Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-12-2010, 17:59
Geel
Geel is offline
Wat is jouw uitlaatklep? Wat doe je als je (erg) geëmotioneerd bent, als je boos/opgewonden/verdrietig bent? Is er één ding dat je dan doet? Ga je dan muziek maken/luisteren, ontzettend zitten janken of zoek je iemand op die je alles vertelt?
Oud 12-12-2010, 18:02
Miekje*
Miekje* is offline
Als ik echt verdrietig ben ga ik een lekker potje janken, want dat lucht heerlijk op . Als ik erg boos ben, ga ik keihard fietsen of muziek luisteren. Of met kussens gooien, want als er iets kapot gaat, voel ik me heel schuldig . Als ik heel erg enthousiast ben, kan ik niet meer stilzitten en ga ik onwijs wiebelen of springen.
Oud 12-12-2010, 18:04
Verwijderd
Acteren natuurlijk Te lang al niet meer gedaan, en dat merk ik soms wel een beetje. Dus dan loop ik maar een beetje monoloogjes voor de spiegel te doen ofzo En rare typetjes waar m'n zussen en ouders om kunnen lachen. Doe ik het daar maar mee.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2010, 18:05
Verwijderd
Dat hangt er vanaf wat er aan de hand is. Als ik heel erg boos ben. Ja, eh, dat weet ik eigenlijk niet, want ik ben nooit echt heel boos. Als ik een beetje boos ben trek ik me terug op kamer of wc en huil ongeveer een kwartier. Daarna val ik in slaap, word een uur later wakker en weet bij God niet meer waar ik me toch zo druk over maakte.
Als ik verdrietig ben maak ik muziek. Maar er zijn allemaal soorten verdriet... melancholisch-verdriet werkt het beste om muziek of gedichten mee te maken. Echt verdriet, dat er echt iets is, ook, een beetje, maar alleen met muziek. Met muziek maken voelt het alsof ik iets zinnigs doe en dat is fijn. Maar eigenlijk ga ik als ik verdrietig ben net zo lief de badkamer schoonmaken. Of de ramen zemen. Hout stapelen. Gewoon, nuttige dingen doen.
Als ik heel zenuwachtig ben kan ik echt niks anders dan forumen en muziek maken.
Als ik me druk maak over een of ander onrecht op de wereld ga ik een boek lezen en daarna lang wandelen.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2010, 18:05
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Als er iemand bij me in de buurt is krijgt die meestal het hele verhaal over zich heen, met veel gevloek en getier. Vooral veel praten/zeuren helpt bij mij wel.
Als er geen bekenden in de buurt zijn, of het is niet iets dat ik wil delen, loop ik gewoon weg en ga ik in m'n eentje zitten mokken en chagrijnig doen. Dit is meestal als ik in een verdrietige bui ben, dat hou ik liever voor me. Als ik vrolijk ben mag iedereen dat weten en vertel ik iedereen die in de buurt komt dat ik blij ben.

En eigenlijk is dit forum ook wel een behoorlijke uitlaatklep.
Oud 12-12-2010, 18:06
Verwijderd
Dansen is ook een goede uitlaatklep.

Spoiler
Met citaat reageren
Oud 12-12-2010, 18:07
Verwijderd
Ik weet dit eigenlijk niet, terwijl ik supervaak boos/verdrietig ben. Misschien omdat ik dat gevoel al gewend ben, ik niet meer een uitlaatklep nodig heb ofzo.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2010, 18:08
Carn
Carn is offline
ik ga meestal een boek lezen.
Oud 12-12-2010, 18:09
Verwijderd
Passende muziek, of met de deuren slaan, of flink binnensmonds vloeken. En als ik emotioneel ben maar het niet wil zijn ga ik zielige films kijken en daar heel hard om huilen, terwijl ik dan eigenlijk om iets anders huil En heel soms, als ik echt een snertbui heb ga ik bewust ruzie zoeken.

Edit: en ik praat er vaak met veel mensen over, als er iets is dat me dwars zit.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2010, 18:11
Verwijderd
Huilen kan soms helpen, maar soms word ik er ook alleen maar irritanter van.
Bert en Ernie luisteren wil ook nog wel eens helpen

Ik ga meestal geen zielige muziek luisteren of zielige films kijken want daar word ik dan echt naar van en ik wil er altijd liever van af
Met citaat reageren
Oud 12-12-2010, 18:11
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ja, soms heb ik ook wel zin om te knokken.
Moshpits zijn dan wel lekker, maar dan moet je én boos zijn én je bij een concert bevinden waar wordt gemosht.

Wel 1 keer was ik heel boos op een vriend van me, hij had dat niet door en zei voor de grap dat hij zin had om te vechten, dus ik meteen: "Ok, kom dan, klootzak! ".
Toen kreeg ik een slaapzak op m'n muil.
Oud 12-12-2010, 18:13
Carn
Carn is offline
mn huisgenoot scheld een hoop en gooit vaak met dingen. En dat moet dan een nuchtere dokter worden!
Oud 12-12-2010, 18:38
Verwijderd
Ik heb een keer uit frustratie heel hard en vaak met een donzen kussen tegen de muur geslagen. Slechtste plan ooit, ik kom nog steeds af en toe een verdwaald veertje tegen
Met citaat reageren
Oud 12-12-2010, 18:45
Verwijderd
Als ik heel boos ben dan eet ik niets meer en draai ik muziek waarbij ik extreem hard mee ga bleren. Ik ga niet bewust met dingen gooien maar als ik bijvoorbeeld iets pak wat vervolgens uit mijn handen valt moet het voorwerp het wel ontgelden. En er moeten dan ook vooral geen mensen grappig gaan doen in winkels of in het openbaar vervoer want dan krijg je een uitbrander van hier tot tokio. Jammer is dat als je op oorlogspad bent mensen dan juist een keer niet irritant zijn .

Laatst gewijzigd op 12-12-2010 om 19:47.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2010, 18:56
Batave
Batave is offline
Ik ga gewoon raar doen à la Jim Carrey in Liar Liar.
Oud 12-12-2010, 19:45
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Als ik boos ben: boze muziek schrijven/luisteren.
Als ik verdrietig ben: janken, zwelgen in zelfmedelijden met emo muziek, liedjes schrijven.

Muziek dus
Met citaat reageren
Oud 12-12-2010, 19:50
Verwijderd
In de zeldzame gevallen dat ik boos of emo ben los ik dat op door een paar minuten keihard te relativeren. Eigenlijk altijd zie ik dan de nutteloosheid in van het druk maken en dan is het snel weg.

Met andere mensen erover praten heb ik wel geprobeerd, maar dat heeft eigenlijk nooit succes gehad of werkte zelfs averechts. Je moet het toch zelf oplossen.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2010, 20:00
Thinus
Thinus is offline
Muziek luisteren, schelden en tegen dingen aanschoppen.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2010, 20:10
olha1
olha1 is offline
zielige films kijken als ik alleen ben, als ik kan ga ik naar een goede vriendin.
en anders vechten
Oud 12-12-2010, 20:31
Verwijderd
De deuren hier thuis hebben het dan altijd te voorduren
Verder vlucht ik naar mijn kamer of naar buiten.
Ik ga roken als een ketter en ga zwelgen in zelfmedelijden.

Best kansloos
Met citaat reageren
Oud 12-12-2010, 20:37
Elmp
Elmp is offline
Ik word nooit boos of verdrietig alleen maar super super geïrriteerd, waar ik echt SUPER PISSIG om kan worden is verliezen met DotA doormiddel van een kutteam . Het enige wat dan helpt is papier verscheuren. zo langzaam mogelijk

rawr

Laatst gewijzigd op 12-12-2010 om 20:43.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2010, 20:38
Verwijderd
Ik ben nooit erg geëmotioneerd.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2010, 20:40
Verwijderd
Series kijken, msnnen en er tegen heel veel mensen over zeiken, uitgaan/dansen, muziek luisteren, mijn moeder bellen, héél soms schrijven, heel lang en heet douchen, rennen. Ehm, ja eigenlijk dus allemaal dingen die ik sowieso wel doe.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2010, 21:00
Verwijderd
kwaad - "kakhoerentiefsletten!" +tekenen
heel kwaad - "kakhoerentiefteringhonden!" + eventuele shop of slag tegen een muur of kast
uberkwaad - meest dichtbijzijnde object gaat eraan, geen woorden maar daden!

emo - mezelf opeten + tekenen
emo lvl 2 - mezelf opvreten +tekenen
emo lvl 3 - verteerd worden +staren

Zo ging er eens een computer van mij eraan.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2010, 21:10
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Dat wisselt heel erg. Wat ik het fijnste vind is om bij een van mijn ouders op de bank te kruipen, heel veel te janken en vastgehouden worden. Of ik ga naar de televisie kijken, weggekropen op de bank met een deken om me heen en dan kom ik niet van mijn plek.
Als ik me net iets minder gedeprimeerd voel dan dat maar wel verre van echt goed ga ik heel hard zingen of ik met vrienden iets leuks doen.
Oh en smijten met deuren ook graag.
Oud 12-12-2010, 21:38
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Gooien met dingen.

RIP SNES..
Oud 12-12-2010, 22:11
Batave
Batave is offline
Ik post in "Wat kun je niet waarderen?"-topics.
Oud 12-12-2010, 23:26
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Ik zet mijn Sennheiser op mijn hoofd en ik zet een liedje op dat bij mijn stemming past. Meestal schrijf ik er later over, op het moment zelf kan ik dat niet. Ik maak ook graag een heel luxe broodje of drankje voor mezelf klaar (en ik eet het met dezelfde 'graag' ook op.)
Oud 13-12-2010, 02:09
Verwijderd
Drinken.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2010, 09:33
Volk
Volk is offline
Eerst ga ik hardlopen, daarna breien en daarna kruip ik bij mijn vriend op schoot en zeg ik dat ik knuffels wil. Tenzij hij aan het gamen is, dan wacht ik even.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2010, 14:48
Verwijderd
muziek maken. of met mensen afspreken.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2010, 17:52
Geel
Geel is offline
Mijn voornaamste uitlaatklep is mijn hoofd. Als ik geëmotioneerd ben, dan over-analyseer ik het 'probleem' totdat ik in de kleine details verdwaal waardoor ik niet meer herinner waarom ik ook alweer zo geëmotioneerd was. Soms schrijf ik erover. Dan krijg ik duisent inspiratie door mijn emotie (en het rare is dat wat ik schrijf meestal helemaal niets met mijn emotionele toestand te maken heeft) en begin ik dus te schrijven. Als het een gedicht wordt dan loopt het meestal tot een goed einde, als het een verhaal wordt, dan krijgt dat verhaal meestal geen einde omdat ik er geen zin meer in heb zodra mijn emoties wat gezakt zijn.

Laatst gewijzigd op 15-12-2010 om 18:04.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2010, 17:52
Verwijderd
Citaat:
Als het een gedicht wordt dan loopt het meestal tot een goed einde, als het een verhaal wordt, dan krijgt dat verhaal meestal geen einde omdat ik er geen zin meer in heb zodra mijn emoties wat gezakt zijn.
Wat... herkenbaar
Met citaat reageren
Oud 15-12-2010, 18:57
flower1989
flower1989 is offline
Mijn uitlaatklep zijn mijn sporten (judo en kickboksen dus)
Met citaat reageren
Oud 15-12-2010, 22:20
Sander.
Sander. is offline
Citaat:
In de zeldzame gevallen dat ik boos of emo ben los ik dat op door een paar minuten keihard te relativeren. Eigenlijk altijd zie ik dan de nutteloosheid in van het druk maken en dan is het snel weg.

Met andere mensen erover praten heb ik wel geprobeerd, maar dat heeft eigenlijk nooit succes gehad of werkte zelfs averechts. Je moet het toch zelf oplossen.
Bovenstaande heb ik ook. Mocht ik in een situatie zijn met meer mensen, dan zoek ik even de buitenlucht op.
Oud 16-12-2010, 10:04
Lorelei
Lorelei is offline
Rationeel of mijn moeder of een vriendinnetje bellen (afhankelijk van het tijdstip en de reden waarom ik boos/verdrietig ben).
Oud 16-12-2010, 10:42
Verwijderd
Citaat:

Met citaat reageren
Oud 19-12-2010, 10:43
Bright Blue
Bright Blue is offline
Als ik veel energie heb of gemotiveerd ben ga ik dichten, of ideeën uitwerken. En als ik super gelukkig ben ga ik heel hard zingen. Ik kan ook altijd aan mijn zing- gedrag merken of het goed met me gaat of niet. Soms dan zing ik echt de hele dag door het huis heen en wordt iedereen gek van me. En als ik verdrietig ben ga ik meestal ook dichten, of janken. Of een combinatie. Als ik verliefd ben kan ik uren in een stoel zitten en denken aan diegene. En als ik boos ben ga ik stampen. (Ja echt, als zo'n klein kind, haha!). Ik kan alleen nooit gemeen tegen mensen zijn als ik boos ben, eigenlijk doe ik nooit echt gemeen tegen mensen. En als ik blij van iets word, gaan mijn oren gloeien. Heel raar!
Oud 19-12-2010, 13:45
Rivka
Rivka is offline
Zingen. En ik vind het ook wel fijn als ik iemand heb om alles bij eruit te gooien.
Oud 19-12-2010, 13:49
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik ben meestal lethargisch als ik verdrietig ben, omdat het meestal samenhangt met een enorm tekort aan energie. Ik huil dan als ik bij m'n ouders ben, soms ook als ik alleen ben. Ik hang op de bank, kijk een blije film. Als ik boos ben spui ik dat tegen iedereen die maar wil luisteren, ik kan enorm verontwaardigd zijn als het gaat om oneerlijkheid/onrechtvaardigheid (dubbel zo erg als het mezelf aangaat natuurlijk). Als ik heel blij ben zet ik een fijn fout nummer op, draai het heel hard, zing keihard mee en spring en dans door m'n kamer. Wel alleen als ik alleen ben. Soms huil ik ook van blijdschap, bijvoorbeeld als ik lang in de stress zat over een tentamencijfer en ik dan een heel goed cijfer terugkrijg.
Oud 19-12-2010, 17:43
Verwijderd
als ik boos ben kan ik niet eten of drinken.. verdrietig ben ik eigenlijk nooit.. letterlijk dan :;D:;
Met citaat reageren
Oud 19-12-2010, 18:00
ladygagafan1
ladygagafan1 is offline
Muziek (ik zou echt niet weten wat voor artiest ) luisteren en dan knetterhard.... Werkt in alle stemmingen..
Oud 19-12-2010, 18:41
me-nu
me-nu is offline
Ehm, ik weet niet precies wat mijn uitlaatklep is, maar hij zal vast hier op lijken:

En als ik erg geëmotioneerd ben (gebeurd eigenlijk zelden) dan ga ik relativeren en ben ik zo weer even emotieloos als altijd :-D
Met citaat reageren
Oud 19-12-2010, 20:52
Missy
Missy is offline
Verschilt per emotie. Als ik écht boos ben hardlopen/muziek luisteren/auto rijden/boos vloeken in mijn eentje. Verdrietig ga ik auto rijden, muziek luisteren of even weg, zodat ik mijn gedachten kan verzetten. En sporten of iets intensiefs doen helpt bij mij goed.
Oud 20-12-2010, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Ehm, ik weet niet precies wat mijn uitlaatklep is, maar hij zal vast hier op lijken:[afbeelding]

En als ik erg geëmotioneerd ben (gebeurd eigenlijk zelden) dan ga ik relativeren en ben ik zo weer even emotieloos als altijd :-D
Met citaat reageren
Oud 20-12-2010, 22:07
Verwijderd
Citaat:
Ehm, ik weet niet precies wat mijn uitlaatklep is, maar hij zal vast hier op lijken:[afbeelding]

lame
Met citaat reageren
Oud 21-12-2010, 12:51
Nebel
Nebel is offline
Boos/chagerijng: pianospelen en tekenen
Verdrietig: me verstoppen onder een zachte deken met warme chocolademelk en chocolaadjes en suffe dingen op tv kijken. Daarna een flink stuk wandelen en dan gaat het meestal weer goed.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten