Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-01-2011, 15:31
Noedelhap
Noedelhap is offline
Voor sommigen zal het geen verrassing meer zijn dat ik sinds een tijdje als freelance illustrator/animator werk.

Ik heb dit topic aangemaakt omdat ik ervaringen, tips en mogelijkheden wil uitwisselen. Soort van collegiaal onderonsje, zeg maar. Lijkt me wel interessant voor mensen die ook freelancen (of dat willen), om elkaar een beetje op weg te helpen en inzicht te geven in de markt en de mogelijkheden om in je levensonderhoud te voorzien.

Want ja, alhoewel ik momenteel lekker bezig ben met een project blijft natuurlijk altijd de vraag "wat komt hierna?". Ik moet bekennen dat ik geen flauw idee heb

Mijn "lege werkdagen" vul ik vooral met het maken van stock-tekeningen en designs die ik instuur naar diverse sites (Istockphoto en Shutterstock, o.a.) en ontwerpwedstrijden. Het levert een leuk extra zakcentje op, maar om te zeggen dat je er rijk van wordt, nog niet

Hoe zorg je voor een continue stroom van klanten en opdrachten? Hoe komen ze naar jou toe? Is het slechts een kwestie van afwachten tot mensen je aanbevelen of toevallig bij je terecht komen, of kun je het zelf bespoedigen? Hoe zou jij zoiets aanpakken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-01-2011, 15:35
Elmp
Elmp is offline
Visitekaartjes maken! Heel veel en dan aan iedereen geven die je kent.
Oud 09-01-2011, 16:34
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Visitekaartjes maken! Heel veel en dan aan iedereen geven die je kent.
Ja, doe ik al
Met citaat reageren
Oud 09-01-2011, 17:30
Verwijderd
Ik zal het mijn leerkracht vragen want naast zijn baan als leerkracht is hij gewoon een freelancer.

Ik denk dat het een langzaam opbouwend gedoe is, je zult een naam moeten maken en men zal jou moeten herkennen en denken "damn, die willen wij!"

Je kan natuurlijk ook gewoonweg bedrijven mailen, niet nadenken maar doen en erbij melden dat mochten ze een illustrator/animator zoeken dat jij de man bent.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2011, 18:01
Verwijderd
Denk niet dat dit het geschikte forum is hiervoor... weinig freelance kunstenaars hier nog. De ex-klasgenoten die al klaar zijn die ik ken, komen aan bijna al hun opdrachten via via. Eentje is naar een lezing van Toon Tellegen gegaan en heeft hem daar een paar tekeningen laten zien die hij had gemaakt bij een verhaal van hem, en Tellegen vond ze zo leuk, dat hij nu illustreert voor zijn boeken.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2011, 14:27
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik denk dat dit hier prima past voor als iemand eens wat wil weten over hoe hij geld kan gaan verdienen met z'n kunst. Al is het maar een kindje van 13 dat denkt dat zo wel even te kunnen doen.
Oud 12-01-2011, 15:37
Verwijderd
Ik bedoel ook niet dat het topic hier weg moet, ik bedoel dat als Noedels antwoorden wil krijgen waar hij ook echt iets aan heeft, hij beter op een ander forum kan zoeken
Met citaat reageren
Oud 13-01-2011, 14:06
Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik bedoel ook niet dat het topic hier weg moet, ik bedoel dat als Noedels antwoorden wil krijgen waar hij ook echt iets aan heeft, hij beter op een ander forum kan zoeken
Ja, dat dacht ik wel hoor. Maar it's worth a try. Er zijn hier genoeg mensen van 20+ die iig serieus met kunst bezig zijn en die er een antwoord op kunnen geven, en dat zou jongere ARTistiekelingen misschien ook op ideeën kunnen brengen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten