal haal er ik een hand door/doe ik het in een staart. mn haar is niet zo moeilijk.
+-2 min. (
Oud 11-03-2011, 17:13
LW
LW is offline
Een kwartiertje, en in een hele ijdele bui als alles echt netjes moet een half uur.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2011, 17:45
-x-Anoniem-x-
-x-Anoniem-x- is offline
Ik doe er ong. 15 a 30 min over. Haar&make-up.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2011, 18:39
Miekje*
Miekje* is offline
5 minuten voor make-up als ik naar school ga (eyeliner + mascara). 10-15 minuten als ik ergens heen moet. Haar: een borstel erdoorheen en klaar, 20-30 seconden ofzo? Soms doe ik een vlecht in o.i.d. en dan duurt het ietsje langer.
Oud 11-03-2011, 18:46
Verwijderd
Citaat:
5 minuten voor make-up als ik naar school ga (eyeliner + mascara). 10-15 minuten als ik ergens heen moet. Haar: een borstel erdoorheen en klaar, 20-30 seconden ofzo? Soms doe ik een vlecht in o.i.d. en dan duurt het ietsje langer.
Ik dacht bij vrouwen, dat opmaken duurt eeuwen. Dit valt heel erg mee.
Voor mijn uiterlijk: gel binnen 15 seconden in model brengen en mijn dag kan beginnen. Komt ook wel omdat ik niet veel tijd heb. Voor een feestje zo'n 1 minuut.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 16:09
Verwijderd
Okay volgens mij ben ik de langzaamste hier ;x Mijn haar moet even nat zijn anders kun je er niks mee, te veel krul namelijk. Gezicht wassen, scheren, moisturizer laten intrekken, mousse in mijn haar, haar droog deppen, oogroller, crèmepje, tanden poetsen, beetje wax in mijn haar, vaselinemeuk op lippen, en dan meestal wel tot 5 minuten haar modelleren. In totaal iets van een kwartiertje/twintig minuten ofzo.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 16:34
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Okay volgens mij ben ik de langzaamste hier ;x Mijn haar moet even nat zijn anders kun je er niks mee, te veel krul namelijk. Gezicht wassen, scheren, moisturizer laten intrekken, mousse in mijn haar, haar droog deppen, oogroller, crèmepje, tanden poetsen, beetje wax in mijn haar, vaselinemeuk op lippen, en dan meestal wel tot 5 minuten haar modelleren. In totaal iets van een kwartiertje/twintig minuten ofzo.
voor een jongen?
wow zoveel dingen 's ochtends doen voordat je klaar bent om te gaan heb ik (voor een jongen) nog nooit gehoord
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 17:22
Verwijderd
Citaat:
voor een jongen?
wow zoveel dingen 's ochtends doen voordat je klaar bent om te gaan heb ik (voor een jongen) nog nooit gehoord
Inderdaad! Maar er zijn nou eenmaal jongens die wat meer tijd besteden aan hun uiterlijk.
Maar als ik dat allemaal moet doen voordat ik de bus neem kan ik na die tijd gratis met de bus!
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 17:58
Verwijderd
Tja je word niet zomaar de lekkerste van Nederland en ik ben traag en ijdel
Met citaat reageren
Oud 12-03-2011, 18:10
Verwijderd
Citaat:
Tja je word niet zomaar de lekkerste van Nederland en ik ben traag en ijdel

Pics or it didn't happen!
Met citaat reageren
Advertentie