Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-12-2010, 10:58
Lisette
Lisette is offline
TopX, het jongerenpanel van het televisieprogramma EenVandaag, en Spits organiseren voor de 5e keer de verkiezing 'Politicus van het Jaar' onder jongeren.

Wie vind JIJ de beste politicus van 2010? Met wie wil je wel een beschuitje eten? En wat moet er gebeuren met Kamerleden die een strafblad hebben? Geef je stem, maak het nieuws en maak kans op leuke prijzen!
Klik hier.

Voorgaande jaren waren de gelukkige winnaars Alexander Pechtold (2009), Wouter Bos (2008) en Jan Marijnissen (2007).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-12-2010, 17:30
ganralph
ganralph is offline
Voor de duidelijkheid (n.a.v. van wat klachten/vragen) : er is een samenwerking tussen scholieren.com en topx, dus dit topic is toegestaan
Met citaat reageren
Oud 06-12-2010, 19:04
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Jammer dat je een e-mailadres e.d. moet afgeven.
Oud 06-12-2010, 19:17
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Oud 07-12-2010, 09:26
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Oud 07-12-2010, 09:44
T_ID
T_ID is offline
Sowieso Rutte. Van een dieptepunt en de oppositie, naar de grootste partij, in de regering, en de eerste VVD premier in jaren.

Rutte is bovendien voor de verandering eens een oprechte gozer in plaats van al die politici die hun echte zelf begraven onder mediatraining enzovoort, dat is verfrissend.
Oud 07-12-2010, 09:56
Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Gezien de vorige winnaars en het feit dat jongeren/studenten zich doorgaans aan de linkerkant van het politieke spectrum begeven zal het wel een linkse politicus worden. Maargoed, welke linkse politicus heeft nou echt geshined afgelopen jaar?

Ik heb zelf voor Rutte gekozen trouwens.
Oud 07-12-2010, 13:41
Verwijderd
Ik vind ze allemaal kut.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2010, 13:48
mepsteen
mepsteen is offline
Citaat:
Ik vind ze allemaal kut.
Oud 07-12-2010, 13:56
Simon
Simon is offline
Citaat:
Voor de duidelijkheid (n.a.v. van wat klachten/vragen) : er is een samenwerking tussen scholieren.com en topx, dus dit topic is toegestaan
Klopt! Top-X is een goede bekende en Lisette hebben Jon en ik onlangs nog in Hilversum gesproken. We zullen het komende jaar af en toe samen een (nieuwswaardig) onderzoek doen over vooral onderwijsgerelateerde kwesties.

Graag een hartelijk welkom. Ik zal Lisette vertellen wat crossposten is en dat dat niet mag. Ik ben de laatste tijd niet zo actief meer op het forum, maar als er nog eens iets is: mail me!

ONTOPIC: Femke Halsema vind ik erg sterk. Zou een goeie eerste vrouwelijke premier van Nederland zijn.

En @Dr Durr: scholieren zijn al lang niet zo links meer als vroeger. De grootste politieke partij onder middelbare scholieren is de laatste jaren: de PVV.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2010, 14:55
HomoSignificans
Op mijn school was er maar één PVV-stemmer.

Laatst gewijzigd op 07-12-2010 om 15:05.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2010, 18:17
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Oud 08-12-2010, 14:02
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
En @Dr Durr: scholieren zijn al lang niet zo links meer als vroeger. De grootste politieke partij onder middelbare scholieren is de laatste jaren: de PVV.
Uh... de PVV is een linkse partij. Conservatief-links a la SP zelfs.
Oud 08-12-2010, 14:04
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Och, dat is misschien iets overstated; de PVV is bijvoorbeeld niet voor belastingverhoging voor rijke mensen of voor afschaffing van de hypotheekrenteaftrek. Als je kijkt naar impact van de regering waaraan ze gedoogsteun aan verlenen zijn dit maatregelen die direct vooral arme leute geld kosten.
Oud 08-12-2010, 15:20
Verwijderd
Julian assange

Laatst gewijzigd op 14-12-2010 om 20:37.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2010, 01:08
Verwijderd
Citaat:
Dan is Geert wel erg kritisch op zijn eigen hobby's.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2010, 07:53
Verwijderd
Citaat:
Dan is Geert wel erg kritisch op zijn eigen hobby's.
Ja, het programma van de PVV zou zo door iemand met een bipolaire stoornis geschreven kunnen zijn. Veel (convervatief)-linkse standpunten (geen hogere AOW, geen hervorming ontslagrecht, e.d.), maar tegelijkertijd ook geen belastingen willen heffen om al die dingen te betalen.

OT: ik heb geen politieke helden, ik stem op de partij die het dichtst bij mijn standpunten staat, maar ik ben het met die partij op een flink aantal punten oneens.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2010, 08:21
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Julian assagne
Neem dan ook de moeite om de goede spelling (Julien Lasagne) op te zoeken.
Oud 10-12-2010, 10:32
Simon
Simon is offline
Ik ontvang net de uitslag:
Citaat:
JONGEREN: FEMKE HALSEMA POLITICUS VAN HET JAAR 2010

HILVERSUM – Femke Halsema is door jongeren gekozen tot de Politicus van het Jaar 2010. Ze kreeg 19 procent van de stemmen in de jaarlijkse verkiezing van TopX en Spits. Geert Wilders eindigt op de tweede plaats met 16 procent en premier Mark Rutte is derde (15 procent). Aan het onderzoek deden 1400 jongeren tussen de 12 en 24 jaar mee.

‘Halsema gooit niet met modder’
De ondervraagde jongeren vinden Halsema ‘goed in het debat’ en ‘betrouwbaar.’ Ook prijzen ze haar om haar duidelijke taal. ‘Zij is tijdens de campagne het meest bij haar eigen principes gebleven en heeft niet met modder gegooid - zoals veel anderen wel hebben gedaan,’ aldus een deelneemster aan het onderzoek.
Wilders en Rutte vallen in de smaak door hun heldere taalgebruik. Wilders luistert bovendien goed naar de mensen in het land en in Rutte zien de deelnemers een goede leider.

Doorzakken met Wilders
Geert Wilders is de favoriete politicus om een avondje mee door te zakken. 10 procent zou graag met hem de kroeg in willen duiken. Met Halsema willen de jongeren het liefst een beschuitje eten, op de voet gevolgd door Marianne Thieme.

WK-finale meest gedenkwaardig
De WK-finale Nederland-Spanje is voor de helft van de jongeren de belangrijkste gebeurtenis van het afgelopen jaar (51 procent). Op twee staat ook een sportmoment: de verkeerde wissel van Sven Kamer tijdens zijn Olympische 10 kilometer (26 procent). Op de derde plaats komt het aantreden van het minderheidskabinet Rutte (18 procent).

Publieksprijs Politicus van het Jaar
Maandagavond 13 december wordt in het actualiteitenprogramma EenVandaag de winnaar van de grote publieksverkiezing van de ‘Politicus van het Jaar 2010’ bekend gemaakt. Deze verkiezing is gehouden is onder 30.000 leden van het EenVandaag Opiniepanel.
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 17:35
Verwijderd
Gatverdamme halsema :')

Citaat:
‘Halsema gooit niet met modder’
hahahaha
Met citaat reageren
Oud 10-12-2010, 18:04
HomoSignificans
''Zij is tijdens de campagne het meest bij haar eigen principes gebleven.''

Halsema zegt toch openlijk dat ze wat liberaler en progressiever wordt omdat ze dan meer stemmen krijgt?
Oud 10-12-2010, 20:33
T_ID
T_ID is offline
Wow, daarmee is wel vastgesteld dat de jongeren die bij Topx komen, zelden kamerdebatten kijken. Halsema heeft weinig tot niets bijgedragen de afgelopen tijd, en met haar Wilders achterna zitten heeft ze haar hele imago vergooid.

Het enige positieve dat ik me kan bedenken is dat ze aan het roer stond toen GL aankondigde dat ze discriminerende figuren als Rene Danen niet meer moesten vanwege hun racistische standpunten en strijd voor censuur.
Oud 11-12-2010, 16:50
Simon
Simon is offline
Citaat:
Wow, daarmee is wel vastgesteld dat de jongeren die bij Topx komen, zelden kamerdebatten kijken. Halsema heeft weinig tot niets bijgedragen de afgelopen tijd, en met haar Wilders achterna zitten heeft ze haar hele imago vergooid.

Het enige positieve dat ik me kan bedenken is dat ze aan het roer stond toen GL aankondigde dat ze discriminerende figuren als Rene Danen niet meer moesten vanwege hun racistische standpunten en strijd voor censuur.
Ik krijg sterk de indruk dat jij discussieert om duidelijk te maken dat je slimmer bent dan de rest: dat je wat op andere mensen neerkijkt. Is het fijn daarboven? Wat ben jij intelligent zeg!

Wacht, ik kom even naast je staan, kunnen we samen spugen op de jongeren bij Top-x.

Mooie rochel van je! *klopt T_ID op de schouders*
Met citaat reageren
Oud 11-12-2010, 18:18
Verwijderd
In tegenstelling tot jou komt T_ID anders wel met enige argumenten. Zijn misplaatste superioriteitsgevoel lees ik dan ook liever dan dat offtopic ge-rage van jou. Zeg dan gewoon niets
Met citaat reageren
Oud 12-12-2010, 14:16
T_ID
T_ID is offline
Dezelfde verkiezing door de politieke journalisten geeft een heel ander, en wat mij betreft beter beeld:

Mark Rutte politicus van 2010

Premier Mark Rutte is door de parlementaire pers gekozen tot Politicus van het Jaar 2010. Rutte liet Maxime Verhagen (CDA) en Geert Wilders (PVV) achter zich. Zij eindigden respectievelijk op de tweede en derde plaats.

Politiek talent van 2010 werd het Tweede Kamerlid Wouter Koolmees van D66. De uitslag werd vanmiddag bekendgemaakt in een live radiouitzending van het NOS Radio 1 Journaal en het digitale kanaal Politiek 24.

"We hebben met z'n drieën onze nek uitgestoken, dus het is goed dat zij ook zo hoog geëindigd zijn", zei Rutte over zijn mede-genomineerden toen hij de prijs in ontvangst nam.

"Het is je gegund, want je hebt je ervoor ingezet", reageerde nummer twee, Verhagen. "We hebben afgelopen zomer politiek risico genomen omdat we iets wilden bereiken. Chapeau."
Nu mooi premier

De pers koos Rutte omdat "hij de VVD voor het eerst tot de grootste partij heeft gemaakt". De journalisten zien Rutte ook als de man "die eerst werd verscheurd, beschimpt en uitgelachen, maar nu wel mooi minister-president is, een functie die hem past als een soepel kledingstuk".

Rutte verdient de titel ook omdat hij door de Haagse journalisten wordt gezien "als de beste debater van allemaal".

De premier zei blij te zijn met de waardering van de pers, maar, voegde hij toe, "ik ben nog maar net begonnen. Ik hoop dat jullie me over vier jaar ook uitnodigen."

Mark Rutte neemt de titel over van Alexander Pechtold (D66) die vorig jaar eerste werd.

[...]

http://nos.nl/artikel/204647-mark-ru...-van-2010.html

Best wel terecht eigenlijk, als je bedenkt wat voor intern gedoe Verhagen moest bedwingen, na toch al een historische nederlaag te hebben geleden. Voor hetzelfde geld was het CDA uit elkaar gevallen.
Oud 12-12-2010, 15:59
HomoSignificans
Hopelijk blijken Rutte en Verhagen ook, plotseling de beste bestuurders te zijn.
Oud 14-12-2010, 20:37
Verwijderd
Citaat:
Neem dan ook de moeite om de goede spelling (Julien Lasagne) op te zoeken.
Corrigeer je me nu door het nog fouter te spellen?
Met citaat reageren
Oud 15-12-2010, 16:27
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Corrigeer je me nu door het nog fouter te spellen?
Killjoy.
Oud 16-12-2010, 16:01
De Veroorzaker
Citaat:
Ik krijg sterk de indruk dat jij discussieert om duidelijk te maken dat je slimmer bent dan de rest: dat je wat op andere mensen neerkijkt. Is het fijn daarboven? Wat ben jij intelligent zeg!

Wacht, ik kom even naast je staan, kunnen we samen spugen op de jongeren bij Top-x.

Mooie rochel van je! *klopt T_ID op de schouders*
Citaat:
Zeg dan gewoon niets of geef een voorbeeld waarom de gegeven argumenten bij Femke passen en niet gewoon wat holle kreten zijn die zo lekker weg bekken
Oud 17-12-2010, 10:40
De Veroorzaker
Citaat:
AMSTERDAM - Femke Halsema stapt per direct op als lijsttrekker van GroenLinks. Na het politieke kerstreces wordt ze opgevolgd door partijgenoot Jolande Sap.
:')
Oud 17-12-2010, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Killjoy.
Daar wordt ik nog minder wijs van.
Met citaat reageren
Oud 19-12-2010, 16:49
Patriot1994
Patriot1994 is offline
Hans Hillen!
Met citaat reageren