Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-11-2010, 22:33
hardstyleforeve
hardstyleforeve is offline
Hallo, ik ben hier nieuw en zat meteen met een vraagje.

Ik heb bijna mijn secundair onderwijs beëindigd, daarna zou ik een opleiding van 3 jaar volgen aan de hogeschool. Na die opleiding ( als die goed verloopt), zou ik in het leger gaan en beginnen aan de opleiding voor onderofficier in Sint - Truiden.

Mijn vraag is niet of dat er iemand hier informatie over heeft, maar wat het effect van die legerdienst ( alweer als die al goed verloopt) zou zijn op mijn behaalde diploma?
Zullen bedrijven minder rap geneigd zijn mij aan te werven omwille van die legerdienst, of juist wel? Wordt mijn diploma minder en minder nuttig in de loop van de jaren?? Zijn mijn kansen aanzienlijk kleiner op de arbeidsmarkt dan iemand die meteen na zijn bachelor begint??

graag uw antwoord
mvg
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-12-2010, 21:15
BasvanW
BasvanW is offline
Dat ligt denk ik aan de werkgever.
Is hij opzoek naar frisse mensen die gelijk willen beginnen na hun studie of niet is niet een vereiste?
Ik denk dat het aan de ene kant dat in dienst gaan in je voordeel kan werken en in je nadeel.
Het staat mooi op je CV maar aan de andere kant beoefen je wel een ander beroep dan waarvoor je geleerd hebt dus ben je er tussen uit geweest.
Vraag het anders aan je decaan?
Oud 16-12-2010, 14:35
Tallahassee
Tallahassee is offline
Hopelijk is mijn inbreng nog relevant!

Ik denk dat een militaire opleiding juist heel veel extra doet voor je verdere loopbaan! Je leert in het leger bepaalde zaken, die je in geen enkel ander bedrijf of hogeschool zult leren: standvastigheid, doorzettingsvermogen, discipline, leidinggeven,...

Dat je voor een bepaald beroep niet specifiek gestudeerd hebt, wil niet automatisch zeggen dat je voor die baan niet geschikt bent. Als je vooropleidingen uitwijzen dat je het wel bent, heb je gegarandeerd baanzekerheid.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2010, 20:32
Scholier
Scholier is offline
Inderdaad prijkt dit mooi op je CV.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten