Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2011, 18:44
volture
volture is offline
Ik moet een opdracht maken voor school, en de dag dat ik het moet inleveren is dichtbij en ik vroeg of jullie me konden helpen? ik zou het echt waarderen als jullie konden helpen

1. Kies een beroep, zowel voor de man als voor de vrouw en bepaal welk inkomen dan passend is.
2. Ga na wat je aan huur voor de flat kwijt bent.
3. Ga met behulp van advertenties in de woonkrant of op internet op zoek naar een huis wat jullie willen kopen. Ga na (schatting) wat dit huis aan huur zou moeten kosten.
4. Ga na of jullie voor een spaarhypotheek in aanmerking komen. Maak in excel een aflossingsplan en een spaarplan steeds met een looptijd van 30 jaar. (zie ook de inleiding). Houd rekening met bijkomende kosten zoals de kosten voor het afsluiten van de hypotheek, verhuiskosten en eventueel verbouwingskosten.
5. Maak een keuze tussen kopen en huren; onderbouw je keuze.
6. Maak in excel een overzicht per maand met de inkomsten (denk bijv. aan de jinderbijslag), vaste uitgaven en overige uitgaven. Ga na of er genoeg over blijft om nog leuk te leven.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2011, 19:29
Nona
Nona is offline
Nou, kies eerst eens een beroep, en kijk naar vacatures en bijbehorend loon. Je kunt best wat hulp krijgen hoor, maar niemand hier gaat jouw huiswerk vrijwillig doen.
Oud 15-01-2011, 19:45
brands
brands is offline
Vraag 1 is gewoon bedenken wat jullie later graag willen worden!
Vraag 2 en verder kunnen jullie met google wel vinden.

Succes!
Oud 15-01-2011, 19:51
ganralph
ganralph is offline
Huur- en koopwoningen vind je heel gemakkelijk hier.

Citaat:
verder kunnen jullie met google wel vinden.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 12:35
volture
volture is offline
jammer dan want ik snapte 5 en 6 niet
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 12:37
Ivo
Ivo is offline
Zet dan eerst eens op een rijtje wat je bij 1 t/m 4 hebt bedacht/uitgezocht/berekend. Zonder die gegevens is er over 5 en 6 niets te zeggen.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 13:01
Verwijderd
Als je eerst post wat je zelf al hebt gedaan, dan is iedereen hier best bereid om je te helpen met de dingetjes die je niet snapt. Maar je kunt niet gewoon de opdracht hier neerplempen en dan verwachten dat mensen 'm wel even voor je maken, zo werkt het niet.

Wat bijvoorbeeld redenen kunnen zijn die meespelen bij de keuze tussen kopen en huren (vraag 5):
- in sommige regio's is huren per maand goedkoper, in andere regio's is kopen per maand goedkoper; kijk op funda.nl hoe dat bij jou in de buurt zit
- als je huurt is het geld dat je betaalt aan huur 'weg', als je koopt krijg je het deel van de hypotheek dat je hebt afbetaald weer "terug" als je het huis verkoopt; bedenk of jij het belangrijk zou vinden om dat geld terug te krijgen
- als je koopt en je wil verhuizen dan moet je eerst het huis verkopen en dan kan je een lange tijd met dubbele maandlasten zitten, als je huurt heb je dat probleem niet; bedenk of je makkelijk uit het huis weg zou willen kunnen
- als je koopt loop je het risico dat je huis in waarde daalt en je er minder voor krijgt dan het kostte toen je het kocht, aan de andere kant is er ook een kans dat het huis juist in waarde stijgt; bedenk of je dat risico zou willen nemen
- als je huurt mag je doorgaans het huis niet verbouwen van de verhuurder, als je koopt mag je dat zelf weten zo lang je er maar een vergunning voor hebt; bedenk of je zou willen verbouwen

Voor vraag 6:
kijk eens op de website van de belastingdienst wat het netto-inkomen van je verzonnen koppel zou zijn, en bereken voor welke toeslagen ze in aanmerking zouden komen. Bedenk of ze kinderen hebben en hoe oud die zijn en zoek op wat de kinderbijslag is (dat kun je makkelijk googelen).;
Kijk dan bv. op de website van het Nibud wat gemiddelde maandelijkse kosten voor gas, water en electriciteit zijn maar ook voor boodschappen. Zoek op wat een zorgverzekering ongeveer kost per maand en hoeveel de verzorging van een kind kost per maand. Bedenk ook of het koppel een auto heeft en wat daarvoor betaald moet worden aan verzekeringen en benzine, en hou er rekening mee dat ze óf de lening van de auto moeten afbetalen, óf moeten sparen om in de toekomst een nieuwe auto te kunnen kopen.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 14:13
Scholier
Scholier is offline
Citaat:
Ik moet een opdracht maken voor school, en de dag dat ik het moet inleveren is dichtbij en ik vroeg of jullie me konden helpen? ik zou het echt waarderen als jullie konden helpen

1. Kies een beroep, zowel voor de man als voor de vrouw en bepaal welk inkomen dan passend is.
2. Ga na wat je aan huur voor de flat kwijt bent.
3. Ga met behulp van advertenties in de woonkrant of op internet op zoek naar een huis wat jullie willen kopen. Ga na (schatting) wat dit huis aan huur zou moeten kosten.
4. Ga na of jullie voor een spaarhypotheek in aanmerking komen. Maak in excel een aflossingsplan en een spaarplan steeds met een looptijd van 30 jaar. (zie ook de inleiding). Houd rekening met bijkomende kosten zoals de kosten voor het afsluiten van de hypotheek, verhuiskosten en eventueel verbouwingskosten.
5. Maak een keuze tussen kopen en huren; onderbouw je keuze.
6. Maak in excel een overzicht per maand met de inkomsten (denk bijv. aan de jinderbijslag), vaste uitgaven en overige uitgaven. Ga na of er genoeg over blijft om nog leuk te leven.
Gebruik deze link!!!
1. Zoek bij vacatures, daar staat vaak een bedrag genoemd of kies een beroep (met loon) van iemand die je kent.
2. Een huurprijs van ongeveer €750,-- is gemiddeld zo'n beetje.
3. Zie 2, zoek gewoon bij Google op 'huurwoning kopen' of zoiets.
4., 5., 6. Gebruik daarvoor Nibud en Google.

Hopelijk ben je hier mee geholpen!!!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2011, 17:03
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Maak van de man een rijksoverheidsaccountant ofzo en van de vrouw een microbioloog, moet je toch zo'n 1,5 miljoen per jaar binnenslepen. Dingen als kinderbijslag allemaal weglaten, valt te verwaarlozen op het totaal.

Hypotheek ook niet nodig, kan je in contacten betalen.
KLAAAAAAAAAAR.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 09:19
Adore
Adore is offline
Citaat:
jammer dan want ik snapte 5 en 6 niet
Volg het nieuws een beetje (desnoods jeugdjournaal) en denk logisch na.

Bedenk wat het verschil is tussen huren en kopen en zoek op aan welke voorwaarden je moet voldoen om te kunnen kopen. Da's namelijk niet voor iedereen weggelegd (en tegenwoordig extreem vaak in het nieuws).

Vaste lasten voor een normaal gezin kun je aan je ouders vragen. Die willen vast wel bedenken welke kosten ze hebben, maar ook welke bedragen ze van de overheid ontvangen.
Als je dan berekent wat er binnenkomt en uitgaat, is het verschil het bedrag dat je overhoudt. Is dat onder €0,- tot +/- €250,-, kun je met gerust hart stellen dat dat niet plezierig leven is.

Oftewel: dit ga jij later in je leven ook nog tegenkomen. Nu zeggen 'interesseert me niet' 'snap ik niet', 'ik drop het wel op s.com' (notabene het verkeerde forum!!) maakt je echt niet wijzer. Succes.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten