Voor sommigen zal het geen verrassing meer zijn dat ik sinds een tijdje als freelance illustrator/animator werk.
Ik heb dit topic aangemaakt omdat ik ervaringen, tips en mogelijkheden wil uitwisselen. Soort van collegiaal onderonsje, zeg maar. Lijkt me wel interessant voor mensen die ook freelancen (of dat willen), om elkaar een beetje op weg te helpen en inzicht te geven in de markt en de mogelijkheden om in je levensonderhoud te voorzien.
Want ja, alhoewel ik momenteel lekker bezig ben met een project blijft natuurlijk altijd de vraag "wat komt hierna?". Ik moet bekennen dat ik geen flauw idee heb
Mijn "lege werkdagen" vul ik vooral met het maken van stock-tekeningen en designs die ik instuur naar diverse sites (Istockphoto en Shutterstock, o.a.) en ontwerpwedstrijden. Het levert een leuk extra zakcentje op, maar om te zeggen dat je er rijk van wordt, nog niet
Hoe zorg je voor een continue stroom van klanten en opdrachten? Hoe komen ze naar jou toe? Is het slechts een kwestie van afwachten tot mensen je aanbevelen of toevallig bij je terecht komen, of kun je het zelf bespoedigen? Hoe zou jij zoiets aanpakken?